עשרה טיפים חשובים עבור רימרקטינג דינמי בפייסבוק

‘אנשים לא מגיעים לפייסבוק כדי לקבל החלטות, אלא כדי להימנע מלקבל אותן!’

נכון?

למרות זאת, פורמט מודעות הפרסום החדשות של פייסבוק – מודעות פרסום דינמיות, מפרסמים יכולים ‘ללכוד’ כעת את כוונת המשתמשים. מפרסמים יכולים כעת לפנות בצורה ממוקדת לקבוצות ספציפיות על ידי פרסומות מאד רלוונטיות שמותאמות למיקום של המשתמש בתוך משפך המכירות.

איך עובד רימרקטינג דינמי?

למה מודעות הפרסום הדינמיות חשובות?

  • מאד רלוונטיות – מודעות הפרסום מציגות רק את המוצרים שקונים פוטנציאליים מתעניינים בהם.
  • סקלביליות – מפחיתה את עומס העבודה של יצירת יחידות פרסום רבות עבור כל מוצר/קו מוצר.
  • פניה ממוקדת לקהל היעד במכשירים שונים – כעת מפרסמים יכולים לפנות בצורה ממוקדת ללקוחות במחשבים שולחניים, סמארטפונים וטבלטים באמצעות פורמט מודעת הפרסום.
  • מכירה של מוצר משודרג רווחי יותר למוצר שנרכש ומכירת מוצרים נוספים – אתם יכולים לפנות בצורה ממוקדת למשתמשים שקנו פריט מסדרת מוצרים אחת ולמכור מוצרים נוספים מקטגוריה אחרת. בנוסף, מפרסמים יכולים לקדם מוצרים עם ריווחיות גבוהה יותר.

רימרקטינג דינמי בפייסבוק

איך מגדירים מודעה דינמית בפייסבוק?

  1. יצירת קטלוג מוצרים 
  2. זהו השלב הראשון ליצירת הקמפיין – המקום שבו אתם מכניסים את פרטי המוצר שלכם בפורמט XML או CVS. אתם יכולים להוריד את דוגמת הזנת המוצר מכאן. כשיצירת הקמפיין הושלמה, הקטלוג ישמש כבסיס נתונים שממנו המידע נשלף באופן דינמי, תלוי במה שהפיקסל לוכד.

  3. הגדרת פיקסל
  4. הפרסומות משתמשות באותו פיקסל של רימרקטינג. כך שאם כבר התקנתם אותו, תצטרכו להגדיר מספר אירועים שיאפשרו לכם לעקוב אחר פעולות המשתמשים. שלושת האירועים שאתם צריכים להגדיר באתר שלכם הם: צפו בתוכן, נוסף לסל הקניות, רכישה.

    אתם יכולים גם לוודא שהגדרת הפיקסל בוצע נכון באמצעות ההרחבה של מסייע הפיקסלים של פייסבוק וגם לנפות שגיאות ממנו.

    שיטות העבודה היעילות ביותר:

    1. יצירת קמפיינים לפניה ממוקדת למבקרים שמראים כוונה
    2. מודעות פרסום דינמיות מציעות למפרסמים את הגמישות של התאמת הפרסומות שלהם לפי השלבים השונים של משפך (המכירות), שמאפשר לכם להגיע לאנשים הנכונים עם מוצרים שמותאמים על פי תחומי העניין שלהם.

      ניתן לבנות את סוגי הקהלים הבאים באמצעות האירועים שנלכדו על ידי הפיקסלים של פייסבוק:

      אז מהו פלח הקהל שאתם צריכים לבחור? משתמשים שהוסיפו מוצרים לסל הקניות, אך לא רכשו הוא המקרה המתאים ביותר. הם הגיעו הכי רחוק במשפך והם הכי מתאימים לרימרקטינג. אם מגיעה לאתר שלכם תנועה, צמצמו את מסגרת הזמן שלכם, דבר שיוביל לשיעורי המרה טובים יותר.

    3. כשיש מספר רב של קמפיינים, אל תכללו אף פעם
    4. כשאתם מריצים קמפיינים רבים של מודעות פרסום דינמיות, תמיד יש חשש לקהלים חופפים. במקרים כאלו מודעות הפרסום שלכם יתחרו אחת כנגד השניה שתוביל לנפילה בביצועים. לכן מומלץ תמיד להגדיר קמפיינים שונים אחד מהשני/שלא יכולים להתקיים בו זמנית (setup mutually exclusive campaigns).

