האם נגזר על התוכן להתחלק בכתר?

גם אם אתם קשורים לשיווק דיגיטלי רק בצורה רופפת מאוד, בטוח שמעתם את הביטוי "התוכן הוא המלך" או באנגלית

"Content is King". רק כדי להבהיר מראש, אין שום ספק שתוכן הוא חלק חשוב מאוד מכל אסטרטגיית שיווק דיגיטלית. באותו זמן, יש כל כך הרבה יותר מרק תוכן כשמדברים על שיווק דיגיטלי, וכל כותב תוכן מתחיל יודע את זה. למעשה, כותבי התוכן הטובים ביותר הם אלה שמכירים את חוקי המשחק, ויודעים להתשלב בו בצורה אופטימלית.

תוכן בשיווק דיגיטלישיווק אונליין היא דיסיפלינה מורכבת שלוקחת בחשבון כמויות אדירות של משתנים ופרמטרים שמשתלבים להם יחד ותלויים אחד בשני. לא רק זה, יש המון גישות שונות לעולם השיווק באינטרנט שדורשות שימוש בכלים וטכניקות שונות ומשונות על מנת להגיע לתוצאות הרצויות.

לדוגמא, בין קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן בגוגל (SEM) יש הרבה דמיון על פני השטח, אבל שניהם דורשים אסטרטגיות שונות בתכלית, ומכאן גם שימוש בכללים וטקטיקות שונות על מנת להגיע להצלחה אמיתית.

תוכן הוא חלק אינטגרלי לשניהם כמובן, אבל הוא צריך להיות מוטמע אחרת בכל אחד מהאפיקים הללו. האמור לעיל נכון גם לסושיאל מדיה, סוגים נוספים של קידום ממומן (במודל pay per click לרוב), אפיליאציה ושיווק באימייל. כולם מבוססים על תוכן, אבל בצורות שונות מאוד.

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

כשלוקחים בחשבון את כל מה שכתבתי עד עכשיו, השאלה הבאה צריכה להיות – האם חברה לקידום אתרים צריכה לבסס את הקידום (או הממומן, או הסושיאל וכו') על תוכן בלבד? התשובה היא שבוודאי שלא.

אם עובדים עם תוכן בלבד, בלי השימוש בשילוב מוקפד של מדדים, כלים וטריקים של שועלי קידום ותיקים (נניח, סתם בשביל הדוגמא כן? אימוג'ו שיווק דיגיטלי) אף קמפיין שיווקי ובמיוחד לא שיווקי דיגיטלי יכול להמריא ולקחת את העסק למחוזות חדשים.

עכשיו כשהבהרנו את הנקודה הזו, בואו נבחן מה התפקיד האמיתי של תוכן בספירת השיווק הדיגיטלי, ומה עוד חייבים לזכור כשבונים אסטרטגיה שיווקית לפעילות באינטרנט.

דבר ראשון, התוכן אחראי על:

  1. יותר עמודים מאונדקסים. לגרום לגוגל כמנוע חיפוש לאנדקס (להכניס למסד הנתונים שלו) את הדף שאליו עלה התוכן. יותר תוכן אומר שיותר דפים יאונדקסו. כמות פחות חשובה מאיכות כמובן, אבל כמות גדולה של עמודים איכותיים יכולה בקלות להשפיע על מיקומי האתר שלך בתוצאות החיפוש.
  2. סמכותיות ומוניטין האתר. הסמכותיות של האתר ושל העסק שלך בעיני גוגל, תלוי בכמות התוכן האיכותי שנמצא באתר. ככל שתעלה יותר תוכן איכותי לאתר שלך, תצבור מוניטין בעיני גוגל שיעזור, ללא קשר לכמות התוכן, לדרג את האתר שלך גבוה בתוצאות החיפוש.
  3. רלוונטיות מילות מפתח. תוכן הוא קריטי כדי להבהיר לגוגל את נושא האתר והעסק שלך. גוגל מפעיל כבר הרבה שנים ניתוחים סמנטיים של תוכן באתרים כדי למפות עמודים ואתרים ולהבין על מה באמת הם מדברים. כך, הוא יכול להציג אותם לגולשים גם עבור ביטויי חיפוש שכלל לא תכננת שיובילו לאתר שלך. כתרגיל מחשבתי, שים לב איזה צמד מילים חוזר על עצמו הכי הרבה במאמר זה, ותבין איזה ביטוי המאמר הזה מנסה לקדם. 🙂

