יתרונות העבודה עם סוכנות דיגיטל אל מול מחלקת שיווק בתוך החברה

הרשתות החברתיות הגיחו לעולם הפרסום עם הבטחה פרסומית, יכולת אופטימיזציה ומיקוד שלא נראתה כמותה ולכן הפרסום בהן היה קל, אפקטיבי ובר מדידה אך המצב אינו כך כבר הרבה זמן.

כיום על מנת להצליח להריץ קמפיין חברתי מוצלח, חייבים לעשות זאת נכון, מחושב ובעזרת מומחים – ולא פשוט להרים קמפיין באופן עצמאי ולרוץ ולחשוב שאם הקמפיין עולה כסף, זה אומר שהוא עובד.

סוכנות דיגיטל אל מול מחלקת שיווק בתוך החברה

ראשית, אנו רוצים למנות את הסיבות העיקריות לחוסר ההצלחה בפרסום ברשתות החברתיות ולעיתים חוסר הצלחה יכול להיות זה שמכריע את גורלה של החברה, להלן:

  • פוסטים רנדומליים ללא מטרה ספציפית
  • הרצת קמפיין ללא אסטרטגיה ברורה
  • מתרכזים בכמות לייקים ותגובות במקום לשפר את תוכן המודעות ולהתרכז בהמרות ומכירות
  • לא קובעים מטרות
  • לא ממקדים לקהל יעד
  • רכישת עוקבים
  • ספאם ברחבי הרשת
  • עובדים על אוטומט
  • לא משקיעים את הזמן הנכון לניהול הקמפיין ואופטימיזציה

אלו הן רק חלק מהסיבות שקמפיינים רבים נכשלים ועסקים מגיעים למסקנה המתבקשת והיא שחייבים, להסתייע בצוות שלם על מנת להריץ קמפיין אפקטיבי.

הדילמה שעולה היא האם להקים צוות פנימי או לשכור סוכנות דיגיטל מקצועית?

סוכנות דיגיטל או מחלקה פנימית?

זו שאלה טובה והתשובה עליה היא פר מקרה והצרכים שלו. על מנת להכריע ולנתח נכונה, יש לענות על מספר שאלות בסיסיות:

  • כמה זמן יש לכם להשקיע בניהול המדיה החברתית?
  • האם אתם יכולים לנהל את הנוכחות החברתית שלכם בעצמכם?
  • כמה רשתות חברתיות אתם מכירים טוב ואת פלטפורמת הפרסום שלהן?
  • מה התקציב שלכם?
  • מה הם הצרכי המדיה החברתית שלכם?
  • האם באמת נתתם למדיה החברתית סיכוי אמיתי?
  • מה הציפיות שלכם מנוכחות חברתית?

אלו לא שאלות קשות והתשובות עליהן צריכות להיות מאוד ברורות.

כל שעליכם לעשות הוא לחשוב על התקציב שלכם, צוות ההנהלה, יכולות והזמן שהושקע.

כדי לכם לעזור להכריע בשאלה, נציג לכם מספר דעות ממומחים בתחום ונקווה שבסיום תוכלו להגיע למסקנה הנכונה ביותר עבורכם. נציג את כל המקרים ונסקור את היתרונות והחסרונות של כל אופציה: פרילנסר, מחלקה פנימית או סוכנות דיגיטל.

סוכנות דיגיטל או מחלקה פנימית?

לפני שנתחיל, חשוב לנו להדגיש שבין אם תבחרו לשכור שירותי חברה חיצונית או שתקימו מחלקה פנימית, מה שאתם צריכים לבדוק הוא מה יותר אפקטיבי לכם ומה יותר נכון תקציבית ,בתהליך שיפור הנוכחות החברתית שלכם.

הקפידו לבחון את היכולות ותיק העבודות של מי שעתיד לנהל עבורכם את הנוכחות ברשת, כדי לוודא שהם אכן יודעים מה הם עושים, שיש להם תוכנית פעולה מסודרת, מבינים את המדיה החברתית ובהקשר לתעשייה בה אתם נמצאים ושולטים בשיטות האופטימיזציה הטובות ביותר במדיה החברתית.

