קידום אתרי איקומרס – הצורך שנוצר עקב המצב בעולם

בין אם אתם מוכרים ביגוד באינטרנט, תכשיטים, חלקי מכניות או אפילו יהלומים, אתם תצטרכו לקדם את החנות האינטרנטית שלכם. אתרי איקומרס הם אתרים אשר מאפשרים לבצע סחר באינטרנט, בין אם מדובר במוצרים או בשירות מסוים. 

אמנם לרוב יהיה מדובר במכירת מוצרים אונליין, אבל אתרים מסוימים שמספקים שירותים בתשלום יכולים להיחשב כאתרי איקומרס לכל דבר. שנת 2020-2021 לימדה אותנו דבר או שניים לגבי מכירות אונליין, אין ספק. בעוד שהעולם התמודד ועדיין ממשיך להתמודד עם נגיף עולמי, רבים מבעלי העסקים מצאו את עצמם מנותבים, בעל כורחם, למכירות באינטרנט. 

קידום אתרי איקומרס

התהליך שעברו ועוברים בעלי עסקים בשנים 2020-2022 

עסקים רבים נסגרו, חלקם עברו למכור באינטרנט, אחרים הקפיאו את עסקיהם ועוד. אין ספק שבשנים האחרונות למדנו שיעור או שניים על התקדמות יחד עם הטכנולוגיה. האמת היא, שאם אנחנו לא מתקדמים עם הטכנולוגיה, אנחנו פשוט נשארים מאחור. 

והעולם של היום הוא טכנולוגי במיוחד, אי אפשר להשוות את העידן הזה לשנים עברו. קידום אתרי איקומרס הוא תהליך טכנולוגי ברובו, אם כי השיווק של האתר הוא תהליך פחות טכני. במילים אחרות, כשמדברים על קידום אתרים לאתרי ECOMMERCE, מדברים בעצם על קידום טכני ועל קידום אתרים אורגני

קידום אתרים ממומן או אורגני? שניהם? אתרי ECOMMERCE 

כמובן שגם אפשר לדבר על קידום ממומן לאתרי איקומרס, אבל זה בדרך כלל מתבצע במקביל לקידום אתרים טכני ואורגני. קידום האתרים הטכני מתמקד בכתיבת קוד בצורה מדויקת, בתכנות האתר, בתכנון נכון של כותרות H2 או H3 וכו'. 

במקביל לכך, קידום האתרים האורגני יתמקד בכתיבת ופרסום תכנים, כמו גם בבניית מערך לינקים לאתרי איקומרס. זאת ועוד, אתרי איקורמס בדרך כלל יצריכו גם קידום ממומן מסוג מסוים כגון פרסום בפייסבוק, פרסום בגוגל או פרסום ברשתות חברתיות. בעוד שחלק מהאנשים בוחרים לפרסם ולשווק בפלטפורמות החברתיות, בעלי עסקים אחרים יעדיפו לשווק קמפיינים ממומנים דרך גוגל. 

מה עדיף, קידום אתרי איקומרס או קידום אורגני? 

להגיד מה עדיף ומה פחות? אין חיה כזו. מאחר שכל עסק מצריך קידום אתרים מסוג אחר, לכל בית עסק נבנית תוכנית שיווק אונליין משלו. במקרים מסוימים, יהיה צורך להשים דגש גדול על קידום אורגני לאתרי איקומרס. 

במקרים אחרים, יהיה צורך לתת את הדגש הנכון על קידום ממומן לאתרי איקורמס ופרסום בגוגל. ככה או ככה, אתם תרצו מישהו מקצועי מאחורי ההגה של מסע השיווק שלכם. במילים אחרות, תצטרכו חברת קידום אתרים מומלצת לקידום אתרי איקומרס. 

קידום אתרי איקומרס וחנויות מסחר באינטרנט 

בעוד שחלק מהחברות יציעו לכם לשלם בכדי לקבל יותר חשיפה וטראפיק לאתר שלכם (קידום ממומן), חברות קידום אחרות עשויות להציע להשקיע מאמצים בקידום אורגני. ההבדלים? ובכן, קודם כל והכי חשוב, קידום אורגני הוא תהליך של שבועות, של חודשים ולפעמים גם יותר מזה. 