יש פונקציות נוספות שתוכן ממלא, שעליהן נרחיב במאמרים הבאים, כמו הזדמנויות ליצירת היררכיית קישורים פנימית, ופרסום מאמרים מחוץ לאתר על מנת לקבל קישורים איכותיים.

ומה עם הדברים שהגולש הממוצע לא רואה?

דבר חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון כשמדברים על תוכן, הוא שיש שכבה בלתי נראית של מידע שרק מנועי חיפוש חשופים אליה. מדובר במידע-על-המידע, או METADATA באנגלית. יצירת תוכן איכותי לגולש אבל הזנחת דברים כמו תגיות טייטלים, אלטים, דסקריפשנים ועוד הודעות חבויות עבור מנוע החיפוש פשוט לא יהיה יעיל באותה רמה.

בנוסף, כתובות ידידותיות למנועי חיפוש (FRIENDLY URLS), ארכיטקטורת מידע (תפריטים, אפשרויות ניווט וכו') וכדומה גם הם חיוניים לדירוג האתר שלך בגוגל בלי קשר לאיכות התוכן עצמו.

היינו יכולים להמשיך את המאמר הזה עוד ועוד ולהוסיף פרטים על האלמנטים הטכניים שצריך לקחת בחשבון כשכותבים תוכן אבל דבר אחד ברור. הכוונה של מי שאמר שתוכן הוא המלך הייתה טובה, הוא פשוט לא היה מדויק. תוכן הוא אכן שליט, אבל כבר מזמן לא שליט בודד. התוכן לא יכול לשלוט בלי עזרה של כל הממלכה הטכנית של עולם הקידום על כל ברגיה וגלגלי השיניים הקטנים שלה, שגם הם חייבים להסתובב בכיוון הנכון.

איך אפשר לסיים בלי קייס סטאדי רלוונטי?

שיווק דיגיטלי לכותבי תוכןנסיים בסיפור קצר. לפני מספר חודשים הגיע אלינו לקוח עם אתר מדהים. אחד העסקים המובילים בתחומו בישראל.
האתר היה בהחלט אחד האתרים הכי יפים ומושקעים שראינו כבר הרבה זמן. המון ערך לגולשים, אלפי עמודי תוכן שבנויים מצויין, ממש לפי הספר. אפילו כמות הגולשים שלו הייתה מרשימה. אבל מה? חלק מאוד משמעותי של התנועה לאתר שלו הייתה על שם העסק שלו ולא על ביטויים שאנשים מחפשים כשהם רוצים לקנות את השירות (לדוגמא, אם מדובר היה בתנובה אז הגולשים הגיעו דרך הביטוי "תנובה" ולא "יוגורט").

בהסתכלות לעומק על קוד האתר שלו חשכו עינינו. כמה שהאתר היה בנוי מדהים ויזואלית, כך מתחת למנוע האתר היה בנוי פשוט גרוע. שום תגי מטא, טייטלים לא קשורים וכו'. היות והאתר היה עצום מבחינת כמויות התוכן, לקח לנו מספר שבועות כדי לתקן את כל הבלגן, ולהתאים את רמת הקוד לרמת העיצוב. כמעט מייד האתר זינק למעלה בתוצאות החיפוש והוא דורג במקומות הראשונים עבור השירותים הרלוונטים שהוא מציע. תוך חודשיים דווח לנו שכמות המכירות עלתה בכמעט 30% בזכות הביקורים באתר.

יש לכם תוכן מדהים ואתם עדיין לא מדורגים איפה שאתם רוצים להיות? השאירו פרטים למטה או בצד, ונשמח לתת לכם סקירה טכנית על האתר ללא עלות.

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג'ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.