חלוקת התקציב השיווק שלכם לשנת 2020

2020 מתקרבת אלינו בצעדי ענק ואיתה ההחלטות החשובות ביותר להמשך הקיום וחיזוק הנוכחות שלכם ברשת. איך מחלקים את התקציב נכון? איך מוודאים שהתקציב שלכם מדויק? איך יודעים שהתקציב יהיה אפקטיבי בשנת 2020? על כך ועוד, במאמר הבא שהכנו עבורכם במיוחד לקראת 2020.

בואו נבין כיצד נכון לחלק את התקציב לשיווק הדיגיטלי שלכם ב 2020

אז מה צריך להיות התקציב השיווקי שלכם?

באופן כללי, התקציב השנתי עבור השיווק הדיגיטלי, שווה ערך לכ- 10% מהרווחים השנתיים. יחד עם זאת, שיווק דיגיטלי הוא לא משהו קבוע לכל אחד. הדרך בה תחלקו את התקציב שלכם לשנת 2020, תלויה במספר גורמים: התעשייה בה אתם עובדים, גודל החברה שלכם, ההיסטוריה שלכם, מצבכם העכשווי מבחינת הנוכחות והיעדים אותם תרצו להשיג.

אין ספק כי תאלצו להתחשב בכל אחד מהגורמים ובהתאם לחלק את התקציב הקיים ברשותכם. סתם שתדעו, חברות ענק, יכולות להשקיע כחצי מהרווחים שלהם בשיווק מחד ומאידך, חברות ענק אחרות ישקיעו אפילו פחות מ – 10% (אפל לצורך העניין משקיעה קצת יותר מ- 5% בלבד).

התקציב, עבור השיווק הדיגיטלי משתנה מחברה לחברה, מה שיחסית נכון לכולם הוא הנוסחה הידועה: ככל שתשקיעו יותר, תצליחו יותר. חשוב לשים את הדגש ולהבין דבר פשוט מאוד: כמה שאתם משקיעים פחות חשוב מעל מה אתם משקיעים.

נתונים ויעדים

הדבר הראשון שאתם רוצים לעשות, כאשר אתם ניגשים למלאכת בחירה והקצאת התקציב, הוא לבחון את כלל הנתונים והיעדים שלכם. כדי להיות מסוגלים לערוך השוואה, צרו דו"ח הכולל את נתוני הביצועים הנוכחיים שלכם. בנוסף, התחשבו במאמצי השיווק הקודמים שלכם; הבינו אלו ערוצי שיווק עבדו יותר ואילו פחות או בכלל לא, והשתדלו ללמוד מטעויות עבר. גבשו תוכנית על מנת למקסם את התקציב השיווקי שלכם ולבסוף, הציצו וקחו בחשבון את המתחרים שלכם ואת נתונים שלהם.

אין ספק שכל תעשייה שונה אך בתוך התעשייה, קיים דמיון. התחילו בניתוח השוואתי שלכם אל מול המתחרים, הבינו את החוזקות של המתחרים לצד הטעויות שלהם ונצלו זאת על מנת לדייק את התקציב שלכם.

