במידה וכן התכוננו להשפעה על קידום האתר שלכם

  • החלטתם להקים אתר לעסק שלכם – מצויין
  • בחרתם שם לעסק שלכם – נהדר
  • רכשתם דומיין – מושלם!
  • האתר שלכם בנוי ורץ מזה לא מעט זמן – איזה כיף
  • כעת אתם רוצים לשנות את הדומיין – אוקיי, לפני שמתלהבים צריך לעשות זאת נכונה!

מערכת היחסים של מערך ה SEO שלכם והדומיין שלכם, חייבת להיות טובה ונכונה, מכיוון שיש לה השפעה על דריסת הרגל הדיגיטלית שלכם ואיך שאתם מצטיירים ברשת.

כאשר אתם מנהלים אתר, יש לכם מטרות יחסית ברורות: נראות, תנועה והמרות. מנהלי אתרים עובדים רבות על להצליח להשיג את המטרות האלו, משקיעים לא מעט זמן והמון משאבים!  יחד עם זאת, עלול להגיע שלב מסוים בו אתם מרגישים שיש לשנות את שם החברה וכתוצאה מכך יש לבצע רכישת דומיין חדש.

 

domain process

אז מה קורה כשאת מחליפים שם דומיין?

כמו בכל פעולה בעולם ה- SEO אשר אינה מבוצעת נכונה, גם לשינוי לדומיין חדש עלולות להיות השלכות חמורות ביותר על דירוג האתר שלכם. הסיבות לכך יכולות להיות רבות למשל: העובדה שגוגל מבצעת את הדירוג שלה בהתבסס על מספר נתונים, כמו דרגת הדומיין שלכם ודרגת העמוד ועוד.

כאשר אתם מחליטים לשנות דומיין לדומיין חדש, אותן מטריקות חישוב בעצם מתאפסות. לשמחתכם, ישנן מספר דרכים לצמצום הנזקים, במידה ותהיו זהירים דיו ותעבדו נכונה…

מדוע בעלי אתרים שוקלים לשנות דומיין?

הסיבה השכיחה ביותר היא שינוי שם העסק ו/או המותג. יחד עם זאת, ישנם מצבים נוספים המחייבים שינוי הדומיין לדומיין חדש, להלן סקירה קצרה וסיבות נפוצות לרכישת דומיין חדש:

  1. בעלי האתר לא אוהבים את שם הדומיין

לא מעט פעמים בעלי אתרים רוצים שינוי, או שפשוט הם מבקשים להגביר את הרלוונטיות לצד הבידול שלהם בשוק אל מול המתחרים שלהם.

  1. שם הדומיין לא מתפקד טוב

שם הדומיין כשל מלהשיג את התנועה האורגנית או שהוא זוכה לפידבק שלילי מכל סיבה כמו קישורים רעילים שמפנים אליו ויש הרגשה והחלטה שצריך לשנות את שם הדומיין.

  1. שינוי עסקי

השינוי העסקי יכול להתבטא במספר אופנים: עסק נרכש, שינוי פעילות, שינוי תעשייה ועוד. לא פעם שינוי עסקי מחייב רכישת דומיין חדש, על כל המשמעויות של כך.

  1. TLD שדרוג הדומיין (top-level-domin)

לעיתים דומיין נרכש כברירת מחדל. לא פעם בעלי אתרים רוכשים דומיינים, רק כי הדומיין שהם באמת רצו תפוס ולא הייתה ברירה אחרת… כאשר ישנה הזדמנות לשנות את שם הדומיין, הם עושים זאת מבלי לחשוב פעמיים.

 

Domain

אתגרי שינוי הדומיין בתהליך ה- SEO

אין ספק כי שינוי דומיין הוא בעל השפעה על כל מאמצי קידום האתר שלכם. השאלה היא, עד כמה השינוי הזה ישפיע על ביצועי האתר או כמה זה יאט ו/או יפגע בהתקדמות האתר?…

עבור בעלי אתרים חדשים, וכאלו שאינם מתמחים עדיין ב- SEO, כנראה שייקח יותר זמן להבין את המשמעויות של שינוי דומיין, למשל: במידה ועברתם לדומיין חדש, ומכרתם את שם הדומיין הקודם, בהכרח הפסדתם את הלינקים שצברתם לצד המוניטין שהדומיין זכה להם והשיג אותם במרוצת השנים. משמעות נוספת היא, שהתנועה האורגנית, סביר ותספוג צניחה בעקבות המעבר לדומיין החדש.

