חלוקת התקציב השיווק שלכם לשנת 2020

2020 מתקרבת אלינו בצעדי ענק ואיתה ההחלטות החשובות ביותר להמשך הקיום וחיזוק הנוכחות שלכם ברשת. איך מחלקים את התקציב נכון? איך מוודאים שהתקציב שלכם מדויק? איך יודעים שהתקציב יהיה אפקטיבי בשנת 2020? על כך ועוד, במאמר הבא שהכנו עבורכם במיוחד לקראת 2020.

בואו נבין כיצד נכון לחלק את התקציב לשיווק הדיגיטלי שלכם ב 2020

אז מה צריך להיות התקציב השיווקי שלכם?

באופן כללי, התקציב השנתי עבור השיווק הדיגיטלי, שווה ערך לכ- 10% מהרווחים השנתיים. יחד עם זאת, שיווק דיגיטלי הוא לא משהו קבוע לכל אחד. הדרך בה תחלקו את התקציב שלכם לשנת 2020, תלויה במספר גורמים: התעשייה בה אתם עובדים, גודל החברה שלכם, ההיסטוריה שלכם, מצבכם העכשווי מבחינת הנוכחות והיעדים אותם תרצו להשיג.

אין ספק כי תאלצו להתחשב בכל אחד מהגורמים ובהתאם לחלק את התקציב הקיים ברשותכם. סתם שתדעו, חברות ענק, יכולות להשקיע כחצי מהרווחים שלהם בשיווק מחד ומאידך, חברות ענק אחרות ישקיעו אפילו פחות מ – 10% (אפל לצורך העניין משקיעה קצת יותר מ- 5% בלבד).

התקציב, עבור השיווק הדיגיטלי משתנה מחברה לחברה, מה שיחסית נכון לכולם הוא הנוסחה הידועה: ככל שתשקיעו יותר, תצליחו יותר. חשוב לשים את הדגש ולהבין דבר פשוט מאוד: כמה שאתם משקיעים פחות חשוב מעל מה אתם משקיעים.

נתונים ויעדים

הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות, כאשר אתם ניגשים למלאכת בחירה והקצאת התקציב, הוא לבחון את כלל הנתונים והיעדים שלכם. כדי להיות מסוגלים לערוך השוואה, צרו דו"ח הכולל את נתוני הביצועים הנוכחיים שלכם. בנוסף, התחשבו במאמצי השיווק הקודמים שלכם; הבינו אלו ערוצי שיווק עבדו יותר ואילו פחות או בכלל לא, והשתדלו ללמוד מטעויות עבר. גבשו תוכנית על מנת למקסם את התקציב השיווקי שלכם ולבסוף, הציצו וקחו בחשבון את המתחרים שלכם ואת נתונים שלהם.

אין ספק שכל תעשייה שונה אך בתוך התעשייה, קיים דמיון. התחילו בניתוח השוואתי שלכם אל מול המתחרים, הבינו את החוזקות של המתחרים לצד הטעויות שלהם ונצלו זאת על מנת לדייק את התקציב שלכם.

