בעידן הדיגיטל הנוכחי הפך הפרסום בפייסבוק לכלי הכרחי כמעט בכל קמפיין שיווקי. מספר המשתמשים הבלתי נתפס של הרשת החברתית הזו מוכיח לכל בעל עסק שכדי לשדרג את המוניטין ואת התדמית העסקית יש צורך להשקיע קודם כל בקמפיינים דיגיטלים איכותיים בפייסבוק.

על מערכת הפרסום בפייסבוק

למעלה מ-2 מיליארד משתמשים לא טועים. כן, בדיוק מה שאתם שומעים! נכון לשנת 2022 מספר המשתמשים בפייסבוק חצה כבר מזמן את הרף המדובר, והמספרים אמורים להמשיך ולהאמיר בשנים הקרובות. אמנם פייסבוק צמחה במהלך השנים להיות הרשת החברתית הגדולה בעולם, אך בעשור האחרון היא לא רק הפלטפורמה המוכרת שבמרכזה הקישור הוירטואלי בין משתמשיה. ביחד עם גוגל, פייסבוק הפכה לפלטפורמת השיווק המצליחה ביותר, והיא מאפשרת לבתי עסק ליצור מגוון קמפיינים שיווקים.

פייסבוק אדס

מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק מאפשרת לא רק פרסום של סרטונים ותמונות, אלא גם מציעה פילוחי קהל יעד ממוקדים, חשיפה רחבה יותר, פיצ'רים ייעודיים לקמפיינים ממומנים (כמו יצירת קרוסלה המשלבת תמונות וסרטונים,קמפיינים של מסנג'ר ועוד..), וכמובן גם יצירת דף דינאמי לעסק המאגד בתוכו גם פוסטים ממומנים וגם אורגניים. אחד היתרונות של פייסבוק, אגב, טמון בתחזוקה השוטפת הקלה של הדף העסקי.

 

מה עדיף: תמונה או סרטון?

תמונות וסרטונים – אלו הם שני סוגי המדיה הפופולאריים ביותר בערך בכל דף עסקי שתיתקלו בו. השאלה – מה עדיף? התשובה אינה חד משמעית, והיא בעיקר תלויה באופי העסקי ובקהל הלקוחות שכל אחד מבקש לפנות אליו. עם זאת, נוכל לומר כבר עכשיו שהשילוב של שני הכוכבים הללו הוא המפתח ליצירת קמפיין שיווקי מצליח בפייסבוק. על כך מעידים לא מעט דפים עסקיים ששילבו בסרטוני קריאייטיב מלוטשים לצד תמונות והצליחו לייצר חיבור מיוחד עם קהל היעד ועם לקוחות פוטנציאליים.

לחיבור הזה קוראים גם Engagement, או אם תרצו שידוך מוצלח בין העסק ללקוח. 
מצד אחד, סרטון יכול ליצור חיבור אפקטיבי יותר כי הוא "מחייב" את משתמשי פייסבוק לעצור לכמה רגעים ולא "לזפזפ" לרגע את התמונה ולעבור הלאה. כאמור, כמה רגעים בעידן הדיגיטל יכולים להיות שווים זהב. אם הסרטון עשוי טוב, הוא ימשוך אותנו לחקור עוד יותר את המוצר, להתעניין בפוסטים, ביקורות ועוד מדיה שנמצאת בדף העסקי.

מצד שני, גם תמונות חשובות ליצירת קמפיין שיווק איכותי בפייסבוק. במקרים רבים, התמונות פותחות את "הדלת" לקישורים נוספים ולתכנים אחרים שקשורים לדף העסקי ויכולים למשוך את העין. התמונות אמנם לא תמיד מושכות את העין יותר מסרטון במבט ראשון, אבל אם שותלים אותן בפורמט Clickable אתם צפויים להגדיל את כמות הלידים והכניסות לדף העסקי.

אסטרטגיית פרסום

 

באיזה מיקומים כדאי לשים כל אחת מהאפשרויות?