יתרה מזאת, במידה ולא ביצעתם הפניות נכונות במסגרת המעבר בין הדומיינים, אובדן התנועה האורגנית, יהיה מיידי. כמו כן, גולשים אשר יכנסו לעמוד מסוים, או יחפשו עמוד מסוים, יתקלו בעמוד 404 (עמוד שגיאה) וזו פגיעה בחווית המשתמש.

דבר חשוב נוסף שיש לעשות, הוא לתזמן נכונה את המעבר לדומיין החדש מבחינת גוגל. חשוב להבין, דומיין חדש משמעותו 0 נראות! וכך גם גוגל תתייחס אליו.
אחלה סירטון שיסביר לכם על כל התהליך:


אתגר ענק וחשוב לא פחות, הוא תוכן משוכפל. האתר שלכם כבר עובר תהליך שינויי מסיבי והדבר האחרון שאתם רוצים הוא, שגוגל יסמן אותו כאתר חדש בעל תוכן משוכפל. אחת הדרכים להתמודד עם זה, היא באמצעות תג קנוליקל של ה- URL.

בעלי אתרים מנוסים, מחושבים וכאלו שיודעים מה הם עושים, לעולם לא יסתכנו באיבוד ציון האיכות שלהם, או איכות הלינקים שלהם. אי לכך ובהתאם לזאת, הדרך הטובה ביותר להתמודדות עם מיגרציה של דומיין, היא לעקוב אחר "חוקי גוגל" ולעקוב אחר התהליך באופן צמוד וקבוע. לעיתים הטעות הקטנה ביותר, עלולה לעלות הכי ביוקר.

מדריך מעבר נכון בין דומיינים

המטרות שלכם במעבר הדומיינים, דיי מסתכמות במעבר חלק ונכון אשר לא יפגע בכם, בגולשים שלכם או באתר שלכם. להלן סט פעולות אחריו יש לעקוב:

  • יצירת מפת אתר לדומיין הישן
  • יצירת תוכן עבור הדומיין החדש (עמודים :אודות, צור קשר ויתר העמודים הבסיסיים שקל לקשר)
  • ברגע הקמת הדומיין, הפכו אותו ל- LIVE
  • היכנסו אל קונסולת החיפוש של גוגל ואמתו את שני הדומיינים – החדש והישן
  • צרו עמוד 404 הכולל בתוכו את הדומיין הישן והדומיין החדש. תוכלו גם להוסיף טקסט הסבר נחמד אם תרצו
  • בדקו את ההפניות שביצעתם בסביבת פיתוח
  • צרו הפניית 301 מהדומיין הישן לדומיין החדש
  • אפשרו למנועי החיפוש לסרוק את ה – URL 'ים הישנים שלכם על ידי הגשת מפת אתר למנועי החיפוש הגדולים (לרוב גוגל ובינג)
  • בקונסולת החיפוש של גוגל, הקפידו למלא ולעדכן "שינויי כתובת"
  • על מנת לוודא שכל ה- 'URLים שלכם מאומתים על ידי גוגל, צרו מפת אתר חדשה והגישו אותה
  • קונסולת החיפוש תריץ את הבדיקות למפת האתר, עליכם לתקן כל שגיאה באופן מיידי ככל האפשר

מתי למחוק את האתר היושב על הדומיין הישן? 

בעת מעבר לדומיין חדש, מומלץ שלא למחוק את האתר הישן לגמרי בשלב הראשון, וזאת מכיוון שקיים סיכוי שלאתר היושב על הדומיין הישן יש טראפיק לא רע בכלל.

הטראפיק לדומיין הישן יכול להתקיים ממספר סיבות כגון: גולשים מסוימים הציבו את האתר ברשימת המועדפים בדפדפן, גולשים מסוימים הגדירו את האתר בתור עמוד הבית, במיילים אותם שלחתם מופיע קישור לאתר תחת הדומיין הישן, ברחבי הרשת מופיעים אזכורים טקסטואליים בהם מופיעה כתובת הדומיין הישן וסיבות נוספות העלולות להפנות את הגולשים לאתר הישן.

