פרסום בגוגל – איך כמה ולמה?

פרסום בגוגל היא אסטרטגיית שיווק נהדרת לכל בעל עסק.

תוכלו להציג מודעה ממומנת עבור מרכולתכם בדיוק לאנשים שמחפשים שירות או מוצר מהסוג הזה, בזמן שהם מחפשים אותם ובאופן ממוקד לאיזור הגאוגרפי שלהם!

יכולת הטרגוט הזו גורמת ליותר ויותר בעלי עסקים לבחור את עולם הפרסום בגוגל כאפיק השיווק המועדף עליהם.

כחלק ממאמצי גיוס הלקוחות של גוגל עצמם, הם מציעים קופון פרסום של 300 ₪ חינם ברגע שמפרסם כלשהו משקיע 100 ₪ במערכת.

זו דרך מצויינת להבין פחות או יותר מה עובד עבור העסק שלכם, לפני שמשקיעים סכום כסף משמעותי.

במאמר זה נראה לכם איך עובד פרסום בגוגל ומהם השלבים הנדרשים כדי לנהל קמפיין פרסום מוצלח בגוגל.

מהי מערכת גוגל אדוורדס (Google AdWords)?

Google Adwords היא מערכת מקוונת שמאפשרת לעסקים להציג את המודעות שלהם בעמוד תוצאות מנוע החיפוש של גוגל.

המודעות נראות כמעט זהות לתוצאות החיפוש הרגילות (נקראות גם "תוצאות אורגניות").

ההבדל היחיד הוא המילה "מודעה" בצבע ירוק בקטן לצד הכותרת. מודעות גוגל יופיעו גם בחלק העליון וגם בחלק התחתון של עמוד תוצאות החיפוש.

פרסום בגוגל

FOLD

איך עובד פרסום בגוגל?

כשלקוח פוטנציאלי מחפש מילה או משפט כלשהו, גוגל יראה לו מודעות שרלוונטיות לאותו חיפוש.

אתרים שמעוניינים להציג את המודעות שלהן בתוצאות החיפוש למעשה מבצעים התמחרות פומבית על ביטויי החיפוש שהם חושבים שאנשים יחפשו כשהם רוצים לרכוש משהו.

לדוגמא, שרברב שנמצא בחולון כנראה ייתן לגוגל הצעת מחיר על הביטוי "שרברב בחולון" או "סתימה בצנרת".

כתלות מה הצעות המחיר האחרות שנתנו שרברבים על אותם ביטויים, יכול להיות שהמודעה של אותו שרברב מהסיפור שלנו תופיע בעמוד תוצאות החיפוש כשגולשים יחפשו את הביטויים בהם היה מעוניין.

בנוסף לגובה הצעת המחיר, גוגל לוקח בחשבון גם את הרלוונטיות של האתר ואת איכות נוסח המודעה בה בחר המפרסם.

לכן אפילו אם הצעת המחיר של מפרסם מסוים היא הגבוהה ביותר, מודעה של שרברב לעולם לא תופיע עבור ביטוי שלחלוטין אינו קשור כמו "סידורי פרחים לחתונה".

בהמשך נפרט עוד לגבי איך גוגל בוחר אילו מודעות להציג, וכמה עולה לפרסם בגוגל.

יתרונות הפרסום בגוגל

ישנם שלושה יתרונות עיקריים לפרסום בגוגל:

  1. למחפשים יש כוונת רכישה (מקומית) גולשים שמחפשים מוצר או שירות כלשהם בגוגל בדרך כלל מעוניינים לרכוש אותם.לדוגמא, אם מישהו מחפש "פיצה ברמת גן" רוב הסיכויים הם שהוא מעוניין להזמין פיצה שנמצאת (וכנראה שגם הוא נמצא) ברמת גן.היות וגוגל מאפשרת לך למקד את הצגת המודעות שלך לאיזור גאוגרפי ספציפי, אפשר לדאוג שרק אנשים באיזור רלוונטי יראו את המודעה שלך.בדוגמא שלנו, אם אתם בעלי פיצרייה, אתם יכולים לדאוג שרק תושבי המרכז יראו את המודעה שלכם.אם משווים את זה לפרסום בפייסבוק, למרות שניתן להציג שם את המודעה של הפיצריה הדמיונית שלך לאוהבי פיצות, אי אפשר להציג את המודעה ממש ברגע שבו הם מעוניינים בפיצה.