תקציב מדיה לשנת 2020

7 הנקודות שיעזרו לכם לחלק את התקציב השיווקי שלכם בשנת 2020

  1. תוכנת שיווק חדשה – בשנת 2020, התוכנה בה תשתמשו עבור מאמצי השיווק שלכם ותרכזו בה את כל הנתונים, עשויה להיות החלק החשוב ביותר לתקציב השיווק שלכם. אם תשכילו לבחור תוכנת שיווק נכונה וכזו שתספק את כל הצרכים שלכם, תחסכו במשאב היקר ביותר, שהוא הזמן שלכם. תוכנת שיווק יכולה לחסוך לכם שעות רבות של עבודה בכל יום ולהפוך את תהליך השיווק שלכם לאפקטיבי יותר. התוכנה הנכונה תעזור לכם למקד את קהל היעד שלכם באופן חכם יותר וזה אומר למקסם את התקציב נכונה.
    על מנת לבחור תוכנה נכונה, התחשבו בדברים הבאים: יתרונות האוטומציה, שלבי התהליך מהם תוכלו להפיק את המיטב, אלו חלקים מהאסטרטגיה הדיגיטלית שלכם אינם עובדים ובמה ו/או עבור מה תוכלו להשתמש בתוכנות חינמיות על פני תוכנות בתשלום.
    תעשיית השיווק מספקת תוכנות רבות בהן תוכלו להיעזר, בין היתר: סיילספורס, hubspot, maulchimp, buzzsumo, גוגל אנליטיקס, cufe, מתכנן המילים של גוגל, מוז, semrush , ahrefs ועוד רבות אחרות.
  2. מיתוג – על מנת להיות מסוגלים לבדל את החברה שלכם מכל המתחרים, עליכם למתג עצמכם ובמיוחד בשנת 2020. חשוב מאוד להבין, מהו הקהל השיווקי שלכם, מי הוא, מה מעניין אותו והיכן הוא מבלה את זמנו. אם תצליחו למתג עצמכם ולהגיע אל קהל היעד הנכון, אין ספק שתשיגו את מטרת השיווק שלכם וזאת מבלי שתבזבזו כסף מיותר על אסטרטגיות שעובדות פחות טוב ועל אחוזי המרה נמוכים.
    את המיתוג תוכלו לבצע באמצעות מודעות חיפוש, מודעות רימרקטיניג ומודעות ברשתות חברתיות (בשנת 2020, הצפי לתקציבים במודעות הרשתות החברתיות, עתיד להגיע לכ- 40 ביליון דולר, רק בארה"ב).
  1. תוכן שיווקי – אין לנו ספק וכולם כבר מבינים כי התוכן השיווקי הופך להיות אחד מערוצי השיווק החשובים והאקוטיים ביותר. ב- 2020, תאלצו, בין אם תרצו או לא, לעשות פיין טיונינג לתוכן השיווקי שלכם… שימו לב, אין פה קיצורי דרך, עבדו עם תוכן איכותי בלבד והשתדלו לעבוד עם הטובים ביותר, הימים בהם מאמר עלה 40 שקלים עברו חלפו.
  2. SEO – בואו נודה באמת, אם יש לכם אסטרטגיית שיווק טובה, זה אומר שקל למצוא אתכם – וזה אומר, קידום במנועי החיפוש. שנת 2020, עתידה להיות תחרותית ביותר אבל שזה לא ירתיע אתכם, אתם לא חייבים להופיע במקום הראשון אלא במקום הנכון, והמקום הנכון הוא, איפה שהלקוחות שלכם נמצאים. התמקדו במילות המפתח שעובדות, והתאימו זאת לאסטרטגיית התוכן שלכם. התוכן השיווקי לא צריך להיות האלמנט הכי יקר בתקציב השיווקי שלכם, אלא הכי אפקטיבי.
  3. שיווק ברשתות החברתיות – החל משנת 2020, כ- 90% מהברנדים מדווחים, כי הם בהחלט משתמשים ברשתות החברתיות ככלי שיווקי. חשוב מאוד להבין כיצד לחלק את התקציב כאשר מדובר על מדיה חברתית ועל כן, גבשו אסטרטגיה כזו מראש.
    הבינו:
    – מה אתם רוצים להשיג באמצעות המדיה החברתית
    – כיצד תעשו זאת
    – כמה זמן / משאבים תצטרכו
    – באיזו פלטפורמה קהל היעד שלכם משתמש וכיצד הוא משתמש בה
    טיפ: אל תתרכזו רק בפייסבוק, אלא חפשו את הרשתות הבאות שכבר מוכיחות את עצמן, כגון: אינסטגרם, טיקטוק ועוד.
  1. Email Marketing – אין ספק שזה לא "הטריק" החדש בספר, אך אל לכם לשכוח אותו. התחשבו וכללו את הדיוור האלקטרוני בתקציב השיווקי שלכם לשנת 2020. יחד עם זאת, זכרו לייצר ניוזלטרים מדויקים ועקבו אחריהם (בצעו Follow Up). חשבו על זה, כעל דרך להישאר בקשר עם לקוחות פוטנציאלים / לקוחות קיימים ואוונגליסטים של המותג ואל תשתמשו בזה רק על מנת לסמן "וי" אלא כעל אפיק שיווקי הכרחי.
  2. וידיאו – סוג המדיה האינטרנטית הצומח ביותר הוא הוידיאו. וידיאו רלוונטי, זוכה לתעדוף במנועי החיפוש, חשיפות, שיתופים ומעורבות – יותר מכל סוג אחר כיום. גם אם תתקצבו לכך חלק קטן מהתקציב (ועדיף שיותר), עדיין זה יאפשר לכם להשתמש בסוג המדיה המתקדם ביותר וזה שהופך להיות חשוב יותר ויותר ב- 2020. מותגים אשר כבר חזקים בוידיאו (בין אם זה ביוטיוב וולוגים או כל ערוץ אחר), ייהנו מחוזקה אל מול מתחרים שרק התחילו להיכנס לעולם הוידיאו.

 

תקציב מדיה לשנת 2020

 

לסיכום – הסתכלו ובחנו את כל הנתונים שלכם טוב טוב, והבינו מהו התקציב שעומד לרשותכם. ברגע שגיבשתם בסיס כלשהו, השתמשו ב – 7 הנקודות שבנינו לעיל, על מנת לוודא שאתם כוללים אותן בתקציב לשנת 2020. חלוקה נכונה של התקציב, היא זו שתקבע אם תצליחו במאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם בשנה הקרובה.

Call Now Button