תקציב מדיה לשנת 2020

7 הנקודות שיעזרו לכם לחלק את התקציב השיווקי שלכם בשנת 2020

  1. תוכנת שיווק חדשה – בשנת 2020, התוכנה בה תשתמשו עבור מאמצי השיווק שלכם ותרכזו בה את כל הנתונים, עשויה להיות החלק החשוב ביותר לתקציב השיווק שלכם. אם תשכילו לבחור תוכנת שיווק נכונה וכזו שתספק את כל הצרכים שלכם, תחסכו במשאב היקר ביותר, שהוא הזמן שלכם. תוכנת שיווק יכולה לחסוך לכם שעות רבות של עבודה בכל יום ולהפוך את תהליך השיווק שלכם לאפקטיבי יותר. התוכנה הנכונה תעזור לכם למקד את קהל היעד שלכם באופן חכם יותר וזה אומר למקסם את התקציב נכונה.
    על מנת לבחור תוכנה נכונה, התחשבו בדברים הבאים: יתרונות האוטומציה, שלבי התהליך מהם תוכלו להפיק את המיטב, אלו חלקים מהאסטרטגיה הדיגיטלית שלכם אינם עובדים ובמה ו/או עבור מה תוכלו להשתמש בתוכנות חינמיות על פני תוכנות בתשלום.
    תעשיית השיווק מספקת תוכנות רבות בהן תוכלו להיעזר, בין היתר: סיילספורס, hubspot, maulchimp, buzzsumo, גוגל אנליטיקס, cufe, מתכנן המילים של גוגל, מוז, semrush , ahrefs ועוד רבות אחרות.
  2. מיתוג – על מנת להיות מסוגלים לבדל את החברה שלכם מכל המתחרים, עליכם למתג עצמכם ובמיוחד בשנת 2020. חשוב מאוד להבין, מהו הקהל השיווקי שלכם, מי הוא, מה מעניין אותו והיכן הוא מבלה את זמנו. אם תצליחו למתג עצמכם ולהגיע אל קהל היעד הנכון, אין ספק שתשיגו את מטרת השיווק שלכם וזאת מבלי שתבזבזו כסף מיותר על אסטרטגיות שעובדות פחות טוב ועל אחוזי המרה נמוכים.
    את המיתוג תוכלו לבצע באמצעות מודעות חיפוש, מודעות רימרקטיניג ומודעות ברשתות חברתיות (בשנת 2020, הצפי לתקציבים במודעות הרשתות החברתיות, עתיד להגיע לכ- 40 ביליון דולר, רק בארה"ב).
  1. תוכן שיווקי – אין לנו ספק וכולם כבר מבינים כי התוכן השיווקי הופך להיות אחד מערוצי השיווק החשובים והאקוטיים ביותר. ב- 2020, תאלצו, בין אם תרצו או לא, לעשות פיין טיונינג לתוכן השיווקי שלכם… שימו לב, אין פה קיצורי דרך, עבדו עם תוכן איכותי בלבד והשתדלו לעבוד עם הטובים ביותר, הימים בהם מאמר עלה 40 שקלים עברו חלפו.
  2. SEO – בואו נודה באמת, אם יש לכם אסטרטגיית שיווק טובה, זה אומר שקל למצוא אתכם – וזה אומר, קידום במנועי החיפוש. שנת 2020, עתידה להיות תחרותית ביותר אבל שזה לא ירתיע אתכם, אתם לא חייבים להופיע במקום הראשון אלא במקום הנכון, והמקום הנכון הוא, איפה שהלקוחות שלכם נמצאים. התמקדו במילות המפתח שעובדות, והתאימו זאת לאסטרטגיית התוכן שלכם. התוכן השיווקי לא צריך להיות האלמנט הכי יקר בתקציב השיווקי שלכם, אלא הכי אפקטיבי.
  3. שיווק ברשתות החברתיות – החל משנת 2020, כ- 90% מהברנדים מדווחים, כי הם בהחלט משתמשים ברשתות החברתיות ככלי שיווקי. חשוב מאוד להבין כיצד לחלק את התקציב כאשר מדובר על מדיה חברתית ועל כן, גבשו אסטרטגיה כזו מראש.
    הבינו:
    – מה אתם רוצים להשיג באמצעות המדיה החברתית
    – כיצד תעשו זאת
    – כמה זמן / משאבים תצטרכו
    – באיזו פלטפורמה קהל היעד שלכם משתמש וכיצד הוא משתמש בה
    טיפ: אל תתרכזו רק בפייסבוק, אלא חפשו את הרשתות הבאות שכבר מוכיחות את עצמן, כגון: אינסטגרם, טיקטוק ועוד.
  1. Email Marketing – אין ספק שזה לא "הטריק" החדש בספר, אך אל לכם לשכוח אותו. התחשבו וכללו את הדיוור האלקטרוני בתקציב השיווקי שלכם לשנת 2020. יחד עם זאת, זכרו לייצר ניוזלטרים מדויקים ועקבו אחריהם (בצעו Follow Up). חשבו על זה, כעל דרך להישאר בקשר עם לקוחות פוטנציאלים / לקוחות קיימים ואוונגליסטים של המותג ואל תשתמשו בזה רק על מנת לסמן "וי" אלא כעל אפיק שיווקי הכרחי.
  2. וידיאו – סוג המדיה האינטרנטית הצומח ביותר הוא הוידיאו. וידיאו רלוונטי, זוכה לתעדוף במנועי החיפוש, חשיפות, שיתופים ומעורבות – יותר מכל סוג אחר כיום. גם אם תתקצבו לכך חלק קטן מהתקציב (ועדיף שיותר), עדיין זה יאפשר לכם להשתמש בסוג המדיה המתקדם ביותר וזה שהופך להיות חשוב יותר ויותר ב- 2020. מותגים אשר כבר חזקים בוידיאו (בין אם זה ביוטיוב וולוגים או כל ערוץ אחר), ייהנו מחוזקה אל מול מתחרים שרק התחילו להיכנס לעולם הוידיאו.