למעשה, יש כאלו שאומרים שקידום אורגני לעולם לא נגמר. בהפוך מקידום אורגני שמצריך התחייבות לתהליך ומסע, קידום אתרי איקומרס נותן את אותותיו כבר ביום שלאחר העלאת הקמפיין לגוגל. במילים אחרות, שילמתם על חשיפה וטראפיק באתר שלכם. שזה אחלה וזה מעולה, אבל קחו בחשבון שהחשיפה שלכם תיעלם ברגע שהקמפיין הממומן שלכם יסתיים. 

קידום אורגני מאפשר להנות מחשיפה בטווח הארוך  

אם אתם מעוניינים להנות מחשיפה וטראפיק לאורך טווח ולאורך זמן, יש לכם את האפשרות של קידום אורגני לאתרי ECOMMERCE. קידום אורגני לאתר איקומרס יאפשר לכם להתמקם גבוה בדירוגי מנוע החיפוש של גוגל, אבל חשוב לשמור על הדירוגים שלכם. 

במילים אחרות, אם הגעתם לדירוג גבוה בביטויים מסוימים, אתם צריכים להמשיך לתחזק את הדירוגים שלכם. במקרים רבים דירוגים נפגעים, בעלי אתרים נענשים ועוד. אם אתם מעוניינים לשמור על הדירוגים שהגעתם אליהם בעזרת קידום אתרי איקורמס, אתם תצטרכו לבצע אופטימיזציה נכונה באתר. 

מה כולל קידום אתרי איקומרס? טכני, אורגני וממומן 

בימינו האינטרנטיים, קהלי היעד שלכם מורגלים לאתרים אוטומטיים ולתהליכים מאוד קצרים בזכות האוטומציה. ככל שהאתר שלכם יהיה יותר נגיד ואוטומטי כלפי הגולש, ככה הוא ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. 

כמו כן, חברת קידום אתרי איקומרס תמליץ על תיאור נכון של המוצרים בחנות. זאת ועוד, קידום חנות באינטרנט יצריך ממכם להגדיר במדויק את נתוני ותגי המטא באתר שלכם. בנוסף, מבנה הקישורים הפנימי ומבנה הקישורים החיצוני צריכים להיות נכונים ואיכותיים. וכל מה שציינו עד עכשיו, לא שווה כלום בלי חוויית משתמש נכונה וטובה באתר (UX\UI). 

הקפידו על ערך מוסף באתר המכירות שלכם 

דבר נוסף שאנחנו רוצים שתזכרו הוא, שלא משנה כמה תשקיעו בקידום שלכם, ההשקעה חייבת להיות איכותית. בואו נסביר את מה שאמרנו עכשיו. שימו לב שכשמדברים על קידום חנויות אונליין, או על קידום של אתרים תדמיתיים, מדברים בסופו של דבר על איכות. 

בין אם אתם מקדמים בגוגל, בבינג או בכל מנוע חיפוש אחר, אתם צריכים להקפיד על העלאת תכנים איכותיים לאתרים שלכם. אם מדובר למשל באתר איקומרס, כמובן שהאתר חייב להיות מדויק. תמונות המוצרים צריכות להיות איכותיות, תגי המטא וכותרות המטא צריכים להיות מדויקים ועוד. הדבר נכון גם לפעילויות פרסום ברשתות חברתיות, באינסטגרם, בגוגל וכדומה.

 

כלים טכנולוגיים לדיוק וייעול תהליכי קידום אתרים לחנויות אונליין 

בכדי לדייק את המאמצים שלכם ככל האפשר, יש לכם את האפשרות להשתמש במגוון כלים טכנולוגיים, אמנם חלק נכבד מהכלים הטכנולוגיים הם בתשלום, אבל הם שווים את ההשקעה. אם מדברים למשל על קונסולת החיפוש של גוגל, הרי שהקונסולה הזו מאפשרת לכם לדייק את האתר שלכם מבחינות רבות ומזוויות שונות. 

תוכלו להיות מעודכנים בבעיות שונות שהאתר מציג, כמו גם לסקור את דירוגי מילות המפתח שאתם מופיעים בהם. בנוסף, כלים טכנולוגיים אלו מאפשרים לדייק את כתיבת תגי המטא באתר, לאבחן מצבים בעייתיים באתר האיקומרס ועוד. 

