כל אחד ואחת מאיתנו, רוצה למקסם את קמפיין הפייסבוק שלו, וכל קמפיין לצורך העניין, ולהגיע למצב בו הקמפיין נמצא במצב האפקטיבי ביותר שלו ובעל ROI חיובי אך לא כל אחד או אחת מאיתנו יודעים כיצד לעשות זאת.

בדיוק בשביל מטרה זו, הכנו את הכתבה הבאה עבורכם ואם תיישמו את הטיפים שלנו, תוכלו ליהנות מקמפיין אפקטיבי המנצל את התקציב באופן הטוב ביותר ותוכלו לקחת את הקמפיין שלכם לרמה הבאה.

למקסם את קמפיין הפייסבוק

טיפ מספר 1: בנו את משפך המכירות שלכם

ראשית, הבה נגדיר את סוג התנועה המגיע ממודעות פייסבוק אל מול מודעות גוגל למשל.

מודעות גוגל מייצרות תנועה של גולשים המחפשים לבצע רכישה כאן ועכשיו ואילו התנועה ממודעות פייסבוק מייצרת תנועה של גולשים מתעניינים ובודקים וככאלו, ייקח להם קצת יותר זמן להחליט האם לבצע את הרכישה או לא.

סוג הגולשים זה, אינו מאפשר להקצות תקציב נמוך לפרסום בפייסבוק ולצפות להמרות מיידיות.

מה שאתם צריכים לעשות הוא לייצר חוויות עבור מבקרי האתר שלכם ולא להריץ קמפיין פייסבוק ממוקד רכישות.

אם תייצרו מספר קמפיינים, כאשר לכל קמפיין יש מטרה אחרת, אתם תייצרו לעצמכם משפך מודעות פייסבוק.

יצירת משפך מעורבות הגולשים

משפך מעורבות עובד טוב באם קיים תוכן שמביא למעורבות על כל סוגיו, אחד מסוגי התוכן האפקטיביים ביותר למטרה זו היא וידיאו.

כיצד תבנו את משפך המעורבות:

  • צרו קמפיין פוסטים ממוקד ללקוחות שלכם (נסו להתמקד בלקוחות האידיאלים ביותר עבורכם) כאשר המטרה שלכם צריכה להיות יצירת קשר ראשוני עם הלקוחות הפוטנציאלים שלכם.
  • עקבו ובצעו אופטימיזציה לקמפיין עד שהוא יגיע לכמות מסויימת של צפיות (מינימום 1500 צפיות).
  • צרו קמפיין המרות המטרגט את כל אלו שצפו ברבע מהסרטון לפחות – שימו לב לא למקד לגולשים שצפו רק בשנייה או שתיים.

אותם גולשים שנחשפו לקמפיין שלכם כבר, סיכויי ההמרה שלהם, גדלים פי 3 עד 5, מאשר תנועה שמעולם לא נפגשה או פגשה בקמפיין שלכם.

יצירת משפך מעורבות הגולשים

הגדר משפך המרות לתצוגה של התוכן

המטרה שלכם כפולה בפעולה זו:

  • לייצר תנועה לאתר שלכם.
  •  ללמוד קצת יותר על הלקוחות המתעניינים במה שאתם מציעים.
  • צרו קמפיין המרות לתצוגת התוכן שלכם הממוקד לקהל הלקוחות אידיאלי שלכם.

גם בקמפיין זה, בצעו אופטימיזציה ועקבו אחריו ובנוסף הגדירו סף של כמה מאות המרות המגיעות מהקמפיין.

אגב, שיטה זו נהדרת גם עבור הפיקסל שלכם והגברת האפקטיביות שלו.

ואז, צרו קמפיין פולואפ (מעקב) ובו תמקדו לגולשים שביקרו באתר שלכם בהתבסס על נתוני הפיקסל.