    במקום זאת, אתם מטרגטים אותם בזמן שהם מסתכלים על תמונות מהחופשה המשפחתית של בן הדוד.

    לא אפקטיבי באותה מידה.זה בדיוק מה שהופך פרסום בגוגל לכל כך מוצלח וייחודי בהשוואה לצורות פרסום אחרות.

    הפרסום הזה תמיד פוגש את הגולשים ברגע הנכון. לא רק זה, אלא שהמערכת גם מאפשרת למקד את הפרסום לאיזור המדויק שלך, שזה יתרון אדיר לעסק קטן/מקומי.

  2. משלמים רק כשגולש לוחץ על המודעה יתרון נוסף הוא שכמפרסם אתה משלם רק אם הפרסום שלך עבד.היות וגוגל משתמשת בשיטת PAY PER CLICK,התשלום מתבצע רק אם מישהו מחפש את הביטוי שאתה מעוניין בו וגם חושב שהמודעה שלך רלוונטית מספיק כדי ללחוץ עליה.המפרסם יכול לקבוע כמה הוא מוכן לשלם על כל קליק ולהגדיר תקציב יומי מקסימלי.זה כמובן שונה מפרסום בעיתון למשל, שם העלות קבועה ולא משתנה אם מישהו באמת מסתכל על המודעה או פשוט מדפדף לעמוד הבא.מערכת גוגל אדוורדס עשתה מהפכה בעולם הפרסום באמצעות המודל בו משלמים רק אם גולש ביצע פעולה שהביאה אותו לצפייה באתר או בעמוד הנחיתה שלך.בהמשך המאמר נסביר כמה עולה לפרסם בגוגל.
  3. מערכת מעקב מתקדמת באמצעות מערכת הניהול של Google AdWords אפשר לקבל חיווי לכמות האנשים שראו את המודעה, כמה מתוכם הקליקו עליה, וכמה מהם ביצעו פעולה כלשהי (כמו מילוי טופס או חיוג למספר) לאחר שהגיעו לאתר.בצורה זו, אם שמתם לב שהרבה גולשים לחצו על המודעה, אבל אף אחד לא השאיר פרטים תדעו שאתם צריכים כנראה לשדרג את חוויית הגלישה באתר.אם תהיו עם היד על הדופק תוכלו לבצע שינויים בזריזות כדי להבטיח את הצלחת הקמפיין הממומן שלכם.יכולות המעקב שגוגל מציעה דרך פלטפורמת הפרסום שלה הן יתרון עצום לעסקים קטנים.דמיינו שאתם הבעלים של חנות פרחים, ומחליטים להשקיע בפרסום בשילוט חוצות.אלא אם הלקוח שהגיע לחנות סיפר לכם, אין שום דבר לדעת באיזו צורה הגיעו הלקוחות לחנות, ואם הם בכלל ראו את השילוט שרכשתם במיטב כספכם.

    זוהי למעשה השקעה כספית משמעותית מבלי לדעת מה החזר ההשקעה (ROI), ואם זו הייתה השקעה כדאית שכדאי לבצע שוב.בפרסום בגוגל, אתה יודע בדיוק כמה אנשים הגיעו לאתר שלך דרך המודעה.

    הסיכון הוא מינימלי כי ניתן לעצור את הצגת המודעה מתי שתרצו אם התוצאות אינן משביעות רצון. נחזור לדרכים המומלצות למעקב אחרי המודעות שלך בשלב מאוחר יותר במאמר זה.

איך גוגל מחליטה אם המודעה שלך תוצג בעמוד תוצאות החיפוש?