מדוע כדאי לכם לשכור סוכנות דיגיטל לניהול מאמצי הדיגיטל שלכם?

אחד היתרונות הבולטים ביותר של סוכנות דיגיטל הוא היכולת שלה לקפוץ היישר למים ולבנות את המותג שלכם מבלי לבזבז זמן יקר (תרתי משמע), תודות לעובדה שהם ראו המון חברות כמותכם ויודעים איך כיצד נכון להתחיל.

זהו יתרון חשוב של סוכנות דיגיטל היא המהירות שכן בשונה מלשכור עובדים, אין צורך בהמתנה לקבלת קורות חיים, לנהל ראיונות עבודה וכדומה. הסוכנות תתחיל לעבוד מיד משהחלטתם לעבוד יחדיו ללא דיחוי.

ויז’ן אחר למותג שלכם

סוכנויות דיגיטל, תמיד מעניקות גישה רעננה ומבט פרשי – זה אגב הזדמנות נהדרת לשאוב רעיונות חדשים. הגישה הרעננה הזו, תעזור למותג שלכם בקמפיינים חדשים, יצירת אירועים והעלאת הנראות שלכם ברחבי המדיה החברתית.

מדוע כדאי לכם לשכור סוכנות דיגיטל

חיסכון בזמן

מכיוון, שסוכנות דיגיטל עוסקת בתחום וכל כולה מוקדש לעבר ניהול קמפיינים והתנהלות ברחבי הרשתות החברתיות, הצורך או יותר נכון ההכרח, שבהכשרת העובד נעלם. יחד עם זאת, עובד ידע הרבה יותר על החברה עצמה מעצם היותו בתוך המערכת.

בכל הקשור לניהול זמן נכון, שכירת שירותי סוכנות דיגיטל תמיד תהייה בחירה נבונה יותר.

ומה לגבי עומס עבודה? אין זה יוצא מן הכלל שעובד פתאום קורס תחת העומס אך מבחינת סוכנות דיגיטל, אין דבר כזה “קריסה בשל לחץ או עומס משימות” וזאת משום שהיא מכוונת מטרה ויש לה את כל המשאבים לניהול הזמן והמשימות.

יתרה מזאת, הסוכנות בעלת ניסיון עם פרויקטים רוחביים ומגוונים, מה שעוזר לה להטמיע דרכי שיווק חדשות ברחבי המדיה החברתית.

פחות טרחה, יותר עבודה

אין ספק כי שכירת עובד, ולרוב יהיה מדובר ביותר מעובד אחד, עולה הרבה יותר מאשר שכירת שירותים חיצוניים.. ולכן, במידה ואתם סטרטאפים או עסקים קטנים, הבחירה הנכונה ביותר שלכם היא סוכנות דיגיטל ללא ספק.

כסף רבותיי, כסף!

ניהול השיווק במדיה החברתית מוכתב מאוד מהתקציב וכך גם הבחירה במי ינהל אותו (עובד פנימי, פרילנסר או סוכנות דיגיטל).

אם אתם מתכננים להוציא סכום כסף לא גדול (נניח 4,000 ₪) אל תטרחו לשכור עובד אך אם מדובר על 4,000-20,000 ₪, אזי אתם בהחלט צריכים להתחבט בשאלה של עובד פנימי או סוכנות דיגיטל. ואם אתם מתכננים להוציא מעל 20,000 לערך, להעסיק את שניהם יהיה רעיון מושלם.

אנחנו בטוחים שהשאלה שעולה בראשכם היא כמה זה אמור לעלות לי ולכן…המשיכו לקרוא:

תעריפי פרילאנסרים או סוכנויות משתנים בהתאם לצרכים, לכל קמפיין ולכל אסטרטגיה במדיה החברתית יש תמחור שונה וזאת תודות לפערי רמת השקעה ומשך הזמן השונה עבור כל דבר.

למשל: עבור הרצת קמפיין חד פעמי לקראת החגים או מכירת חיסול מלאי, יש תעריף שונה לחלוטין מאשר בעבור ניהול נוכחות חברתית קבועה למשך שנה במספר רשתות חברתיות שונות (פייסבוק, אינסטגרם וכו’).