הגדר משפך המרות לתצוגה של התוכן

טיפ מספר 2: בצעו מעקב אחר תדירות הצגת המודעות על מנת לנהל את חשיפת הקמפיין

תדירות הצגת המודעה שלכם היא בעצם כמה פעמים נחשף גולש מסוים לקמפיין שלכם.

בכל פלטפורמה, הכללים שונים ובפייסבוק, ניתן לומר שגולש יזכור את המודעה שלכם אם ייחשף אליה יותר מפעם אחת.

אין ספק שיש לשמור על איזון ולדאוג לא להציג את המודעה יותר מדיי פעמים לאותו גולש כי אז הוא יפסיק לשים לב וזה יוביל את הקמפיין שלכם, הן לעלויות גבוהות יותר והן לירידה באפקטיביות הקמפיין.

אחת מהדרכים לבצע אופטימיזציה נכונה ואפקטיבית היא לבדוק את כמות החשיפות בדוחות הקמפיין שלכם וכך לראות כיצד נתון זה משפיע על עלויות הפרסום.

כמות החשיפות בדוחות הקמפיין

אחת הסיבות לגדילה בעלויות הפרסום היא כאשר קהל היעד של קמפיין הפרסום הופך לרווי בשל צפייה מרובה במודעות.

כאשר הגבלת הצפיות עולה מעל 1.7, בדקו את העלות פר התוצאות שלכם. מה שתוכלו לעשות הוא לשכפל את המודעות שלכם ולהוסיף יעדים חדשים.

פעולות אלו יעזור לכם לרסט את הקמפיין ולרענן את הקהל שלכם.

טיפ מספר שלוש: התאמת התקציב בהתאם לתפקוד המודעות

כאשר רק התחלתם את הקמפיין, לרוב מה שתעשו הוא תבדקו מספר סטים שונים עם מודעות שונות.

עצם העובדה, שתבחנו מספר סוגי מודעות, יעניק לכם את התובנות למה עובד הכי טוב ובאיזו מודעה הכי כדאי להתרכז.

לאחר שהצטבר מספיק מידע, קבעו איזו מודעה מדגימה את הביצועים הטובים ביותר והתרכזו בה. אל תחששו לעצור את יתר המודעות שעבדו פחות.

מומלץ מאוד לעקוב אחר המודעה ובכל יום שעובר, להגדיל את התקציב בעוד כ- 20%.

כל עוד ביצועי המודעה עולים, המשיכו כך אך כאשר הם מתחילים לצנוח, הפסיקו.

תמיד כיף לקבל טיפים (בעיקר כשהם טובים) קטנים שעושים את ההבדל: כחלק ממאמצי פייסבוק לשפר את נוחות הפרסום ולהפוך את פייסבוק לפלטפורמה טובה לפרסום, הוצג ה- learning phase.

שלב הלמידה, מתחיל כבר בתחילת הקמפיין ונמשך עד שיש, כמות מסוימת של המרות או שחלף איקס זמן.

חפשו אחר ה- learning phase בקמפיין שלכם אך גם אם אינכם מצליחים לראות אותו, אפשרו לפייסבוק כיממה לייצב את ביצועי הקמפיין טרם תערכו שינויים.

learning phase

טיפ מספר 4: מציגים מודעות רק לקהל הרלוונטי

קמפיין מוצלח הוא קמפיין בו הצלחנו להתאים את המודעה הנכונה לקהל הנכון. פייסבוק מאפשרת לכל מי, שאינו בקיא ברזי הקהלים ליהנות מהתובנות (Facebook Audience Insights) שהיא יודעת לחולל וכך להתחיל למקד את הקמפיין כבר מראשיתו.

כדי לאתר את הקהל הנכון עבור הקמפיין שלכם, התחילו לפלטר על בסיס מין, מיקום וגיל, לאחר מכן התקדמו והוסיפו תחומי עניין – המידע שתוכלו לקבל יכיל עמודים אליהם הקהל מחובר, רמת ההכנסה, רכישות שביצעו בעבר, פעילות שלהם ברחבי הרשת ועוד.