    5. צרו פניה ממוקדת חוזרת לקהל באפליקציה לנייד שלכם
    6. האם יש לכם אפליקציה לנייד? וודאו שאתם לוכדים את הקהלים שגולשים באפליקציה שלכם. אתם יכולים להגדיר אירועי אפליקציה באפליקציה שלכם שתאפשר לכם להשתמש בפורמט מודעת הפרסום עבור הקהל שלכם בנייד. דבר זה מאפשר לכם לפנות בצורה ממוקדת לקהלים בכל המכשירים, כולל משתמשים שגלשו באפליקציה שלכם ולפנות אליהם במחשב שולחני וכן הלאה.

    7. מבחן ביצועים של מודעות קרוסלה
    8. אתם יכולים להציג עד 10 מודעות במודעות פרסום דינמיות בפוסט אחד שמבוסס על הפעילות של המשתמש באתר. תמיד עדיף להציג יותר מוצרים היות וזה מגדיל את הסיכוי להמרה. אם אתם עדיין לא בטוחים בשימוש רק בתבנית מודעת קרוסלה, אתם תמיד יכולים לבחון את המודעות שלכם ב-A/B test.

      מבחן ביצועים של מודעות קרוסלה

    9. התחילו תמיד עם תקציב סביר והציעו מחיר
    10. הצעת מחיר נמוכה במודעות פרסום דינמיות לא יאפשרו לכם להגיע לכל הקהלים הפוטנציאליים שלכם. תקציבים נמוכים עלולים גם להוריד את הביצועים של הקמפיינים. לכן התחילו תמיד עם תקציב מכובד, הציעו מחיר ושנו לפי הביצועים.

    11. התנועה לאתר נמוכה?
    12. אם התנועה לאתר שלכם נמוכה, אתם תמיד צריכים להגדיל את מסגרת הזמן שלכם, כדי להגדיל את החשיפה. הגדלת השימור שלכם יעזור לכם להגיע לקהלים שמבקרים בדף אחר בפרק זמן מסוים.

    13. בדיקת קטלוג המוצרים שלכם – הפכו זאת להרגל יומיומי
    14. המפתח לקמפיין מודעות פרסום דינמיות מוצלח הוא קטלוג מוצרים בריא והגדרת פיקסל. אתם צריכים להפוך את הבדיקה הזאת להרגל על בסיס יומיומי: האם כל המוצרים הועלו בצורה נכונה ו’נלכדו’ נכון על ידי הפיקסלים. אנו צריכים לוודא שהפיקסל משויך נכון עם הקטלוג כשאתם מגדירים את קטלוג המוצרים.

      בנוסף, מפרסמים צריכים לוודא שבסדרת המוצרים שנוצרה יש מספר ניכר של מוצרים, אחרת זה עלול להשפיע על התצוגה.

    15. בדקו הגדרת אירועים
    16. לאחר שמיקמתם את הפיקסל, בדקו אם האירועים מוגדרים נכון – צפו בתוכן, נוסף לסל הקניות ורכישה. פער של 20-25% הוא נורמלי, אך אם שיעור זה עולה, בדקו אם הפיקסלים שלכם ממוקמים נכון.

    17. המשיכו לפלח את הקטלוג שלכם עם תוויות מותאמות אישית
    18. הוספת תוויות מותאמות אישית לקטלוג המוצרים שלכם יסייע לכם להמשיך בפילוח של קטלוג המוצרים שלכם ויסייע לכם להציג מוצרים רלוונטיים נוספים. למשל, אתם יכולים להמשיך לפלח אביזרים נלווים לניידים למטענים ניידים ולהמשיך בפילוח הזה לפי נקודות מחיר. פייסבוק מאפשרת לכם להוסיף עד 7 תוויות מותאמות אישית.

    19. דבר אחרון: סבלנות!

    הדבר האחרון החשוב במודעות פרסום דינמיות הוא לתת לזה 4-5 ימים לתפוס תאוצה, היות ולוקח זמן לבנות קהלים ולהתייצב. כשזה מתייצב, מודעות הפרסום הדינמיות יהוו שינוי משמעותי עבורכם!

    עומר מנשה
    עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.