מה הקשר בין צמד חובבי סנובורד קנדים לבין פלטפורמת המסחר האלקטרוני Shopify? מדוע כדאי לבחור דווקא אותה כדי לקדם חנויות מקוונות עצמאיות? ואילו פיצ'רים ייחודיים של הפלטפורמה כדאי לכם להכיר?

המדריך הבא נועד כדי לעשות לכם קצת סדר בתוך עולם ה- e-commerce, ועל הדרך גם להבין שקידום אורגני של אתרי שופיפיי אינו שונה באופן מהותי מכל קידום אורגני אחר – זוהי רק הפלטפורמה והצורה שמשתנים מעט.

מהי פלטפורמת שופיפיי?

בשנת 2006, כשעולם ה- E-Commerce כפי שאנו מכירים אותו היום עוד היה בחיתוליו, וענקיות כמו אמזון ו- eBay שלטו בסחר המקוון ביד רמה, החליטו צמד מתכנתים קנדים לשנות את כללי המשחק בשוק. השניים, חובבי סנובורד מושבעים, ביקשו לפתוח חנות מקוונת למכירת ציוד סנובורד בשם Snowdevil. חוסר שביעות הרצון מפלטפורמות המסחר שהיו קיימות באותה תקופה לא איחר להגיע והשניים החליטו להרים את הכפפה ולהקים פלטפורמה חדשה משלהם. לימים זו תהפוך לשופיפיי (Shopify).

משם, הכל כבר הסטוריה כפי שנהוג לומר. כיום, שופיפיי היא אחת מהפלטפורמות היותר נוחות להקמת חנויות וירטואליות, ורבים מבעלי העסקים בוחרים בה כדי להקים את החנות המקוונת שלהם ולמכור סחורות באינטרנט.

מהו סוד הקסם של שופיפיי? ואיך הפלטפורמה הזו משפיעה על הקידום האורגני של אתרי האינטרנט? מיד נגלה הכל.

אפלקציית שופיפי

היתרונות והחסרונות של הפלטפורמה

אם הגעתם עד הנה אתם בטח תוהים לעצמכם למה בכלל צריך פלטפורמה כמו שופיפיי? הרי בימינו כל מי שרוצה למכור את המוצרים שלו באופן מקוון יכול פשוט להשתמש בשירותים של חברות e-commerce כמו אמזון ו-eBay. בשני המקרים כל אחד יכול להקים בקלות איזור אישי בתוך אתר הסחר שישמש אותו ואת הלקוחות שלו (מבלי להסתבך עם הקמה וניהול של החנות). אז מדוע בכל זאת יזמים רבים בוחרים להשתמש דווקא בשופיפיי? מסתבר שבתור פלטפורמה להקמת אתר מסחר עצמאיים יש לה די הרבה יתרונות מבחינת הקידום בגוגל. הסיבה הראשונה היא כמובן כלכלית. בניגוד לחברות כמו אמזון אשר דורשות תשלום עמלות גבוה, בשופיפיי אתם מקימים ומעצבים את החנות בעצמכם מבלי לשלם עמלות גבוהות.

יתרון בולט נוסף הוא קלות השימוש בפלטפורמה. בניגוד לממשקים אחרים כמו וורדפרס למשל, שופיפיי מתאימה גם לסוחרים מתחילים שאין להם ניסיון רב בשוק ה- e-commerce. זה כמובן לא אומר שהיא לא מעניקה לכם את הפתרונות והכלים הדרושים כדי לבצע מעקב אחרי כניסות, אופטימיזציה, או במילים אחרות לקדם את האתר שלכם בצורה אידיאלית. מלבד זאת, חשוב לציין גם את חנות האפליקציות והפיצ'רים הייחודיים בהם ניגע בהמשך שכמובן עוזרים לכם וללקוחות שלכם להנות מאתר נגיש שכיף לבקר ולקנות בו.

מן הצד השני, היתרון שבהקמת אתר עצמאי יכול להוות מוקש עבור אלו שאינם מספיק מיומנים בטכניקות הקידום האורגני של אתרי אינטרנט. חסרון מרכזי נוסף הוא עניין התשלום. למרות שמקודם ציינו ששופיפיי משתלמת מבחינה כלכלית, הדבר נכון לפלטפורמת הבסיס. אם תרצו להשתמש באפליקציות ופיצ'רים מסוימים (יומן משימות ותזכורות אוטומטיות למשל) תאלצו לשלם על כך עוד כסף.

ולסיום, שווה להזכיר כי מדובר במערכת "סגורה" ופחות גמישה מהמתחרות בשוק. זאת אומרת שאם חשקה נפשכם בפיצ'ר מסוים או שאתם נעולים על טכניקה ספציפית שתעזור לכם להעלות את המכירות באתר אבל הם לא קיימים במערכת – אתם בבעיה כי אין שום דרך לעקוף אותה ולהטמיע אותם.

חנות אופנה שופיפיי

כיצד משפיע מבנה הפלטפורמה על צורת ואופן הקידום האורגני?

