קידום תוכן

באאוטבריין וטאבולה

פרסום באאוטבריין וטאבולה הפך לאחד הכלים המרכזיים בעולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי.

אמנם לא כולם מודעים לכך והגבולות בין תוכן חדשותי ותוכן פרסומי ממשיכים להיטשטש, אך קידום באמצעות תוכן ממומן קיים היום כמעט בכל מקום בעולם הדיגיטל, פונה לקהל רחב ומגוון, וכל זה קורה בצורה לא אגרסיבית ואף ידידותית למשתמש.

תוכן לSEO

אז איך זה בדיוק עובד ולמה אנחנו רואים את התכנים הללו יותר ויותר?

למה פרסום באאוטבריין וטאבולה

שונה מהפרסום הסטנדרטי

קידום באמצעות תוכן ממומן נעשה באמצעות כתבות, מאמרים, סרטונים, בלוגים ועוד, אשר משתלבים באופן אינטגרלי באתרים ברשת, בעיקר במוכרים ביותר שבהם.

המטרה העיקרית של אותם מאמרים היא לעניין ולמשוך את הגולשים באמצעות התוכן המוצג, שבצורה עקיפה יפנה ויעלה מודעות והתעניינות למותג המקודם.

הרעיון הוא לייצר תוכן שיסקרן גולשים רבים וימשוך אותם לבדוק אותו לעומק, ובנוסף, במהלך הקריאה יעביר מסר פרסומי ושיווקי שיפרט על המותג או השירות עצמו.

ככה זה נראה:

חוויית משתמש

חיובית

אפיק פרסומי זה הפך לפופולרי כל כך בגלל מספר סיבות, כשאחת העיקריות שבהן היא החוויה שהגולש מקבל מהתוכן.

להבדיל מבאנרים או פרסומות ברורות, במקרה זה הגולש משוטט ברחבי הרשת, מחפש תכנים שיעניינו אותו וידברו אליו, ומקבל את החשיפה הפרסומית בעקיפין.

בצורה זו הוא לא יפתח סלידה משיווק אגרסיבי מדי ומפרסומות אשר מפריעות לחוויית הגלישה, אלא יקבל קצת רקע על הנושא, יקרא על אותו תחום שיעניין אותו ואפילו יקבל פתרון או עזרה למה שהוא צריך בעזרת המותג שמוצע.

במידה והתוכן הממומן המוצג יהיה אינפורמטיבי ואיכותי, כל הנוגעים בדבר ירוויחו מכך – האתר המפרסם שיספק תוכן מעניין, הלקוח שסיפק את המאמר ויזכה לטראפיק גבוה, וכמובן הגולשים עצמם, שיקבלו את המידע שהם רוצים ואולי ירכשו את השירותים שהם זקוקים להם.

מה חשוב לעשות כשמפרסמים באמצעות “המלצות תוכן”?

באופן טבעי, חשוב לכתוב תוכן איכותי, ממוקד ולא עמוס מדי בפרטים.

כשגולש או צרכן מתעניין במאמר מסוים שמדבר אליו וחושב לרכוש שירות באותו נושא, הוא זקוק לפרטים שיכוונו אותו למטרה זו.

במידה ומפרסמים מלל מיותר, קיים סיכוי גבוה כי הקורא יתייאש ויעזוב את הדף עוד לפני שיגיע לנקודה המרכזית.

בנוסף, חשוב שהתוכן ירשים את הקורא מבחינה מקצועית, על מנת שהאחרון אכן יתפתה ויבין שיש לפניו מוצר ושירותים שאכן יכולים לסייע לו.

כמו כן, חשוב מאוד למשוך את עיני הגולשים כבר בהתחלה.

הרושם הראשוני הוא קריטי לפני הכניסה למאמר, ונראות הדף חשובה למשוך את עניין הגולשים ולגרום להם להמשיך לקרוא.

יש לבחור כותרת רלוונטית ומושכת, לשלב תמונות מעניינות או סרטונים עדכניים, לשזור קריאה לפעולה של הגולשים, ובאופן כללי – לגרום לאותו עמוד להיות כמו שיותר אטרקטיבי, רלוונטי וממוקד.

Outbrain ו-Taboola: השחקנים המרכזיים

עם התפתחות הפלטפורמה והבנת החוזק שלה, חברות רבות החלו לנסות לייצר דרכים כדי לשלב תכנים עם פרסומות – השתיים הגדולות בעולם הזה הן Outbrain ו-Taboola.

חברות אלו מקדמות תכנים במגוון סוגים ומקדמות מאמרים אינפורמטיביים שמובילים לקישורים של מוצרים ולטפסי השארת פרטים.

המערכות של החברות מפיצות את התכנים במספר רב של אתרים, ובאמצעות אלגוריתמים מסוימים הן בוחנות איפה יהיה נכון לפרסם את המודעה ומה יספק לה בפועל את מספר הכניסות הרב ביותר.

כמובן שכל קמפיין פועל בפני עצמו ותלוי בעלות לקליק, בתקציב היומי ובמשתנים נוספים.

חשוב לציין כי חברות אלו עשירות בניסיון ויודעות בדיוק כיצד לכוון את לקוחותיהן לקמפיין מוצלח וממוקד.

בתחילת כל קמפיין הן מעבירות הנחיות על הדרך הנכונה לכתוב, מה הם הדגשים בהם צריך להתמקד, מה אסור לעשות, מה המבנה הנכון והסברים על פרמטרים נוספים.

נכון להיום, מעל מאות מיליוני גולשים ברחבי העולם ממשיכים להיחשף לתכנים של Outbrain ו-Taboola אשר מופיעים באתרים הגדולים ביותר, וגם להקליק עליהם, כך שלא נראה שאותן פלטפורמות צפויות לדעוך בקרוב.

נגישות ועניין – יותר הקלקות

לסיכום, עם ריבוי שיטות הפרסום והשיווק הדיגיטלי, חשוב לא לאבד את הידיים והרגליים ולמקד את המתאימות לצרכים שלכם.

קידום באמצעות תוכן ממומן צובר יותר ויותר תאוצה בגלל הנגישות של התכנים והופעתם באתרים מובילים רבים, והעניין הרב שהם מספקים אצל גולשים וצרכנים רבים.

אותה משיכה גורמת לגולשים להקליק על התוכן, ובאופן טבעי ליותר טראפיק ולקוחות אצל המפרסמים.

החלונות הקופצים והפרסומות הישירות ממשיכות לעורר סלידה רבה מהגולשים. הן גורמות לבזבוז זמן, תסכול ובעיקר חוויית משתמש שלילית מאוד.

עולם הפרסום והשיווק הדיגיטלי ממשיך להשתנות ולהתפתח, גם באפיקים הללו, ומהותי להכיר את השינויים ולהתאים את העסק והאתר שלכם לכך.

אז אם הבאנר שפרסמתם לפני חצי שנה ממשיך לא לספק תוצאות, כנראה שהגיע הזמן לשנות גישה ולספק קצת מידע ותוכן מעניין בשיווק שלכם.