גוגל משתמשת בשילוב של שלושה גורמים מרכזיים כדי להחליט אם מודעה תופיע בראש תוצאות החיפוש:

  1. הצעת המחיר – הצעת המחיר היא המחיר המקסימלי שאתה מוכן לשלם עבור קליק על המודעה שלך.ההתמחרות מתבצעת נגד אתרים אחרים שגם הם מתמודדים במכרז על הביטויים שבהם אתה מעוניין.חנות פרחים תתמודד לדוגמא על ביטויים כמו "ורדים", "זר פרחים" ו-"סידור פרחים".
  2. איכות ורלוונטיות המודעה – המודעה שלך צריכה להיות רלוונטית לחיפוש שמתבצע כדי שהמודעה תוצג. אם מישהו מחפש "פרחים ללוויה" זה לא הגיוני שגוגל תציג מודעה לסלון כלות. חשוב מאוד לוודא שהמודעה שלך מכילה את הביטוי שעבורו אתה רוצה להופיע.
  3. חוויית עמוד הנחיתה – כשמישהו לוחץ על המודעה שלך, עמוד הנחיתה הוא העמוד אליו הם מגיעים.
    בעמוד זה צריך להופיע תוכן שדומה ורלוונטי לביטוי שהאדם חיפש ולמודעה שהצגת לו.אם נמשיך בדוגמת חנות הפרחים, בעמוד הנחיתה צריכים להיות תיאורים של ורדים, סידורי פרחים או כל דבר רלוונטי אחר.מנגד, מאוד לא מומלץ לשלוח את הגולש לעמוד הבית דווקא, שם אתם מספרים על הוותק וההסטוריה של חנות הפרחים שלכם.

ההבדל בין פרסום במובייל ופרסום למחשבים נייחים

פרסום במובייל ולמחשבים נייחים הוא מאוד דומה. בשניהם מציגים פרסומות בחלק העליון ובחלק התחתון של תוצאות החיפוש, ובשניהם מתקיים מכרז על העלות לקליק לביטוי.

למרות שהרבה בעלי עסקים מתעלמים מהמובייל, זה בהחלט משהו שכדאי לקחת בחשבון כשעוסקים בפרסום בגוגל.

יותר ממחצית מהחיפוש בגוגל מתבצעים מסמארטפונים, ולאנשים שמחפשים מהמובייל יש באופן מסורתי כוונת רכישה גבוה יותר.

שני ההבדלים המרכזיים בין מחשבים נייחים למובייל הם:

  1. יש פחות מקום פיזי במובייל, כך שצריך לוודא שהמסר שלנו הוא חד ומדויק.
  2. אנשים שמשתמשים בטלפון שלהם נמצאים בתנועה, כך שעדיף לסגנן את המודעה אחרת אם מכוונים למשתמשי מובייל.

השלב ההגדרות של הקמת קמפיין פרסום בגוגל אתם יכולים לבחור אם להציג את המודעה למחשבים נייחים, למובייל או לשניהם יחד.

אנחנו ממליצים על הקמת קמפיינים נפרדים למובייל ולמחשבים נייחים כדי שתוכלו לנתח איך המודעות שלכם עובדות על כל אחת מהפלטפורמות ולבצע שינויים כנדרש.

בנוסף, אתם תגלו שהעלות לאותו ביטוי משתנה בין מחשבים לבין סמארטפונים.

התנסו עם הצעות מחיר שונות כדי לראות אילו ביטויים מתנהגים בצורה אופטימלית במובייל מול מחשבים.

המטרה שלכם צריכה להיות אחוז הלחיצה הגבוה ביותר (נקרא בעגה המקצועית Click Through Rate) והעלות הנמוכה ביותר לקליק.

כמה עולה לפרסם בגוגל?

במודל של תשלום על קליקים, משלמים רק אם גולשים לוחצים על המודעה. העלות לקליק נקבעת לפי הצעת המחיר שלכם על הביטוי הרלוונטי.

העלות לקליק משתנה באופן קיצוני בהתאם לרמת התחרות על הביטוי שבחרתם.

