כיצד מנוע חיפוש יודע לדרג את האתר שלכם כרלוונטי בתוצאות החיפוש של הגולשים? אחד הגורמים הכי משמעותיים לדירוג הוא כמות הקישורים המפנים אליכם מאתרים אחרים ברשת.

במדריך זה נתאר מהם קישורים חיצוניים, איך לבנות אותם נכון וכיצד להשיג אותם – כדי להתקדם גבוה בתוצאות של מנועי החיפוש.

בשנת 1998 לארי פייג' וסרגיי ברין הציגו לעולם את מערכת PageRank לדירוג אתרים, ורשת האינטרנט השתדרגה בין לילה. החידוש העצום של מייסדי גוגל, שהפך לבסיס של תורת הקידום האורגני, הוא בכך שהפכו את הקישורים החיצוניים למדד המרכזי לפופולריות של אתר ברשת. .

מה זה קישור חיצוני?

קישור חיצוני הוא קישור (לינק) מאתר אחר המפנה לאתר שלכם. על מנת שיעבור כוח קידומי מהאתר המקשר לאתר שלכם, על הקישור חייבת להיות תגית (Follow) אשר מגדירה לרובוט של מנוע החיפוש "לעקוב" אחר הלינק לאתר המקושר ובכך עובר הכוח הקידומי מהאתר המקשר לאתר שלכם.

חשוב לציין, כי גם לקישורים עם תגית (No-follow) ישנה חשיבות קידומית, אך היא פחותה. כך הדבר גם בנוגע לאיזכורים ברחבי הרשת, גם אם מזכירים אתכם או את האתר שלכם בשם, אך ללא קישור, עדיין מנוע החיפוש ידע כי מדובר עליכם והדבר יעזור לקידום האורגני שלכם. לכן, כדאי מאוד להרחיב את המאמץ שלכם בנוגע לאיזכורים באתרים פופולריים או מקצועיים ברחבי הרשת.

ככלל, כל המאמצים שאתם עושים על מנת לקדם את האתר מחוץ לאתר עצמו, נקראים Off-Page Optimization, קידום מחוץ לאתר.

קידום מחוץ לאתר

מה הופך קישורים חיצוניים לנושא כל כך חשוב בקידום אורגני?

ניתן לחשוב על קידום אתרים אורגני בתור השתתפות בבחירות. האתר הזוכה הוא זה שקיבל הכי הרבה "הצבעות בקלפי". ככל שיש לכם יותר קישורים חיצוניים, מנועי החיפוש יקדמו אתכם גבוה יותר. מדוע? מכיוון שעצם זה שיש לכם קישורים חיצוניים מעיד על כך שהאתר שלכם הוא סמכות, אוטוריטה בנושא מסוים.

אולי אתם חושבים כעת "מצוין! אז פשוט נפזר קישורים שלנו בכל רחבי הרשת וכך נגרום למנועי החיפוש לדרג אותנו כאתר אוטוריטה" אז זהו, שלא.

לא כל הקישורים נולדו שווים

ככל שמנועי החיפוש מתפתחים ונהיים "חכמים" יותר, כך פקטור איכות הקישור החיצוני עולה על פקטור הכמות. כלומר, עדיף מעט קישורים חיצוניים איכותיים על הרבה קישורים חיצוניים לא איכותיים. למעשה, ריבוי קישורים חיצוניים לא איכותיים עשוי אף להזיק לקידום האורגני של האתר שלכם.

מה הופך קישור חיצוני לאיכותי?

חשבו על קישור חיצוני בתור מזון. ישנם קישורים המהווים אוכל מזין ובריא עבור האתר שלכם, ואחרים מזכירים יותר ארוחה בבורגר ראנץ'.. הנה חמש התכונות המרכזיות של קישור חיצוני שבאמת יקדם אתכם אורגנית במנועי החיפוש:

  • תכונה 1: קישור שמגיע מאתר פופולרי התכונה המרכזית של קישור חיצוני איכותי הוא איכות המקור ממנו הוא הגיע. ככל שהאתר שבו נשתל הקישור המפנה לאתר שלכם הוא אתר פופולרי, המדורג גבוה במנועי החיפוש, ככל שיותר קישורים חיצוניים מפנים אליו – כך עולה איכות הקישור החיצוני שהוא מפנה אליכם.
  • תכונה 2: קישור הממוקם בגוף הטקסטככל שקישור חיצוני ממוקם בגוף הטקסט של העמוד, בטקסט הייחודי והספציפי של אותו עמוד, כך דירוג האיכות שלו גבוה יותר. קישורים חיצוניים רבים, לעומת זאת, נמצאים בסרגל הצדדי, בראש הדף או בתחתיתו. קישורים אלו הינם לא ייחודיים, הקשר שלהם עם גוף הטקסט לרוב חלש יחסית, ומנועי החיפוש יעניקו לקישורים אלו דירוג איכות נמוך יותר.
  • תכונה 3: קישור הממוקם במעלה הטקסטככל שקישור חיצוני ממוקם בתחילת הטקסט, בפסקאות הראשונות, כך אותו קישור יקבל משקל גבוה יותר. ההגיון של מנועי החיפוש כאן הוא ברור: אם גולש החליט ללחוץ על קישור כבר בתחילת הטקסט, ולצאת מהדף שבו היה, סימן שהקישור הזה ממש רלוונטי עבורו, ומכאן דירוג האיכות של הקישור עולה.
  • תכונה 4: קישור שנמצא בתוך טקסט עוגן רלוונטיטקסט עוגן (Anchor Text) הוא הטקסט שנמצא בתוך הקישור. טקסט העוגן מסומן בצבע, בדרך כלל כחול, וקו מתחת (בימינו כל גולש יודע, מבלי לחשוב על זה, שטקסט בצבע שונה עם קו מתחת הוא קישור).החדשות הם, שאיכות הקישור החיצוני תלויה רבות במילים של טקסט העוגן. ככל שטקסט העוגן יהיה רלוונטי לקישור וידבר במושגי תוכן רלוונטיים, כך עולה הדירוג האיכותי של הקישור.

    כולנו מכירים את טקסט העוגן "לחץ כאן" או "הקליקו כאן". טקסטים אלו נחשבים על ידי מנועי החיפוש כעוגנים לא רלוונטיים, ואיכותם נמוכה. נדגים להלן איך לקחת טקסט עוגן לא רלוונטי, ולהפוך אותו לטקסט עוגן רלוונטי:טקסט עוגן לא רלוונטי

    עבור מי שעומדת להתחתן בקיץ הקרוב, בחירת זר כלה היא אחת ההחלטות המשמעותיות באירוע החשוב ביותר בחייך. לחצי כאן למדריך לבחירת זר כלה.

    טקסט עוגן רלוונטי

    עבור מי שעומדת להתחתן בקיץ הקרוב, בחירת זר כלה היא אחת ההחלטות המשמעותיות באירוע החשוב ביותר בחייך.

     

  • תכונה 5: גיוון מקורות (עדיף קצת מהרבה, מאשר הרבה מקצת)מחקרים מראים, כי עדיף לאתר לקבל 50 קישורים חיצוניים מ-50 אתרים שונים, מאשר לקבל 500 קישורים חיצוניים מאתר אחד. ההיגיון בכך הוא שמנועי החיפוש מדרגים את פופולריות האתר שלכם על פני כלל הרשת, ולא על פני אתר אחד. כלומר, עדיף לכם להשקיע מאמץ לקבל קישור חיצוני מאתר חדש, מאשר עוד קישור חיצוני מאתר בו כבר יש לכם קישור.

    אמנם, אם יש לכם הזדמנות לקבל עוד קישור חיצוני מאתר פופולרי, שמדורג כאתר אוטוריטה במנועי החיפוש, בהחלט ייתכן שזה יהיה קישור בעל משקל גדול יותר מקישור חיצוני שתקבלו מאתר חדש ופחות מוכר.גרף לינקים

    כיצד משיגים קישורים חיצוניים איכותיים

    "בניית קישורים" היא תהליך הגדלת הכמות והאיכות של הקישורים החיצוניים לאתר שלכם, כדי לקבל יותר תנועה, למצב את האתר שלכם כאוטוריטה ולקדם את דירוג האתר במנועי חיפוש.

