11 הטיפים שיגרמו לכם לשלוט במפות של גוגל

בשנת 2015, השינוי הדרמטי ביותר בהיסטוריית החיפוש הלוקאלי התרחש. מיד היה ברור, שכעת תמונת עמוד תוצאות החיפוש הלוקאלי הראשון, השתנתה; פתאום בעמוד הראשון, הופיעו 3 תוצאות במקום 7. אך בשלב זה, המפה אשר הופיעה בצד, נותרה ללא שינוי.

המטרה הייתה לשפר את חווית המשתמש לידידותית יותר וחשוב לשים לב שזו המודול הנורמטיבי לחיפושים המבוצעים במכשירים הניידים.

המטרה של גוגל מאז ומעולם הייתה לייצור חווית משתמש נוחה, קלה וטובה עבור הגולשים – ולכן השינויים הללו לא באו בהפתעה גמורה אלא יותר כשינוי מתבקש. אך מה לגבי אותם 4 מקומות שאיבדו את הנראות בעקבות השינוי? אותם 4 מקומות שנעלמו, סביר ולא אהבו את השינוי הזה אבל בעולם שלנו וברשת, צריך להסתגל מהר לכל שינוי של גוגל אם רוצים להמשיך ולהראות.

חשבתם שזה היה השינוי היחיד? אז לא.

גוגל מפות

בואו נכיר את יתר השינויים שהתרחשו עם המבנה החדש של עמוד תוצאות החיפוש:

  1. המידע המתועדף הפך להיות שם הרחוב בלבד וכאשר מקישים על אחת משלושת התוצאות, נפתחות 10 תוצאות מפורטות יותר הכוללות כתובות מלאות ומספרי טלפון
  2. שעות פתיחה נכנסו למידע המתועדף
  3. ביקורות ודירוג קיבלו משמעות גדולה יותר
  4. סנכרון טוב יותר בין תוצאות החיפוש של גוגל לבין המפות של גוגל
  5. פרמטרים של דירוג עבור מרחק ומיקום, השתפרו מאוד

כמו כל שינוי של גוגל, מאז ועד היום, היה זה ברור כי עבודה ומחשבה לטווח הארוך, היא המפתח להצלחה.

וכעת, הטיפים!

  1. ציינו כתובת פיזית בעיר בה אתם מתמקדים – הקפידו שהכתובת שלכם היא אכן באזור בו אתם מתמקדים.
  2. Google My Business – הקפידו על ניהול נכון של ה GMB של העסק שלכם והבינו כי כל מה שתציינו שם, משליך על מנוע החיפוש ועל המפות של גוגל.
    • הפקידו על מידע עדכני ורלוונטי
    • אמתו את הכתובת
    • ודאו כי האזור אותו אתם מטרגטים, מופיע בכותרת עמוד הנחיתה
    • בחרו קטגוריות נכונות
  1. NAP זהה – הקפידו שבכל מקום: השם, כתובת וטלפון שלכם יהיה זהה וזה חל על כל המיקומים: אתר שלכם, GMB ובכל דיירקטורי בה אתם מפרסמים את האתר שלכם.
  2. מיקום – ודאו שהאתר שלכם מכיל מפת הגעה – לצד כל פרטי ההתקשרות, חשוב לוודא שיש מפה המצביעה על המיקום המדויק שלכם.

בנוסף, חשוב להציב את המידע הבא באתר שלכם, בעמודי יצירת הקשר באתר אך לא רק:

    • שעות פתיחה
    • דרכי הגעה אליכם ושימוש בציון נקודות מוכרות בדרך ("אנחנו ממוקמים ליד איקאה" למשל)
    • מספר טלפון לחיץ עבור גולשי הסמארטפונים
    • קישורים לרשתות החברתיות
  1. הבדלים בין הסניפים – אם יש לכם מספר סניפים לעסק שלכם, צרו את ההבדלה המדויקת ודאגו לעמודים שונים בעלי מיקום מדויק עבור כל סניף.
  2. לכל מוצר או שירות עמוד ייעודי משלו – דרך טובה לעשות זאת היא ליצור עמוד המרכז את כל השירותים ו/או המוצרים ואז לקשר לעמודים הייעודיים והספציפים.
  3. דאגו שיצטטו אתכם – השתדלו לדאוג שיצטטו את שמכם ברחבי הרשת. מעבר לתרומה מבחינת SEO, זו דרך נהדרת לקבל עוד תנועה לאתר ולבנות את הסמכות והאמינות שלכם.
  4. תוכן תוכן תוכן – דאגו תמיד שהתוכן שלכם יהיה איכותי, רענן ומקורי. התוכן הוא חלק מכל אסטרטגיית ה SEO שלכם – אשר חשובה מאוד בכל הקשור לדירוגים לוקאלים אז אל תוותרו ואל תתפשרו על התוכן שלכם.
  5. ביקורות – מאז ומעולם גוגל התייחסה לביקורות באופן מאוד רציני וזאת בעקבות הרצון של אנשים לקרוא מידע אישי וביקורות. עודדו את הלקוחות שלכם לכתוב עליכם ביקורות ובמקביל, כחלק מניהול עסק בצורה נכונה, השתדלו להעניק ללקוחות שלכם את הטוב ביותר. אל אבל אל תתפתו לכתוב ביקורות בעצמכם!
  6. השתמשו ומקסמו את הקישורים שלכם – אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות את הסמכות של האתר שלכם וגם לזכות בעוד תנועה היא באמצעות קישורים. השתדלו להשיג קישורים מקומיים טובים והנה כמה דרכים לעשות זאת: קיימו וובינר, ארחו מפגש או אירוע קהילתי, תרמו או בנו מערכת יחסים עם משפיעי ומובילי דעה באזור שלכם.
  7. השתמשו במילות המפתח בחוכמה – בחרו מילות מפתח רלוונטיות וקשורות לנושא או השירות אותו אתם מספקים. כמו כן, הקפידו שהן יהיו מותאמות לפרופיל הכללי שלכם ומה שהוזן ל: GMB שלכם, לתוכן באתר שלכם ושם הדומיין (כמו שאתם מבינים, עקביות זהו שם המשחק).

גוגל מפות

אז מה היה לנו בעצם?

התמונת מצב מראה שעד היום, הטמעת השינויים ועבודה טובה בכל הקשור לחיפוש לוקאלי, עדיין מאתגר עבור רבים וזאת בעקבות אופטימיזציה לא טובה. המשמעות של זה היא דווקא חיובית והיא אומרת שעם קצת הבנה טובה יותר של דרכי העבודה עם גוגל ובגוגל, הסיכוי להצליח להתברג בתוצאות הראשונות, גבוה יותר.

על מנת להצליח יותר בחיפוש הלוקאלי:

  • התמקדו בטיפים מעולם ה SEO
  • עבדו על פי הפרקטיקות הטובות ואלו שהוכיחו את עצמן
  • אל תשאבו ותחזרו על הרגלים ישנים שלא הוכיחו את עצמם
  • התמקדו באסטרטגיה לטווח הארוך ואל תתפתו להגיב באופן רגעי או בצעו פעולות SEO רק כשצריך
  • אם אתם לא יכולים לעבוד על האתר שלכם באופן שוטף, קבוע ויומיומי, התקשרו עם חברה חיצונית ואת זמנכם הקדישו לעסק שלכם.

והנה פיסת מידע חשובה: מרבית העסקים אשר מצליחים בסביבת SEO לוקאלית, הם כאלו אשר מתמקדים במוניטין וברמת ההסמכות שלהם. באופן שאינו יוצא מן הכלל, כולם אבל כולם דואגים לעבוד באופן שוטף עם תוכנית עבודה ברורה לטווח הארוך.

Call Now Button