אם אתם בתחום מאוד תחרותי, אתם יכולים לצפות לשלם עלות גבוהה על כל קליק, ואם התמזל מזלכם והעיסוק שלכם נישתי יותר יכול להיות שתגלו שהעלות לקליק, ולכן העלות לפרסום כולו, מינימלית.

לדוגמא, אם אתם עוסקים בתיווך נדל"ן בעיר קטנה בצפון הארץ יכול להיות שתגלו שקליק עולה כ-2-3 ₪. לעומת זאת, אם אתם עורכי דין שמטפלים ברשלנות רפואית, אתם תגלו שקליק בודד יכול לעלות גם 120 ₪.

אתם יכולים להשתמש בכלי תכנון מילות המפתח של גוגל כדי לראות מה ממוצע הצעות המחיר לביטוי מסוים כדי שהמודעה שלכם תוצג. שימו לב, במקום להתמקד בעלות הפרסום, כדאי להתמקד בפוטנציאל הרווח הגלום בפרסום בגוגל, וגובה הצמיחה האפשרית של העסק שלכם.

לדוגמא, אם העלות הממוצעת לקליק בביטוי "תיווך נדל"ן" הוא 10 ₪, שאותו נשווה לעלות הממוצעת של הביטוי "תיווך דירות יוקרה" שעלותו 30 ₪, אבל מחפשי תיווך נדל"ן הופכים ללקוחות ביחס של 1 ל – 100 קליקים (על כל 100 מקליקים, אחד הופך בסופו של דבר ללקוח של המתווך), ומחפשי תיווך דירות יוקרה הופכים ללקוחות ביחס של 1 ל – 10 קליקים הרי שדרך הביטוי "תיווך נדל"ן" לקוח חדש יעלה למפרסם 1,000 ₪ ודרך הביטוי "תיווך דירות יוקרה" 300 ₪ בלבד למרות שהעלות לקליק גבוהה פי שלוש בביטוי זה לעומת הקודם.

איך בונים מודעה אפקטיבית בגוגל?

  • הקפידו להשתמש בביטוי שלכם בתוך המודעה – כמפרסמים חובה להשתמש בביטוי עליו אתם מתמודדים בתוך הטקסט של המודעה שלכם כדי שגוגל יבין שהמודעה שלכם רלוונטית לביטוי עבורו אתם מעוניינים להופיע.
  • השתמשו במאפיינים מקומיים – אם אתם עסק קטן ומקומי, חשוב להשתמש בביטויים מקומיים. לדוגמא, לחנות פרחים בתל אביב כדאי להופיע בביטוי "חנות פרחים מומלצת במרכז" במקום פשוט "חנות פרחים מומלצת" כי קליקים מאיזור הדרום והצפון פשוט יתבזבזו ברגע שהגולשים יבינו שהחנות רחוקה מהם.
  • ציינו בצורה ברורה מי אתם ומה אתם מציעים – חשוב שגולש יבין מייד מה העסק שלכם ואיך אתם יכולים לעזור לו להשיג את מה שהוא רוצה. אם העסק שלכם מציע מגוון רחב של מוצרים, וודאו שהמודעה הספציפית שהגולש רואה מתאימה למוצר שבו הוא מעוניין.
  • הסבירו לגולש למה העסק שלכם ייחודי – עבור כל חיפוש שגולש מבצע עולות המון תוצאות חיפוש. אתם צריכים לגרום לו להבין למה דווקא אתם העסק אליו הוא צריך לפנות כדי לבצע רכישה.האם אתם תחרותיים יותר מבחינת מחיר? המוצרים שלכם הכי איכותיים? יודעים לספק בזמן קצר? שתפו את המידע הזה במודעה.
  • הוסיפו קריאה לפעולה – הוכח שגולשים נוטים ללחוץ יותר על מודעה אם היא כוללת הנעה כלשהי לפעולה. לדוגמא "התקשר היום לייעוץ חינם" או "מצא את הסניף הקרוב לביתך".
  • הציעו מבצע – שיטה ישנה וטובה שרלוונטית לכל סוגי הפרסום. מובן שאף עסק לא רוצה להוסיף על הוצאות הפרסום שלו בצורת מתן הנחות והטבות יקרות, אבל אפילו משהו קטן יכול לעשות את ההבדל בין קליק על האתר שלכם לעומת על האתר של המתחרה.
  • תוספות מודעות –תוספות המודעות מאפשרות למפרסם להוסיף פרטים נוספים על העסק לכל מודעה כמו מספר טלפון, דירוג החנות, כתובת העסק, קישורים פנימיים באתר, הצהרות שונות ועוד.שימוש בתוספות אלה מומלץ ביותר גם כי הן מעלות את אחוז הלחיצה וגם כי כך המודעה שלכם תופסת יותר נדל"ן על המסך יחסית למודעות האחרות. יתרון נוסף של תוספות המודעות הן שהשימוש בהן חינמי לחלוטין.

