צ'אט GPT הוא צ'אטבוט אשר משתמש בשפה טבעית (NLP – Natural language processing) ומייצר תגובות טקסט המדמות שיחה אנושית. השיחה נעשית באמצעות מתן הוראה או שאלה מצד המשתמש במערכת הצ'אט, וזו מגיבה לאותה הוראה או שאלה שנמסרה לה. שלא כמו צ'אטבוטים אחרים שמשתמשים בתגובות מתוכנתות מראש, צ'אט GPT מספק תוכן דינמי ומגוון ונותן למשתמשים תשובות יחסית עשירות לשאלותיהם. 

איך זה עובד?

הבינה המלאכותית שמאחורי צ׳אט GPT עברה הכשרה של מיליוני שיחות מפורומים מקוונים, פוסטים במדיה חברתית ומקורות אחרים, כדי להבין סוגים שונים של שיחות בצורה יעילה יותר. כל שאלה או הודעה אשר נשלחת למערכת, מנותחת על ידי אלגוריתם AI מבחינת הסנטימנטים של כל משפט כולל התחביר שלו, בחירת המילים וכו' לפני שהוא יוצר תגובה.

צ'אט GPT

מהם יתרונות השימוש בצ'אט GPT?

ישנם לא מעט יתרונות בשימוש בצ'אט GPT, אמנם אנו עדיין רחוקים מלגלות ולנצל את מלוא הפוטנציאל של התוכנה. לכן רשימת היתרונות שנפרט כאן היא רשימה זמנית וככל הנראה עם הזמן היא עוד תגדל:

  • הפקת טקסט באיכות גבוהה: צ'אט GPT יכול ליצור טקסט שהוא רלוונטי להנחיה שניתנה, ואשר נראה כאילו נכתב על ידי אדם. זה יכול להיות שימושי באונליין מרקטינג, שם ניתן להשתמש בו כדי לתאר מוצרים, ליצור מודעות וסוגים אחרים של תוכן שיווקי.
  • שילוב בצ'אטבוטים: ניתן לשלב את צ'אט GPT באפליקציות צ'אטבוטים מגוונות, כך שיוכלו להגיב לפניות של לקוחות בצורה אנושית יותר מאשר תגובה מתוכתת מראש.
  • מחקר: ניתן להשתמש בצ'אט GPT במשימות מחקר וכתיבה על ידי הפקת סיכומים, או על ידי הזנה מקבוצה גדולה של נתונים כדי ליצור תובנות לטובת פעילות דיגיטלית, קמפיין בגוגל וכדומה.
  • התאמה אישית: ניתן להשתמש בצ'אט GPT ליצירת תוכן מותאם אישית, כגון מיילים, הודעות ואפילו סרטונים, על ידי שימוש בנתונים ובהעדפות שלכם כמשתמשים בצ'אט.
  • עלות-תועלת: צ'אט GPT יכול להקל על עסקים ביצירת קשר עם לקוחותיהם ואספקת שירות מהיר ומותאם אישית.
  • אוטומציה של פעולות: בתחום שירות לקוחות, ניתן להשתמש בצ'אט GPT על מנת לבנות תהליכי אוטומציה של משימות שחוזרות על עצמן.

לצ'אט GPT יש גם מספר מגבלות שכדאי להיות מודעים אליהן:

  • עדכניות המידע: צ'אט GPT מעודכן, נכון להיום, עד שנת 2021, מה שאומר שיש לו יכולת מוגבלת – אם בכלל – לתת תשובות מבוססות על נתונים עדכניים בכל נושא שהוא.
  • הבנה מוגבלת: ייתכן שהצ'אטבוט לא יבין במלואו את ההקשר או הכוונה של המשתמש, מה שיוביל לתגובות לא מדויקות או לא רלוונטיות.
  • חוסר אמפתיה: לא בטוח שהצ'אטבוט יוכל להבין או להגיב לרגשות אמיתיים, מה שיכול להקשות על המשתמשים להתחבר אליהם ברמה האישית למשל פרסום בפייבסוק מחייבת התאמה לסוג קהלים, הבנת הקהל וכדומה. הצ'ט GPT יתקשה במצבים אלו.
  • בעיות פרטיות: הצ'אטבוט יכול לאסוף ולאחסן נתוני משתמשים, מה שמעורר חששות לגבי פרטיות.
  • הטייה: יתכן שהוא ניזון מנתונים מוטים, מה שעלול להוביל לתגובות לא הוגנות או מפלות.
  • ידע נדרש: אמנם צ'אט GPT פתוח לכולם ואכן נותן מענה לצרכים בסיסיים, אך חשוב לסייג ולהדגיש כי ברמות שימוש גבוהות, נדרש ידע בתכנות כדי ליצור אינטראקציה עם ה-API של המודל, כך שלא תמיד הוא יכול להתאים לכולם ולתת את המענה הנדרש.

איך צ'אט GPT מתפקד בעברית?

באופן רשמי, ChatGPT יכול להגיב בעברית, אך בשלב זה של הפיתוח, השפה שלו עדיין דלה יחסית, התגובות הן בעברית קלוקלת וכמות החומרים שהוא מנתח בעברית מצומצמת, מה שגורם לו לתת פעמים רבות תשובות לא תקינות ולא יעילות. על כן חשוב פי כמה וכמה לקרוא את מה שהוא כותב, לבדוק את הטקסט גם מבחינה תחבירית, גם מבחינת הקונטקסט ומכל בחינה אחרת ולתקן היכן שנדרש.

האם צ'אט GPT יכול לסייע באונליין מרקטינג?

אחד היתרונות העיקריים של צ'אט GPT, הוא היכולת שלו לייצר תוכן כתוב, שיכול להועיל לאסטרטגיות שיווק שונות וגם בשיווק דיגיטלי. אז התשובה היא כן, הוא אכן יכול לסייע באונליין מרקטינג. אם אתם תוהים באיזה אופן, ריכזנו עבורכם מספר נקודות שמשקפות כיצד הוא יכול לעשות זאת:

  • צ'אט GPT יכול לשמש ליצירת פוסטים איכותיים, ייחודיים ומושכים בבלוג, או תיאורי מוצרים ופוסטים במדיה חברתית. עם היכולת שלו להבין את ההקשרים והכוונות של המשתמש, צ'אט GPT מסוגל לייצר תוכן שהוא רלוונטי לכל קהל יעד וגם מותאם למנועי החיפוש, לטובת ניהול קמפיינים בגוגל, מה שמאפשר לו להיות אחד מהכלים בהם משתמשים בשיווק דיגיטלי. 
  • ניתן להשתמש ב-צ'אט GPT גם ליצירת צ'אטבוטים לשירות לקוחות או ליצירת לידים. צ'אטבוטים אלו יכולים להשתלב באתר אינטרנט, במדיה החברתית או בפלטפורמות ההודעות והם מסוגלים לטפל בפניות שגרתיות של לקוחות, לספק מידע מועיל ואף לתאם פגישות או לבצע מכירות. הוא יכול גם לכתוב לקמפיינים מותאמים אישית בדוא"ל, לשם יצירת לידים או שימור לקוחות.
  • שימוש נוסף בצ'אט GPT בשיווק דיגיטלי, הוא קופירייטינג במודעות ממומנות. ChatGPT יכול ליצור עותק של מודעה ולהתאים אותה לפלטפורמות שונות וקהלים שונים, מה שיכול לעזור להגדיל את שיעור ההקלקות ושיעור ההמרה של אותה מודעה.
  • צ'אט GPT יכול לתרום לאופטימיזציה של SEO. הוא יכול ליצור תיאורי מטא, תגיות alt ואלמנטים אחרים של SEO בדף, אשר מותאמים בדיוק למנועי החיפוש, מה שיכול לעזור לשפר את הנראות של כל אתר בתוצאות מנועי החיפוש.
  • אופציה מעניינת נוספת, היא שניתן להשתמש ב-צ'אט GPT למתן שמות ומיתוג של מוצרים. הוא יכול להמציא שמות מוצרים, לתת שמות וסלוגנים ייחודיים לחברות, שעולים בקנה אחד עם זהות המותג.
  • בעת בניית אתרים ואפיון של אתרי תוכן בעיקר. המערכת תוכל לספק תוכן לקטגוריות, תוכן לתגיות שונות ותזרז משמעותית את תהליך בניית אתרים לעסקים.

