פרסום באינסטגרם

אינסטגרם פתחה את האפשרות לפרסום מודעות ברשת החברתית שלה לקהל הרחב ומאפשרת למותגים לפרסם ליותר מ-400 מיליון המשתמשים שלה.

אם אתה בעל עסק פרסום באינסטגרם היא אפשרות שכדאי שתשקול ברצינות. לפי הסטטיסטיקות משתמש אינסטגרם הוא בעל סיכוי של פי שניים וחצי ללחוץ על המודעה שלך מאשר משתמש בכל רשת חברתית אחרת. אפשר לקרוא עוד על הצלחות של מותגים בפרסום באינסטגרם בעמוד הקייס סטאדיס שלהם.

כבעל עסק, אתה ודאי פעיל במגוון רשתות חברתיות גם כך ואם כבר התנסית בהעלאת תכנים לאינסטגרם מן הסתם זיהית בעצמך שכמות האינטראקציה של המשתמשים/גולשים הכי גבוהה בפלטפורמה זו. בנוסף, מי שמשתמש באינסטגרם כדי לבנות את עצמו בתור מותג (מרצים, מומחים לשיווק באינטרנט וכו') מגלה שהוא אוסף לעצמו קהילה איכותית מהר הרבה יותר מכל אפיק אחר.

הנה כמה דברים שאתם חייבים לדעת על פרסום באינסטגרם:

יש כמה סוגי מודעות שאפשר להשתמש בהן

אינסטגרם מציעה למפרסמים שלוש אפשרויות למודעות: תמונה, וידאו וקרוסלה. מודעות תמונה מאפשרות למותג לספר את הסיפור שלו, ולגרות את קהל היעד לבצע פעולה מסוימת (בדרך כלל לרכוש מוצר או להשאיר פרטים). מודעת וידאו נותנת למותג 30 שניות להעביר את המסר השיווקי שלו בצורה הכי יצירתית שהוא יכול לחשוב עליה. ולבסוף, מודעת קרוסלה היא למעשה מודעת תמונה מחוזקת פי כמה. היא מאפשרת לצופה לראות כמה תמונות כחלק ממודעה אחת ולעבור ביניהן וכך מציעה כמות גדולה יותר של הזדמנויות לעורר את הפעולה הרצויה.

דוגמא למודעת קרוסלה (ניתן לעבור עם האצבע בין התמונות):

 

מודעת קרסולה

כפתורי הקריאה לפעולה פותרים בעיה מוכרת

אם ניסית לפרסם את העסק שלך באינסטגרם בעבר ודאי נתקלת בבעיה הרווחת (נכון למועד פתיחת אפשרות הפרסום נשוא המאמר) הבאה: מאוד קשה לגרום למשתמש שנחשף לתכנים של עסק, מוצר או שירות לבצע אינראקציה משמעותית עם אותו מפרסם. נכון, אפשר לקבל תגובות ולייקים אבל היה כמעט בלתי אפשרי לקבל תנועה לאתר האינטרנט שלא לדבר על אפשרות רכישה או השארת פרטים.

עכשיו, המודעות החדשות מאפשרות לך להעביר את התנועה הרלוונטית מהאפליקציה של אינסטגרם ישירות לאתר שלך באמצעות כפתורי ההנעה לפעולה. נכון, חלק מהמותגים הגדולים עדיין ישתמשו באינסטגרם כדי לחשוף את המותג לכמה שיותר משתמשים בדרך הישנה אבל בהנחה והעסק שלך אינו במקרה מקדונלד'ס או זארה אז כנראה שתעדיף להעביר את תנועת המשתמשים לאתר שלך במקום. אגב, בכפתורים אלה ניתן להשתמש בכל אחד משלושת הפורמטים של המודעות.

דוגמא לכפתורי ההנעה לפעולה:

מודעות אינסטגרם

בנוסף, אם העסק שלך הוא אפליקציה לסמארטפונים שאתה מעוניין שהמשתמשים יתקינו את יכול לייצר כפתור התקנה ישירות מהתמונה שהעלת לאינסטגרם.

האלגוריתם של אינסטגרם מתגמל אינטראקציה של גולשים עם המותג

בדיוק כמו בפרסום בפייסבוק, אחוז אינטראקציה גבוה של גולשים (קליקים, לייקים, תגובות) יגרום לכך שהמודעה תוצג יותר פעמים ותחשף ליותר משתמשים. אינסטגרם כתבו על הנושא בבלוג הרשמי שלהם "יש יותר משני מליון מפרסמים שבאופן אקטיבי משתמשים בפייסבוק כדי לקדם את העסק שלהם ואנחנו רוצים למנף את התשתית האיכותית של פייסבוק על מנת שהם יוכלו לרכוש, לנהל ולמדוד את הצלחתם בכל מה שקשור לפרסום מודעות באינסטגרם".

בפרסום בפייסבוק, כשלמודעות שלך יש אחוז קליקים גבוה (Click Through Rate) הן מוצגות יותר ויותר לגולשים, כי פייסבוק מעוניינת בסופו של דבר להציג מודעות רלוונטיות למשתמשים שיש סיכוי גבוה יותר שיתעניינו בהן. ניתן לצפות לאותה התנהגות גם מפרסומות באינסטגרם.

מודעות אינטסגרם מאפשרות לבעל עסק לפנות לקהל יעד מאוד ספציפי

הסיבה שמודעות פייסבוק הפכו לכל כך פופולאריות היא בעיקר אפשרויות המיקוד שלהן. מלבד מיקום גאוגרפי, מין וגיל המפרסם יכול למקד את המודעות למשתמשים לפי מי החברים שלהם ומה תחומי העניין שלהם. יכולת זו מאפשרת לעסק להציג את המודעות שלו לקהל האידאלי ביותר.

למי שלא ידע, זה הזמן להזכיר שפייסבוק רכשה את אינסטגרם לפני כשנתיים וכל מערכת הפרסום של אינטסגרם נשענת על מערכת הפרסום המפותחת של פייסבוק. זו הסיבה שניתן להשתמש בכלים דומים לפילוחי הקהל של פייסבוק.

לא בטוח שמודעה ויזואלית היא הדבר הנכון עבור המותג שלך

יש סיכוי לא רע שהתנסית בהעלאת תכנים לאינסטגרם עבור העסק שלך בעבר. אם לא הרגשת שזו הייתה הצלחה כבירה בעבר, כדאי שזה לא ימנע ממך לנסות את אפשרויות הפרסום החדשות. המכשול הגדול ביותר תמיד היה להעביר את התנועה מהפלטפורמה לנכסים הדיגיטלים של העסק, בין אם זה עמוד נחיתה או אתר מלא. עכשיו שניתן לעשות שימוש באותם כפתורי הנעה לפעולה המשחק השתנה לגמרי, במיוחד כשלוקחים בחשבון את השילוב עם אפשרויות המיקוד שאנחנו מכירים מפרסום בפייסבוק.

קראת את המאמר ויש לך שאלה? מבין את ההזדמנות העצומה באפשרות החדשה לפרסם באינסטגרם ולא יודע איך להתחיל?

צור איתנו קשר בטופס מימין ונשמח לייעץ ללא עלות!