במידה ותמחקו את האתר, אתם עלולים לאבד קהל גולשים פוטנציאלי. אז מה עושים? בשלב הראשון, הימנעו מלחמוק לחלוטין את האתר הישן ופשוט שלבו בו באנרים בולטים המזמינים את קהל הגולשים לבקר באתר החדש המופיע תחת דומיין חדש (כמובן שחשוב לשלב קישור לאתר עם הדומיין החדש).

במקביל, בצעו בדיקות מדי מספר ימים למספר הכניסות לאתר המופיע תחת הדומיין הישן, ולאחר פרק זמן כזה או אחר במהלכו מספר הכניסות לדומיין הישן ילך ויפחת, תוכלו למחוק אותו לחלוטין. 

זכרו – כל שינוי הוא גם הזדמנות 

אין זה משנה מהי הסיבה בגינה החלטתם לעבור לדומיין חדש, המעבר אליו יוצר עבורכם הזדמנות נהדרת להגברת הטראפיק לאתר תחת הדומיין החדש, וזאת באמצעות קמפיין אינטרנטי פעיל בכל הנכסים הדיגיטליים העומדים לרשותכם (אתר האינטרנט הישן והחדש, דף הפייסבוק העסקי, עמוד האינסטגרם, ערוץ היוטיוב וכדומה).

הרעיון המרכזי מאחורי הקמפיין הוא ליידע את קהל הגולשים בדבר המעבר לדומיין החדש ובאותה הזדמנות גם להציג איזו הטבה לכלל הגולשים שיבקרו באתר תחת הדומיין החדש לתקופת זמן מוגבלת. באופן זה, תוכלו ליידע את קהל הגולשים הקבוע של האתר בדבר המעבר לדומיין חדש ועל הדרך גם ליהנות מטראפיק של גולשים חדשים שיגלו עניין בהטבה הממתינה להם באתר.

ככל שתייצרו "באז" גדול יותר בדבר המעבר שלכם לדומיין החדש, כך תוכלו לחשוף את האתר שלכם לקהלים חדשים ובכך להפוך את השינוי לסוג של הזדמנות שיווקית עבורכם.  כל שצריך לעשות הוא לחשוב באופן יצירתי איך "לעטוף" את המעבר לדומיין החדש ולהציג אותו בפני קהל הגולשים. 

זהו סיימנו! איזה כיף 😊 !

וודאו כי הדומיין החדש שלכם יציב ומאונדקס כהלכה. הקפידו לעקוב אחר תוצאות מנוע החיפוש באופן קבוע ויומיומי.

כל שנותר לנו הוא לאחל לכם בהצלחה.

כתבות אחרונות

כיצד תזהו ירידה בכמות התנועה האורגנית לאתר שלכם?

אחד מהכישורים הכי חשובים לאמץ בעולם ה SEO הוא לזהות ירידה בכמות התנועה האורגנית המגיעה לאתר שלכם. זיהוי ירידה כזו, יאפשר לכם לצפות ירידות עתידות ולהתאים את האסטרטגיה הקידומית שלכם על מנת למנוע זאת. בנוסף, יכולת הזיהוי הזו תעניק לכם את הידע על מה עובד...

בניית אתרים בוורדפרס - מדוע מפתחי אתרים בוחרים דווקא ב-Wordpress?

לא משנה אם יש לך עסק קטן או חברה גדולה, בוודאי מצאת את עצמך מתלבט איך להקים את האתר שישדרג אותו ויהפוך את החיים שלך להרבה יותר קלים. אם אין לך אופי טכני, כנראה שתבחר בחברת בניית אתרים החשש הזה מובן, אבל בשנתיים האחרונות הוא הולך והופך לפחות דרמטי....

איך חוויית המשתמש (UX) משפיעה על קידום אורגני

החל משנת 2015, חשיבותה של חווית המשתמש, הפכה להיות אקוטית בכל מה שקשור למאמצי הקידום וה- SEO של האתר. ימי עבודת ה SEO הקלאסית, הסתיימו להם וכיום חשוב גם לחשוב על חווית המשתמש – זאת במידה ואכן רוצים לקדם את האתר לראש תוצאות החיפוש. גוגל אף הוסיפ...