לאחר שביצעתם את כל הסינונים שנדמים לכם כנכונים, שמרו את הקהל הזה לשימוש עתידי (תמיד תוכלו לשנות אותו ולהתאים במידת הצורך) באמצעות ה- Power Editor.

מודעות לקהל רלוונטי

טיפ מספר חמש (ואחרון): בחרו את המיקומים הנכונים למקסום הגעה

כאשר בונים קמפיין בפייסבוק, ניתן לבחור מיקומי מודעות שונים, מכשירים בהם המודעות יוצגו ופלטפורמות.

תוכלו בנוסף גם לאפשר למערכת לבחור את המיקומים באופן אוטומטי עבורכם.

איזו מהאופציות שתבחרו, ראוי ותהייה בהתאם לסוג הקמפיין שאתם מריצים.

מיקומי מודעות

  • מודעות אינסטגרם – הוספת אינסטגרם כפלטפורמה נוספת לפרסום המודעות שלכם יכולה להניב עלייה של כ- 35% לקמפיין שלכם.

יחד עם זאת, דעו מראש כי תקבלו פחות לייקים ותגובות למודעות שלכם במידה ואתם מריצים גם מודעות פוסט.

  •  אופציה נוספת למיקום מודעות הוא המסנג'ר של פייסבוק וזו תוספת נהדרת כמיקום מודעות.

כיום, זה ידוע שמודעות המסנג'ר עובדות טוב במיוחד ולכן שקלו להוסיף מיקום זה.

  • מיקומי רשתות קהלים יכולות להגדיל את התנועה וההגעה של הקמפיין שלך באופן כללי.

חשוב מאוד לשים לב במיוחד למטריקות המרכזיות שלכם (אחוזי המרה, עלות פר תוצאה וכדומה).

מיקומי רשתות קהלים

במקרים מסויימים, הרצת קמפיין על מכשיר ספציפי, יהיה בעלויות נמוכות יותר.

בנישות מסויימות, משתמשי מכשירי האנדרואיד, ממורים בקצב גבוה יותר ובעלות נמוכה יותר.

הריצו בדיקת מכשירי מובייל ובדקו את הנישה בה אתם נמצאים, כך תוכלו לראות כיצד ואיך תשפרו את תוצאות הקמפיין שלכם.

בדיקת מכשירי מובייל

כתבות אחרונות

קידום תוכן באאוטבריין וטאבולה

קידום תוכן באאוטבריין וטאבולה פרסום באאוטבריין וטאבולה הפך לאחד הכלים המרכזיים בעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי. אמנם לא כולם מודעים לכך והגבולות בין תוכן חדשותי ותוכן פרסומי ממשיכים להיטשטש, אך קידום באמצעות תוכן ממומן קיים היום כמעט בכל מ...

מתי קישור מתחיל להשפיע על דירוג האתר?

עד עכשיו, כל מקדם אתרים שהיית שואל על משך הזמן שלוקח לקישור להשפיע על דירוג האתר, סביר שהתשובה הייתה עשר שנים אך בימים אלו, בהם האלגוריתם, החומרה והתוכנה השתפרו משמעותית, זמן זה התקצר. אז מה הוא משך הזמן הנכון להשפעה על דירוג האתר? השערה מקובלת הע...

איך ניתן לבדוק את חברת קידום האתרים?

בתקופה זו, בה עסקים אינטרנטיים פורחים בקצב מהיר, מיקומך בתוצאות החיפוש הוא ערך משמעותי וחשוב. אם מכירות אינטרנטיות והזמנות מקוונות הן נדבך משמעותי בעסק שלך, אז מיקומך בעמוד החיפוש עלול לפגוע בעסק ו/או להזניק אתו. כבר הוכח מעל לכל ספק, שקידום אתרים...