נדבך נוסף להבדלי המחירים, יהיה את מי אתם שוכרים עבור הפרויקט, האם מדובר בפרילנסר בעל ניסיון של שנה או שמא סוכנות דיגיטל ותיקה. ככל שמדובר במישהו יותר מקצועי, כך התעריף יעלה.

אם אתם שואלים אותנו מה עדיף או יותר נכון תקציבית, אז יש שאומרים שעסקים בינוניים שבוחרים לנהל את הכל Inhouse, בסוף משלמים יותר ואם היו שוכרים סוכנות דיגיטל היו מוציאים פחות כסף.

אנחנו בטוחים, שאתם יודעים אבל אנחנו מרגישים שאנחנו חייבים לציין זאת: שיווק, אם מבוצע נכון, משפיע על KPI בצורה דרסטית.

סוכנות דיגיטל שתחסוך לכם כסף

שכיחות הטענה של בעלי העסקים, שאינם יכולים להרשות לעצמם לשכור את שירותיה של סוכנות דיגיטל, יחסית גבוהה אך ברובה מוטעית, שכן המציאות ממחישה שאותם בעלי עסקים לא יכולים להרשות לעצמם שלא לשכור את שירותה של סוכנות דיגיטל. אגב, גם הוצאה גדולה יותר על מומחי סוכנות הדיגיטל, עדיין תחסוך לחברה כספי רבים בהמשך הדרך ובמיוחד כאשר יש תקציב טוב המוקצה למדיות החברתיות.

המחשבה שרק אדם אחד ינהל את כל צרכי המדיה החברתית, קצת קשה לעיכול במיוחד, שלמשוואה נכנס הצורך לעבוד נכון מבחינת זמנים ולא “לבזבז” זמן. ואם אכן תשכרו רק אדם אחד לעבודה וניהול הרשתות החברתיות, סביר ותשלמו לו שכר יפה מאוד ולאו דווקא יצליח להשתלט על הכל. מכירים את החוק שככל שרוצים יותר משלמים יותר? זה בדיוק כך ובמיוחד שמדובר על פרילנסר.

ככל שהמשימות יהיו רבות יותר, ייקח לו מן הסתם יותר זמן לבצע אותן וככל שהוא ישקיע יותר זמן הוא ידרוש (ובצדק מבחינתו) יותר כסף.

עכשיו, דמיינו, שתשכרו פרילנסר אבל בסופו של דבר הוא לא יהיה המתאים לעבודה מכל סיבה שהיא? מה אז? אין לו תחליף או מחליף ולכן סוכנות דיגיטל היא כנראה ההימור הבטוח ולו רק מעצם העובדה שלא מדובר באדם אחד אלא צוות שלם.

מאמץ קבוצתי

לא פעם, אנחנו נתקלים באנשים שטוענים שהם יודעים כל מה שצריך לדעת על פרסום מקוון ועל המדיה החברתית – זה נשמע לכם הגיוני? באמת הגיוני שאחד ידע הכל?.. הכי חשוב להבין שאדם אחד לא יכול להיות בעל כל הכישורים הנדרשים לפרסום מקוון ולהכיר את הכל מהכל.

אומנם זה מיותר לציין אבל פייסבוק היא לא אסטרטגיה אלא ערוץ אחד מיני רבים ולכן כאשר רוצים לנהל את כל המדיה החברתית בכל הרשתות החברתיות.. צריך יותר מאדם אחד עם התמחות אחת או שתיים.

מאידך, סוכנות דיגיטל מעסיקה מספר עובדים וכל אחד ואחת מהם, מומחה בתחומו וכך זה גם צריך להיות: כל אדם צריך להתמחות בערוץ או מספר ערוצי שיווק אך לא בכולם (קופירייטינג, עיצוב, מוניטיזציה, אופטימיזציה, ביצועים, אנליטיקות ועוד).