כדי לעזור לכם לנהל באופן פשוט את החנות הוירטואלית שלכם שופיפיי מעמידה לרשותכם מגוון תבניות אשר מותאמות באופן אישי לסוגי מסחר שונים. כך למשל, עסקים קטנים שמוכרים מוצר בודד יוכלו לבחור בתבנית שעוזרת לקדם מוצר יחיד, ואילו אחרים יוכלו לבחור בתבניות שמציגות גלריה שלמה של מוצרים. התבניות עוזרות ביצירת ממשק היררכי ונוח עבורכם ועבור הלקוחות שנכנסים לאתר. אגב, גם מבחינת העיצוב והנראות של הפלטפורמה בגירסת המובייל שופיפיי זוכה להמון שבחים.

הממשק הוא כאמור מאוד נוח ואינטואיטיבי, אבל איך שלא נסתכל על זה כללי המשחק אינם משתנים. כמו בקידום של כל אתר אחר, מי שבונה ומקדם את האתר צריך למצוא חן בעיני גוגל. בסופו של דבר האלגוריתם של גוגל לא משתנה והוא עדיין נשען על תוכן וקישורים איכותיים, וכמובן על ביצוע מחקר למילות מפתח. ובכל זאת, לצורה בה אתם מטמיעים את התבניות בשופיפיי יש השלכות על אופן הקידום האורגני של האתר. מהרגע שהלקוח נכנס לחנות הוירטואלית שלכם – זה הזמן שלכם להפעיל את מגע הקסם. בעזרת התבניות של שופיפיי תוכלו ללוות את המוצרים עם סרטונים קצרים, וגם לחשוף את קהל הלקוחות למגוון תכנים אחרים אותם מצאתם רלוונטיים לצורך קידום האתר.

לסיום, חשוב לזכור שביצוע נכון של תהליכי אופטימיזציה של עמודי האתר במנועי החיפוש יוביל ליותר המרות ויקדם גם הוא את האתר שלכם.

תוספים חיצוניים לקידום אתרי שופיפיי – באילו מומלץ להשתמש?

מקודם הזכרנו את חנות האפליקציות. היא, וגם תוספים חיצוניים אחרים, מאפשרים לכם לנהל בצורה חכמה יותר את העסק. בחלק מהמקרים הם גם המפתח להגדלה משמעותית של המכירות באתר.

  •  אפליקציית AMP – משפרת את חווית הקנייה של הלקוחות על ידי העלאת מהירות הגלישה במובייל.
  •  SEO Booster – ביצוע אנליזה של דירוג אתר השופיפיי, הצגת הנתונים בצורה נוחה ואפילו הצגת תובנות והמלצות לשיפור.
  •  SEO Manager – תוסף פופולארי שמסייע לבעלי החנות לשלוט באופן שבו היא תופיע במנגנוני החיפוש, וגם מציע פידבק אמיתי בכל הנוגע להצלחה (או כישלון) במאמצי האופטימיזציה של האתר במנועי החיפוש.
  • Plug In SEO – נקרא גם All In One Shopify SEO App, ומסייע בלא מעט היבטים: בניית טמפלטים לעריכת מטה-דאטה, תיקון כותרות ותמונות, SEO health check report ועוד אחרים.

מחיר קידום אתרי שופיפיי

עלות הבסיס עבור השימוש בפלטפורמה היא 29$, בעוד תוכניות חודשיות מקיפות יותר יכולות להגיע עד 299$. כאמור, יש להתחשב גם בשימוש באפליקציות בתשלום ובעמלות מסחר.

ההמלצה שלנו היא להתחיל מחבילת הבסיס (שבהחלט יכולה להתאים לסוחרים המתחילים שבינינו) ולראות האם היא מספיקה לקידום האתר והמכירות שלנו.

כתבות אחרונות

פרסום בגוגל - איך כמה ולמה?

איך לצאת למסע פרסום בגוגל ולהישאר בחיים (ולהרוויח)? אם אתם מחפשים אסטרטגיות שיווק לעסק שלכם, כנראה שכבר הספקתם לשקול את האפשרות של פרסום בגוגל אדוורדס. מנוע החיפוש הגדול בעולם הפך לאחת מדרכי הפרסום החזקות והמשמעותיות ביותר בעולם השיווק, וניתן...

שיווק סטארטאפים - המדריך המלא חלק א'

הקמת עסק זה דבר מלהיב. למרבה הצער, המשפט המפורסם "Build it and they will come" לא ממש עובד והסיפורים שאתם שומעים על הצלחה בין לילה הם לפעמים תוצאה של עבודה קשה מאחורי הקלעים במשך שנים. שיווק סטארטאפים הוא אתגר ייחודי בגלל משאבים מוגבלים, בין אם זה זמ...

מחקר מילות מפתח - איך מבצעים אותו בצורה נכונה?

אנחנו צריכים לבחור מילות מפתח מסוג זנב ארוך נישתיים אמר לי אחד העובדים במשרד השבוע. בהתחלה, חשבתי שהוא מדבר שטויות. עבודה במשרדי חברה לקידום אתרים היא אף פעם לא משימה פשוטה, שלא לדבר על כך שהמשימה הנצחית של לעורר עניין בקהל הגולשים כך שיקנה את מה ...