 

תקציב מדיה לשנת 2020

 

שילוב של כל אחת מהנקודות המופיעות לעיל בתכנית השיווק הדיגיטלית, יאפשר לכם להיחשף בצורה הרחבה והממוקדת ביותר בפני קהלי היעד הרלוונטיים לגביכם. כמו כן, נקודות אלו יסייעו לכם לבסס את מעמדכם המקצועי – עסקי לאורך זמן ובכך למתג את עצמכם כמובילי תחום עיסוק בקרב קהלי היעד הרלוונטיים.

 

מה חשוב לדעת על אופן חלוקת תקציב השיווק הדיגיטלי?

חלוקת תקציב השיווק הדיגיטלי הינה פעולה תקציבית מומלצת לכל סוגי העסקים ונותני השירותים המסתייעים בפלטפורמות דיגיטליות כאלו ואחרות לצרכי פרסום ושיווק לאורך כל ימות השנה, וזאת ללא קשר לסכום הכולל העומד לרשותם ומיועד לצורך כך.

יחד עם זאת, אופן חלוקת התקציב, חייבת להיות מבוססת על הסכום הכולל העומד לרשותכם ועל אופי וסוג הפעילות השיווקית – פרסומית הרלוונטית עבורכם. במקרים מסוימים, תדרשו לפרוס את התקציב לאורך כל ימות השנה ולכן מומלץ לחלק באופן שוויוני (פחות או יותר) את התקציב הכולל ל-12 חודשי פעילות.

במידה והשירות/מוצר אותו אתם משווקים הינו מוצר עונתי, חשוב להפנות את רוב התקציב לחודשי הפעילות הרלוונטיים לכם ובחודשי השנה הנותרים למקד את התקציב בעיקר למטרות מיתוג.

כיצד תוכלו לדעת מראש מה עובד ומה פחות?

מפרסמים רבים המסתייעים בערוצי השיווק והפרסום הדיגיטליים, מבססים את פעילותם על שיטת ה-"ניסוי וטעייה" במסגרתה הם מנסים לבדוק איזו פלטפורמות שיווקיות יכולות לעבוד עבורם.

שיטה זו אומנם יכולה לספק תוצאות מדויקות לאורך זמן, אך מנגד היא כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת ובזבוז משאבים על מנת לבדוק מה יכול לעבוד עבורכם טוב יותר ומה פחות. על מנת לצמצם ככל הניתן את "תקופת הלימוד" ואת גובה התקציב הנדרש לצורך כך, אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותיה של סוכנות שיווק דיגיטלית המאפשרת לכם ליהנות בין היתר משירותי תכנון תקציבי לצרכי פעילות דיגיטלית. באמצעות שירותים אלו, תוכלו לבסס את פעילותכם הדיגיטלית על סמך הניסיון והידע העומד לרשות יועצי מדיה מנוסים. היוועצות מקצועית לצרכי חלוקת תקציב השיווק הדיגיטלי, נחוצה גם לעסקים המקיימים פעילות שיווקית רציפה וגם לעסקים חדשים שטרם התנסו בהליכי שיווק ופרסום במדיה הדיגיטלית.

לסיכום – הסתכלו ובחנו את כל הנתונים שלכם טוב טוב, והבינו מהו התקציב שעומד לרשותכם. ברגע שגיבשתם בסיס כלשהו, השתמשו ב – 7 הנקודות שבנינו לעיל, על מנת לוודא שאתם כוללים אותן בתקציב לשנת 2020. חלוקה נכונה של התקציב, היא זו שתקבע אם תצליחו במאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם בשנה הקרובה.

מנהלת הליגה