הוגנות ושקיפות המידע

ככל שהזמן יעבור והמערכת של צ'אט GPT תלך ותשתכלל, כך יהיה קשה יותר ויותר להבדיל בין טקסט שנכתב על ידי בן אדם, לבין טקסט שנכתב על ידי מערכת הצ'אט. והרי אותנטיות ושקיפות המידע הן אלמנטים קריטיים שכל אתר חייב שיהיו לו כדי ליצור אמינות עם גולשים. מהסיבה הזו וגם כדי להמנע מתביעות משפטיות כאלו ואחרות, כל אתר שהטקסט בו נכתב על ידי צ'אט GPT, או מתבסס על שימוש בו, מחוייב לציין זאת בתוכו. 

לסיכום

אין ספק צ'אט GPT הוא הדבר הבא וזה הולך ונהיה יותר ברור שהכלי הזה יכול לשנות מקצועות מן היסוד. יחד עם זאת, ועד כמה שהוא יכול להיות טוב, הוא עדיין לא נותן תוצאות טובות ומושלמות כמו אדם שיודע לכתוב. נכון, עם הזמן הוא עוד ילך וישתכלל והמיומנות של המשתמשים בו תשתכלל גם היא, אך לאורך כל הדרך, חשוב לקחת בחשבון שככל שהתוכן שהוא יצור יכול להיות איכותי, תמיד מומלץ (ואף הכרחי) לעבור על התוכן שהוא מספק ולתקן אותו במידה והוא לא נכון, כמו גם לא להתעלם משיקולים אתיים ומשפטיים בעת השימוש בו.

דבר אחרון ולא פחות חשוב, כמו בכל היבט שיווקי, חשוב לעקוב אחר הביצועים של התוצרים שלו בפרסומים ולהתאים את האסטרטגיה בהתאם, שכן ללא מעקב לא תהיה הסקת מסקנות, וללא הסקת מסקנות לא תהיה למידה וכך לא הצ'אט ולא המשתמשים בו יוכלו להתפתח. בהצלחה!

 

כתבות אחרונות

מהי סוכנות דיגיטל ואיך בוחרים את הנכונה לך

כבעל/ת עסק או מנהל/ת שיווק, בוודאי שמעתם את המונח "סוכנות דיגיטל" לא פעם. מטרת מאמר זה הוא סיוע בתהליך קבלת ההחלטה באיזו סוכנות דיגיטל לבחור, ואיך הסוכנות הנכונה יכולה להשפיע בצורה משמעותית מאוד על הארגון. המאמר יסקור מהי סוכנות דיגיטל, למה כל ארגון ...

כמה מילים על ניהול מוניטין

בעבר, כאשר לא היו מכשירים כמו מחשבים, עיקר הפרסום נעשה על ידי המדיות הגדולות כמו הטלוויזיה והעיתונים. מעורבות של עסק בפרשיות מביכות או פליליות הייתה מסוקרת אולם השערורייה הייתה חולפת כעבור זמן מה. כיום לא רק שאופן הצגת המידע שונה בתכלית השינוי ממה...

פתרונות דיגיטליים לעולמות העיצוב

שיווק דיגיטלי למעצבים הינו שירות מקצועי נוסף המוצע לכל אילו מביניכם העוסקים בעולמות העיצוב השונים, וביניהם: מעצבי פנים, מעצבי אופנה, מעצבים גרפיים, מעצבי מוצר ובעלי מקצוע נוספים בעולמות העיצוב. כמו כן, פתרונות השיווק הדיגיטלי המוצעים על ידינו, מיועדי...