שיטה טובה לקבלת השראה לכתיבת המודעות שלכם היא לחפש את הביטוי עליו אתם מעוניינים שהמודעה ותופיע ולהסתכל על המודעות שכתבו המפרסמים של עסקים אחרים בתחום.

כמובן שאנחנו לא ממליצים להעתיק מודעות של אחרים, אבל בהחלט תוכלו לקבל אינדיקציה מה עובד ומה פחות.

מודעה אופטימלית לפרסום בגוגל

מודעה אופטימלית בגוגל

זו דוגמא למודעה טובה שעונה כמעט על כל הצ'קליסט שכתבנו למעלה. הביטויים הרלוונטים מופיעים בה, היא עושה שימוש נרחב בתוספות מודעות, היא מציינת בדיוק היכן פועל השירות והוא נותן הצעת ערך מיוחדת בצורת "עד הבית".

מנגד, שימו לב למודעה הזו:

זו מודעה חלשה יותר, היא לא עושה שימוש בתוספות המודעות כלל. הכותרת שלה אינה מזמינה, אין הצעת ערך מיוחדת וכגולשים אין לנו מושג באילו איזורים גאוגרפים הטכנאי הזה מטפל.

יש לומר שגוגל מגבילה אותנו בכמות התוים בהם אפשר להשתמש במודעה, וברוב המקרים האינטרס שלכם הוא ניצול מקסימלי של מגבלת התווים הזו. ככל שהמודעה גדולה יותר, כך היא תתפוס את תשומת הלב יותר על מול האחרות.

איך כותבים מודעה אפקטיבית למכשירי מובייל?

כשכותבים מודעה ממוקדת עבור מכשירי מובייל לטובת פרסום בגוגל, כדאי לקחת בחשבון כמובן את כל ההמלצות שרשמנו למעלה, אבל גם מספר דברים נוספים:

  1. השתמשו בתוסף המודעות Click to Call – התוסף מאפשר לאנשים להתקשר ישירות דרך המודעה מבלי שיצטרכו לעבור דרך אתר או עמוד נחיתה כלשהו.
  2. פשטות היא שם המשחק – יש פחות מקום במובייל, ואנשים מסתכלים על המודעה דרך מסך קט יותר. וודאו שהמודעה שלכם מספיק פשוטה ומובנת גם במבט חטוף.
  3. התאמת עמוד הנחיתה למובייל – וודאו שעמוד הנחיתה שלכם רספונסיבי (מותאם למובייל), אחרת גוגל לא תציג את המודעה שלכם במכשירים סלולריים.
מודעת פרסום בגוגל למובייל

מודעת פרסום בגוגל למובייל

    

הנה דוגמא למודעת מובייל טובה. יש תוספות מודעות, ואם היו עושים שימוש ב Click to Call היא הייתה מודעה מושלמת. שימו לב גם כמה מקום המודעה תופסת על מסך הטלפון.

ניסוי וטעיה הם המפתח לתוצאות אופטימליות

בדיוק כמו שלא תתפשר על המתכון לפיצה שהפיצרייה שלך מוכרת, כך אסור להתפשר על נוסח המודעה שלך.