סוכנות דיגיטל

רמת מומחה

כאשר רוצים להגיע למצב בו הנוכחות החברתית שלכם מנוהלת ברמת מומחיות גבוהה, מומלץ לעבוד עם סוכנות דיגיטל.

בסוכנות יש מספר עובדים ולכל אחד ואחת מהם יש את רמת המומחיות שלו ובזה הוא מתעסק כל היום כך שמעבר לרמת מומחיות, הניסיון שלו גדל וגדל בכל יום שעובר מעצם ההתעסקות היומיות באותו נושא ותחום.

באופן כללי אנחנו מאמינים שכל אחד צריך לעסוק במה שהוא טוב בו. אז נכון, אם תשכרו עובד מתחיל ותשקיעו בהכשרה שלו, תשקיעו פחות כסף בהתחלה אבל בטווח הארוך, תוציאו קצת יותר…

מקבלי ההחלטות, צריכים לבצע את ההחלטות הנכונות ואנחנו ממליצים להשקיע, להשקיע את המשאבים, להשקיע את הזמן, להשקיע את הכסף ולהשקיע את כל מה שצריך – ואין זה משנה אם תחליטו לעבוד עם פרילנסר או עם סוכנות דיגיטל.

הסברה הרווחת אצל מרבית מומחי המדיה החברתית בתעשייה היא, שאם תשכרו את שירותיה של סוכנות דיגיטל ותעבדו איתה בצמוד, זה הסיכוי הכי טוב שלכם להגיע להצלחה.

מכוונים תוצאות

כאשר עסק רוצה להצליח במדיה החברתית ותוצאות זה משהו שחשוב לו, כדאי לו לשכור סוכנות דיגיטל וזה מה שתשמעו מכל מומחי המדיות החברתיות ברחבי העולם.

סוכנויות הדיגיטל עסוקות כל היום בלהתמקצע ולעשות שימוש בטכנולוגיות החדשות והמתקדמות ביותר. אם נעצור ונחשוב על זה אז נבין, שהעיסוק המרכזי של הסוכנויות הוא ללמוד כל הזמן מה עובד טוב יותר ומה פחות.

מעבר לכך, הסוכנויות גם מכוונות תוצאות שכן אם לא ישיגו תוצאות, הלקוחות שלהן לא יישארו לקוחות ולכן הם עצמם דואגים להצליח ולדאוג לכך, שהקמפיין יהיה מוצלח עבור הלקוח.

כאשר עובד יחיד לא מצליח לייצר תוצאות, הלחץ עליו כפול ומכול וזה עלול לגרום לו לרצות לחפש הזדמנויות אחרות. זכרו, מה שמניע את הסוכנויות הוא ההצלחה והיכולת שלהן להתפאר בהצלחות מול לקוחות פוטנציאלים.

מה צריך לשאול כאשר מחפשים אחר סוכנות דיגיטל?

כדי להחליט האם סוכנות הדיגיטל היא הסוכנות דיגיטל הנכונה עבורכם, מומלץ לשאול סט שאלות וכך גם להבין מה הם מביאים לשולחן ומדוע כדאי לכם לשכור אותם:

  1. מה היא ההתמחות שלכם? הבינו היטב במה הסוכנות מתמחה ונסו להגיע להתמחות הספציפית.
  2. מי יהיה מנהל החשבון שלי? מה הרקע וההתמחות שלו?
  3. כמה אנשי צוות יעבדו על הקמפיינים שלי? אתם רוצים יותר ממישהו אחד..
  4. כאשר תבנו את אסטרטגיית הפרסום שלי, במה תתמקדו בטווח המיידי והרחוק?
  5. באלו פלטפורמות מדיה חברתיות נתמקד?
  6. מה הן דרכי ניתוח התוצאות שלכם? באלו טכנולוגיות וכלים אתם עושים שימוש?
  7. מה דעתך על הצלחות של חברות אחרות? נסו לגלות מה ההמלצות ודרכי הפעולה של הסוכנות וכיצד זה משתלב עבורכם.
  8. באיזה קמפיין אתם הכי גאים? עיינו בפורטפוליו של הסוכנות ולמדו על הצלחות עבר שלהן, התמקדו בחברות דומות לכם ככל האפשר.