תמיד להקפיד על מחקר מתחרים וחנויות אינטרנט אחרות 

עוד כדאי לדעת, במהלך קידום אתרי איקומרס יהיה חשוב גם לערוך מחקר מתחרים נכון. מחקר המתחרים שלכם צריך לבחון מקרוב את צעדי השיווק של התחרות בתחום שלכם. אם למשל המתחרים שלכם מפרסמים בפלטפורמות החברתיות, יהיה כדאי שתהיו מעודכנים בכך, שתדעו מה הם מפרסמים, תכירו את המבצעים שלהם, תבדקו באילו ביטויי חיפוש הם מתמקדים ועוד. 

אגב, מחקר מתחרים הוא תהליך די קצר, שלמרות שנהוג לבצע אותו בתחילת התהליך הקידומי, מבצעים אותו תוך כדי התהליך עצמו. לא פעם, מחקר מתחרים מוצלח יכול להצביע על כך שיש צורך לשנות אסטרטגיית קידום אתרי איקומרס. 

לעיתים יש צורך בשינוי אסטרטגיית קידום אתרי איקומרס

חשוב לפקוח עין על המתחרים בכל עת, זה יעזור לכם להבין יותר לעומק את קהלי היעד שלכם. אגב, זה גם עובד הפוך. מחקר מתחרים יכול ללמד אתכם מה – לא לעשות. באופן הזה, תוכלו ללמוד בעצם מהטעויות של המתחרים שלכם לתחום. 

עד כה, בעצם דיברנו על מהלכי קידום אתרי איקומרס שחשוב לבצע. מכאן, בואו נדבר לרגע על הפן הפרקטי של קידום אתרים. עד כמה זה פרקטי, לקדם חנות אינטרנטית בעולם כל כך גדוש תחרותיות? ובכן, זה נכון שהתחרותיות העסקית בימינו היא עזה. 

שיווק ממומן לאתר ECOMMERCE מאפשר הגברת טרפיק במהרה 

זה נכון שלא משנה מה תחליטו למכור, יהיו לכם מתחרים בכל רגע נתון. אבל יחד עם זאת, חשוב לזכור שלא כולם משקיעים את המאמצים הנכונים בתהליכי קידום חנויות אינטרנט. שיווק חנות אינטרנטית זהו מסע, זה תהליך שלא כל בעל עסק מוכן להיכנס אליו. 

אבל המסע הזה גם יכול להיות זריז יותר, במיוחד אם אתם מחליטים ללכת על שיווק ממומן לחנויות איקומרס. שיווק ממומן לחנות ECOMMERCE יאפשר לכם, כבר ממחר – להכניס לקוחות לעסק. זאת, בהנחה שהקידום הממומן מבוצע בצורה נכונה. 

פיפיסי

שיווק ממומן לחנויות אונליין אינטרנטיות – תוצאות זריזות 

אם אתם מעוניינים לקדם חנות איקומרס ואין לכם את הסובלנות להמתין חודשים בשביל קידום אורגני, תוכלו לפרסם בפלטפורמות החברתיות, בגוגל ועוד. הפרסום הממומן לחנויות באינטרנט מכניס לקוחות באופן מידי, אבל חשוב לזכור שהתנועה לחנות שלכם תיעלם לאחר שהקמפיין ירד מגוגל. 

אם במהלך הקמפיין רכשתם לקוחות שהפכו ללקוחות קבועים, מה טובה. אם זה לא קרה, תצטרכו להמשיך לפרסם בצורה ממומנת כדי להגדיל טראפיק לאתר המכירות שלכם. בשורה התחתונה, המסע של קידום ושיווק לעולם לא באמת נגמר. אמה-מה, עם הזמן, אתם תוכלו להוריד רגל מהגז. 

שלבים ראשוניים של קידום אתר איקורמס – אינטנסיביים יותר מהמשך הדרך  

בדרך כלל, השלבים הראשונים שלקידום אתרי איקומרס הם אינטנסיביים יחסית. לאחר הקידום והשיווק הראשוניים, התהליך יהיה פחות לחוץ ואולי גם פחות יקר. ואם כבר הזכרנו ענייני תקציב, חשוב לזכור לתכנן את התקציב שלכם לפרויקט של קידום אתר ECOMMERCE. 