תמיד חייבות לרוץ לפחות שתי מודעות במקביל, בדרך כלל עם שינוי קטן ביניהן כדי להבין מה עובד הכי טוב.

צריך להזהר לא לשנות יותר מדי דברים בין שתי המודעות, כי אם אחת תתגלה כהרבה יותר מוצלחת, לא תוכל לבודד את הסיבה להצלחה.

חשוב מאוד לנקות את רשימת הביטויים שלך באופן שוטף. אפשר להשתמש בלשונית ה Search Term Report כדי לדעת בדיוק אילו חיפושים העלו את המודעה שלכם עבור הגולשים.

האפשרות נמצאת בחשבון האדוורדס שלכם תחת לשונית Keywords. אם אתם מגלים שהמודעה שלכם עולה עבור חיפושים לא רלוונטים, כדאי להסיר את המילה על ידי הוספה לרשימת הביטויים השליליים.

לדוגמא, אם אתם עושים פרסום בגוגל כבעלים של חנות פרחים והמודעה שלכם עולה כשמישהו מחפש "איך מגדלים פרחים בגינה" כי אחד הביטויים שלכם הוא "פרחים",
כנראה שתרצו להוסיף את המילה "בגינה" לרשימת הביטויים השליליים או לחילופין תמקדו את הצגת המודעה רק לחיפושים מדויקים עבור הביטוי "פרחים", ללא תוספת של מילים נוספות.

מציאת סט ביטויים טוב היא פעולה הכרחית כי אתם רוצים שהמודעה שלכם תוצג אך ורק לאנשים שיחשבו שהעסק שלכם רלוונטי עבורם. אחרת, אתם תבזבזו כסף על קליקים לא רלוונטים.

איך מריצים מספר מודעות במקביל?

אחרי שאתם מרגישים בנוח עם ניהול המודעה הראשונה שלכם, כנראה שתרצו להריץ מספר קמפיינים במקביל.

קמפיין הוא סט של קבוצות מודעות שחולקות תקציב, הגדרות מיקום והגדרות מכשיר.

לכן אם לעסק של יש שני סניפים, אולי תרצה להפריד את הקמפיינים של כל סניף.

לאחר מכן תוכל למקד את הביטויים של הקמפיינים לפי המקום הרלוונטי.

כאמור, כל קמפיין מורכב ממספר קבוצות מודעות. כל קבוצת מודעות מורכבת מרשימת ביטויים בעלי מכנה משותף כלשהו.

אם אתם מפרסמים חנות מוצרים לבית, כנראה תהיה לכם קבוצת מודעות שמכילה ביטויים שקשורים לכלי מטבח, ועוד אחת שמכילה ביטויים לריהוט.

זכרו שאתם לא רוצים שאותם ביטויים יופיעו בשתי קבוצות מודעות, כי אז הן יתחרו ביניהן על העלות לקליק, והמפסיד העיקרי יהיה… אתם.

סיכום

כשעושים פרסום בגוגל, אפשר לגלות מהר מאוד שזו דרך מצוינת להביא לקוחות חדשים לכל עסק, במיוחד כשאפשר למקד את המודעה לאנשים מסוימים באיזור מסוים.

ודאו שאתם מבינים היטב מה עלות גיוס לקוח חדש דרך הגוגל אדוורדס כדי שתוכלו לקבל החלטה מושכלת אם אפיק הפרסום הזה מתאים לעסק שלכם.

ברגע שתצרו את החשבון שלכם, בצעו בדיקות וניסויים כל הזמן כדי לוודא שהמודעות שלכם פועלות בצורה אופטימלית, ונקו את רשימת המילים בתדירות גבוהה.

אם לא תעשו זאת, יכול להיות שהכסף שלכם יתבזבז, וההזדמנות להשתמש במודעות גוגל בצורה נכונה כדי להגדיל את מחזור המכירות של העסק יחמוק מכם.
googlepartner

שאלות? רוצים שהמקצוענים ינהלו את קמפיין המודעות שלכם? מעוניינים רק בשובר של 300 ₪ חינם? צרו איתנו קשר!

 

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג'ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.