שאלות לסוכנות דיגיטל

סוכנויות VS פרילאנסרים

פרילנסר בתחום המדיות החברתיות, יכול להיות נכס מטורף עבור המותג שלכם או בדיוק להפך. ההמלצה היא לבדוק ולבחון פרילאנסרים כמו שהייתם בוחנים מועמדים לעבודה ואף יותר ונסו למצוא את הפרילנסר הטוב ביותר עבורכם.

פרילאנסרים בעלי מספר יתרונות, בין היתר:

  • מומחיות בתחום/תעשייה שלכם.
  • יכולת הסתגלות למותג שלכם או יכולים לעזור לכם להבין מה הסטייל המתאים למותג שלכם.
  • יעילים ובעלי טקטיקות מתקדמות.
  • יכולת הבנת ניואנסים ומציאת שותפים הדדיים.

האתגר עם פרילאנסרים מתחיל בכמות העבודה שיש לבצע – אתגר, שאינו קיים עם סוכנות דיגיטל מקצועית, אשר לרוב תהייה עם אסטרטגיות מובנות וצוות שלם שערוך ומוכן לעבודה.

הסתמכות על פרילנסר אחד, שקולה להסתמכות על עובד אחד, מה קורה כאשר הוא חולה או נוסע קצת לחו”ל?.. אלו שאלות שכדאי לשאול טרם בוחרים עם מי כדאי לעבוד ובמיוחד שעבודת השיווק, לעולם אינה נגמרת או יוצאת לחופש.

יחד עם זאת, עבור עסקים קטנים בעלי תקציב נמוך, פרילאנסרים הם אופציה מעולה ובמיוחד כאשר אותו עסק, לא מסתמך אך ורק על פרסום ברשתות החברתיות.

יש לא מעט פרילאנסרים מקצועיים, שמצליחים לייצר תוצאות מעולות. אחד הדברים שחשוב לבחון אצל פרילאנסרים הוא שהכישרון והיכולות שלהם אכן מתאימים לאסטרטגיית השיווק שלכם ושל המותג שלכם.

בכנות, סוכנות דיגיטל מגיעה עם המון יתרונות אבל צריך לזכור כמה דברים ולהכיר את הצרכים שלכם על מנת להצליח להחליט מה נכון עבורכם.

לא מעט חברות בוחרות להשאיר את עבודת השיווק בתוך הארגון וזאת משום שעובד חברה יותר מחוייב לחברה ומכיר אותה ממש מבפנים מחד ומאידך, לבעל העסק עצמו המחשבה כי מי שמנהל את השיווק נמצא לידו, קלה יותר לעיכול וישנה תחושה של יכולת שליטה טובה יותר בנעשה – אך האם זה באמת הכרחי ונכון?.. את זה אתם תחליטו כי תוצאות של קמפיינים נמדדות במספרים ולא במיקום העובד.

טיעון אחרון חביב

המדיה החברתית היא הקול של החברה והיא חלק מהמותג של החברה. אתם לא רוצים לקחת סיכון ולאפשר לקול, שאינו מייצג אתכם נאמנה להישמע. אתם צריכים אנשים מקצועיים, שידעו להתאים את עצמם לחברה שלכם, לנהל את כל המדיה החברתית ביד רמה ולהשקיע באפיקים, שעובדים באמת ולא מבזבזים את התקציב.

כאשר מדובר על המדיה החברתית, צריך להיות גמישים, מדויקים ולדעת כיצד נכון לתקשר עם קהל היעד ואיך להניע אותו לפעולה.

זהו, סיימנו! אנו מקווים שהכתבה שלנו עזרה לכם להבין מה אתם באמת צריכים עבור מאמצי השיווק במדיה החברתית. אנחנו מאוד ממליצים לבחון ולשקול את הנושא ביתר רצינות ולא להתפתות למה שעולה פחות כי אתם יודעים מה אומרים: “הזול תמיד עולה ביוקר” ומוניטין זה לא מוצר אלא אישיות.

עומר מנשה

עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.