סרטונים או אנימציות קצרות מושכים את העין וגורמים לנו להשתאות לכמה רגעים. אך לפעמים דף עסקי מעוניין בהעברת מסר ארוך יותר הדרוש ניהול מדיה חברתית יצירתי. לכן כאשר עסק עולה עם קמפיין וידאו, מוטב למקם סרטונים שיופיעו בFEED (העמוד הראשי) של המשתמשים וגם בקטגוריות סירטונים הקיימת בפייסבוק.כך, הסרטון יוצג למשתמשים תוך כדי גלילה בסרטונים בהם הם צופים ויראה כסרטון אורגני ולאו דווקא ממומן. בדרך כלל רצוי להמנע מלשים פרסומת סרטון שתופיע בתוך סרטון אחר (פרסומת שניתן לדלג עליה), הדבר גורם בדרך כלל למיאוס מהפרסומת ומהמפרסם כיוון שהפרסומת "נדחפת" לתוך סרטון אחר. היוצא מן הכלל, הוא בעת קמפיין של מודעות למוצר שבו אנו מעוניין בכמה שיותר אנשים שיראו את המותג או המוצר החדש.

מספר טיפים להגדלת הצפיות: הוספת כתוביות, להקפיד שהסרטון יהיה קצר במידה שלא ימשיך מעבר להופעת כפתור "דלג",כך המסר יעבור במלואו בסרטון,הסרטון גם צריך להיות פשוט עם מסר קליט וקליל, וכמובן להשתמש בכלים של פייסבוק כדי לטרגט עוד לקוחות באמצעות הסרטון (direct response ad למשל).

מיקומים של פרסומות

פוסטים ממומנים המכילים תמונות ניתן לשלב במספר רב יותר של מיקומים, בראש ובראשונה בFEED של המשתמשים שזהו בעצם המיקום החשוב ביותר, בעמודי וידאו, מרקט ועוד שאר מיקומים גם רצוי לשים פרסומות בתמונות, כיוון והן פחות "מפריעות" לגולש מאשר פרסומות וידאו.

טיפ של זהב – השתדלו שהתמונה תהיה כמה שפחות שיווקית, אלא תעביר חוויה אנושית מחיי היומיום – זה יעזור לכם למשוך יותר משתמשים לדף העסקי.

 

גדלים של תמונות ואורך סרטונים – מה נהוג בפייסבוק?

כדי ליצור קמפיין דיגיטלי מוצלח מומלץ להיצמד להנחיות של פייסבוק בכל הנוגע להעלאת סרטונים ותמונות. 

כשמדובר בפוסטים שיווקים על ה-wall ההמלצה היא לגודל תמונה של 1200X620 Pixels(ולא לחרוג מגודל מינימלי של 600X315 Pixels).

אם אתם משתמשים ב- Carousel Ad display הממלצה היא לבחור ב- 1200X1200 Pixels.

כמו כן, אם מדובר בקאבר לאירוע, בחרו בגודל של 1200X628 Pixels, או ב- 1080X1920 כשאתם מעלים סטורי.

פייסבוק דוגלת ב- keep it short &simple, לכן אורך הסרטונים הממוצע לא צריך לחרוג מ-15 שניות אם מדובר בסטורי באינסטגרם או בפייסבוק.

אם מדובר בקמפיין שיווקי של מוצר או שירות, ההמלצה תהיה גם כן לעשות את זה קצר ולא לחרוג הרבה מעבר ל60-90 שניות. אגב, הפאנצ' או ה- highlight צריכים להגיע כבר אחרי 15 שניות בערך.

כתבות אחרונות

המדריך המלא Cloudflare CDN עבור וורדפרס

רשת העברת תוכן או CDN, היא רשת של שרתים בינלאומיים המגישה תוכן (מטמון) אינטרנטי למשתמשים על בסיס המיקום שלהם. שימוש ב CDN לאירוח האתר שלכם במקום שרת יחיד, יכול להאיץ את זמן טעינת האתר שלכם, מכיוון שזה אורך פחות זמן לשלוח נתונים לאורך מרחק גיאוגרפי קצ...

Marketing Automation יכול להגדיל את ההכנסות ב- 50% - קראו כיצד

בואו נהיה אמיתיים, הנכס הדיגיטלי של כל ארגון הוא לא אתר האינטרנט שלו, הגדרות הקמפיינים שלו או אפילו התוכן שלו בסושיאל. הנכס הכי חשוב הוא ה – DATA שהספיק לצבור על לקוחותיו ועל המתעניינים הפוטנציאלים בשירות לאורך שנות קיום העסק. הבעיה המרכזית היא שי...

משרד פרסום דיגיטלי

הופעת משרדי הפרסום הדיגיטלי נראית כחלק בלתי נפרד מהחיים לחלק נכבד מאוד מהאוכלוסייה כיום. המדיה הדיגיטלית והפרסום האינטנסיבי באינטרנט, אשר התפתחו באופן מסחרר במהלך שני העשורים האחרונים, אף גרמנו לנו לשכוח כיצד התנהל תחום הפרסום לפני כן - בעידן בו ש...