    הנה שלוש דרכים להשיג קישורים חיצוניים איכותיים:

    • הקפידו על תוכן איכותי, רלוונטי ומעניין באתר
      בעלי אתרים הם בני אדם כמו כולם. ככל שתייצרו תוכן שכיף לקרוא, להאזין ולצפות בו, כך יגדל הסיכוי שאנשים ירצו לשתף את התוכן הזה, הן גולשים רגילים והן בעלי אתרים והעובדים בהם.
      כמעט כל אתר שמכבד את עצמו מנהל בלוג תוכן, ומעלה לפחות אחת לחודש מאמר איכותי שנותן ערך אמיתי לקורא (הבלוג מחליף את דף ה"מאמרים" שאבד עליו הכלח).
    • הציעו תוכן איכותי לאתרים ובלוגים אחרים
      כולנו צמאים לתוכן טוב. הכינו כתבה בעלת ערך גבוה לקורא והציעו לבעלי אתרים ובלוגרים להציג אותה אצלם. בתמורה, הם ישתלו במאמר שלכם קישור חיצוני לאתרכם, בדרך כלל בתחתית המאמר. זוהי דרך נהדרת לקבל קישור חיצוני איכותי, בתנאי שתוכן ה"פוסט אורח" שלכם יהיה ייחודי לאותה פלטפורמה ולא ישוחזר באתר אחר.
      שימו לב: כדאי לחפש אתרים ובלוגים המדורגים אוטוריטה – ככל שהבמה עליה תתארחו תהיה מדורגת גבוה יותר במנועי החיפוש, כך יעלה משקל האיכות של הקישור החיצוני שתקבלו.


    • הפיקו "פאנלים" של מומחי תוכן בתחום שלכם
      יצירת מערכת יחסים עם מובילי דעה בשוק שלכם, באמצעות פאנל מומחים, היא דרך נהדרת לפתוח דלתות לתעשייה וליצור תשתית לקישורים חיצוניים שאותו מוביל דעה יעניק לכם בהמשך.

     

    ישנן עוד דרכים רבות להשיג קישורים חיצוניים איכותיים, אולם חשוב לזכור שהעיקרון הוא לייצר תוכן איכותי ובעל ערך.

    חשוב לנו להדגיש, יש הרבה דרכים להשיג קישורים חיצוניים לא איכותיים, אבל הניסיון לימד אותנו שדרכים אלו נהיות במשך הזמן פחות ופחות אפקטיביות. העתיד הוא בשילוב איכות עם כמות, ללא פשרות.

    אם ברצונכם להעלות משמעותית את הדירוג שלכם במנועי החיפוש, נשמח לייעץ לכם בנוגע לאסטרטגיות בניית קישורים חיצוניים וקידום אורגני.

כתבות אחרונות

המדריך המלא לשיווק אוטומאטי במיילים (Marketing Automation)

אם אתה איש שיווק, בטח שמעת על אוטומציית שיווק במיילים. Marketing Automation במיילים היא חלק חשוב מבניית תמהיל השיווק המקוון של כל עסק שישי לו נוכחות באינטרנט. במאמר זה אנסה לעבור על כמה נקודות חשובות: כיצד אוטומציית מיילים פועלת? איזה סוג ...

ניהול מוניטין באינטרנט - איך עושים את זה נכון

מהו ניהול מוניטין באינטרנט? ומדוע כדאי לעשות זאת עם חברה מקצועית? נתקלתם באזכורים שליליים עליכם ברשת - מה עליכם לעשות? רשת האינטרנט היא מקור מידע בלתי נדלה ויש לכך יתרונות רבים, אך מנגד אי אפשר להתעלם גם מהחסרונות. בהיעדר חקיקה בנושא, אין מניעה לא...

כמה זמן לוקח לקדם אתר בגוגל ב2021?

אז, שכרתם חברת קידום אתרים ועדיין יש לכם המון שאלות כאשר הדחופה מביניהן היא כמה זמן ייקח עד שהאתר שלי יקודם?!. ובכן, אתם לא לבד וזו השאלה, שעולה בכל פעם ואצל כל לקוח, במיוחד אצל לקוחות שזו הפעם הראשונה שלהם בעולם קידום האתרים. הבעיה היחידה עם השאלה ה...