שיווק חנויות אינטרנט יצריך ממכם התחייבות כלכלית, שלעיתים עשויה להיות לא קטנה. בעוד שניתן לקדם אתרים בתקציבים יחסי ידידותיים, תהליכי קידום אחרים יכולים לעלות לכם עשרות ומאות אלפי שקלים. אם אתם רוצים לקדם אתר איקורמס ולשרוד כדי לספר על זה, הייעוד של התקציב צריך להיות בנוי כבר בתחילת התהליך השיווקי שלכם. 

ייעוד ותכנון תקציב לשיווק חנות באינטרנט 

תתכננו כמה כסף אתם מעוניינים להשקיע בקידום בזירות החברתיות, בפלטפורמת גוגל, באינסטגרם וכו'. ותוך כדי שאתם צועדים במסע השיווק שלכם, יהיה חשוב לפקח על הנושא של ניצול התקציב. תבדקו שאתם מקבלים תמורה לשיווק שלכם, תבדקו שנכנס טראפיק מוגבר לאתר, שאתם מקבלים לידים קרים וחמים, תוודאו שהקמפיין משתלם. 

אם מדובר בקמפיין ממומן, כבר יום לאחר העלאתו לאוויר, אתם יכולים לעיתים להבין אם הוא אפקטיבי או פחות. אם מדובר בקמפיין של קידום אורנגי לחנות איקומרס, ייקח לכם קצת יותר זמן עד שתוכלו למדוד את היעילות של הקידום. 

הקפידו לבחור סיוע מקצועי נכון – חברת קידום אתרים וחנויות מסחר 

בכל מקרה, בין אם אתם בוחרים חברת קידום אורגני או קידום ממומן לאתר ECOMMERCE, הקפידו לבחור בחברת קידום עם ניסיון בתחום המכירות שלכם. אם אתם מוכרים ביגוד באינטרנט, יהיה כדאי לבחור בסיוע של חברת קידום אשר מתמחה בתחום הזה. מתמחים במכירת ציוד רפואי, נעליים, תכשיטים, נרגילות או כל דבר אחר? כנ"ל. 

בשורה התחתונה, הכי חשוב להקפיד על איכות באתר שלכם. תבחרו קידום ממומן, תבחרו אורגני, קידום אתרים בבינג או קידום בפלטפורמות החברתיות, העיקר שתקפידו על איכות. ככל שגוגל יסמן אתכם כאיכותיים יותר, ככה הוא יותר יציג אתכם בתוצאות החיפוש שלו בדירוגיו הגבוהים. וככה גם רלוונטי לגבי שיווק חנויות אינטרנט בפלטפורמות החברתיות. הקפידו על שיווק איכותי, תכנים איכותיים המוצגים ללקוחותיכם, וייתכן שגם אתם תוכלו להגביר טרפיק באופן משמעותי בחנות האינטרנט שלכם. 

כתבות אחרונות

Marketing Automation יכול להגדיל את ההכנסות ב- 50% - קראו כיצד

בואו נהיה אמיתיים, הנכס הדיגיטלי של כל ארגון הוא לא אתר האינטרנט שלו, הגדרות הקמפיינים שלו או אפילו התוכן שלו בסושיאל. הנכס הכי חשוב הוא ה – DATA שהספיק לצבור על לקוחותיו ועל המתעניינים הפוטנציאלים בשירות לאורך שנות קיום העסק. הבעיה המרכזית היא שי...

משרד פרסום להגדלת החשיפה של העסק

הסביבה הפרסומית והשיווקית לעסקים בישראל הינה דינאמית ומשתנה, אשר מציבה אתגרים חדשים על בסיס יומי - הן מבחינת התחרות בין חברות ועסקים המציעים שירות או מוצרים דומים והן מבחינת החשיפה בפלטפורמות השונות, המכתיבות חוקים חדשים, חדשות לבקרים. לצד אלו, עומד ...

ניתוח אפקטיביות של אפיקי תנועה בעזרת גוגל אנליטיקס

כולנו יודעים שאתר עסקי הוא כלי חשוב מאין כמוהו כדי לעמוד בתחרות בעידן הדיגיטלי, וזה לא משנה אם מדובר באתר וורדפרס או מערכת תוכן מותאמת. רובנו יודעים כיצד לעשות בו שימוש כדי לקדם מכירות, לספר את הסיפור של הארגון שלנו או לשפר את המודעות למותג ברשת. עם ...