משרד פרסום דיגיטלי

הופעת משרדי הפרסום הדיגיטלי נראית כחלק בלתי נפרד מהחיים לחלק נכבד מאוד מהאוכלוסייה כיום.

המדיה הדיגיטלית והפרסום האינטנסיבי באינטרנט, אשר התפתחו באופן מסחרר במהלך שני העשורים האחרונים, אף גרמנו לנו לשכוח כיצד התנהל תחום הפרסום לפני כן – בעידן בו שליטי הפרסום היו שלטי החוצות, הפרסומות בטלוויזיה וברדיו, המגזינים והעיתונים.

אפיקי המדיה והפרסום ברשת אשר אנו מכירים מאז הקמת האינטרנט, התחזקות והתבססות גוגל ופייסבוק והקמת הרשתות החברתיות הנוספות, שינו את כללי המשחק ואם בשנות השמונים פעלו בישראל מעט מאוד משרדי פרסום, הרי שהיום השוק רווי בהרבה, בעיקר במשרדי פרסום דיגיטלי, או בשמם השני – סוכנויות דיגיטל.

פרסום דיגיטלי

הצורך בשיווק ופרסום דיגיטלי

המשפט המוכר “אם אתה לא שם אתה לא קיים”, מדויק לגבי תחום השיווק הדיגיטלי והפרסום באינטרנט. כאשר מדובר על שימוש במדיה הדיגיטלית כפלטפורמת פרסום והפצה, בהחלט ניתן לקבוע כי היא הרלוונטית ביותר לימינו.

אם לבעל עסק מסוים אין אתר אינטרנט והוא לא משווק את העסק שלו בצורה אינטנסיבית, סביר להניח שהוא לא יגיע לחשיפה רבה, לא יצליח ליצור עניין בשירותים או במוצרים שהוא משווק וכתוצאה מכך, לא יצליח לצבור לקוחות.

היום, מרכז הפרסום נמצא באינטרנט, וכדי לדעת כיצד להשתמש בו חשוב ביותר להכיר את העולם הדיגיטלי.

בעלי עסקים רבים אינם יודעים כיצד לפרסם את העסק שלהם – איך לבנות אתר מרשים, לעצב אותו, למלא אותו בתוכן מעניין ורלוונטי, לקדם אותו, למצוא את קהל היעד של העסק, להשתמש בכוחן של הרשתות החברתיות, לייצר סרטונים והרשימה עוד ארוכה.

לכן, רובם מגיעים אל משרדי הפרסום הדיגיטלי. משרדי פרסום מקצועיים אלו, מעסיקים מחלקות שונות ומגוונות, אשר עבודתן המשותפת מניעה את התהליך.

על ההבדל בין משרדי הפרסום הוותיקים ומשרדי פרסום דיגיטלי

ישנם הבדלים רבים בין משרדי הפרסום הוותיקים ובין משרדי הדיגיטל, כאשר משרדי הפרסום הוותיקים מפיקים בעיקר פרסומות בטלוויזיה, ברדיו ובשלטי חוצות.

חלקם אמנם משווקים גם באינטרנט, אך מדובר על התמחות צדדית ונלווית, ולא מרכזית כמו במשרדי הפרסום הדיגיטלי, אשר נושמים את עולם הדיגיטל באופן שוטף ומתמחים בבניית אתרים, קידום אתרים ממומן וקידום אתרים אורגני, שיווק ברשתות חברתיות ומתמקצעים בתחומים נוספים במדיה וניתנים למדידה.

משרד פרסום דיגיטלי

משרד פרסום דיגיטלי אחראי למעשה על כל הפעולות השיווקיות-פרסומיות המתקיימות (עבור לקוחותיו המפרסמים) במרחבי הרשת. פעילות זו מיושמת באמצעותן של מחלקות שונות הפועלות במשרדי הפרסום הדיגיטלי, כאשר עבודתן של המחלקות השונות כוללת:

  • בניית אסטרטגיה פרסומית – תכנון מקדים לכל פעילות שיווקית-פרסומית במרחבי הרשת. שלב זה מבוסס בחלק גדול מהמקרים על ממצאי מחקרי שוק שונים הנערכים על ידי משרד הפרסום הדיגיטלי.
  • הקמת קמפיינים בגוגל ובפייסבוק – תפעול יומיומי של פעולות קידום ממומנות בגוגל ופייסבוק, לרבות, עיצוב דפי נחיתה לגוגל ועמודים עסקיים בפייסבוק, ניסוח מודעות טקסט ממומנות בגוגל, עיצוב מודעות קמפיין ממומן בגוגל ופייסבוק ועוד.
  • עבודה במסגרת אפיקים נוספים כולל תכנון המדיה בקמפיינים השונים – תכנון מהלכי הפרסום והשיווק והטמעתם באפיקי המדיה השונים, לרבות, מדיה מקוונת ומדיה מודפסת כאחד.
  • כתיבת התכנים והמסרים – שירותי קופירייטינג ורעיונאות לצרכי ניסוח וכתיבה של תכנים טקסטואליים לכל פעולה שיווקית-פרסומית במרחבי הרשת.
  • ניהול המדיה והרכש – תכנון תקציבי בהתאם לכל פעולות השיווק-פרסום המתוכננות לאורך הקמפיין ו/או הליווי הפרסומי, לרבות, חלוקת עוגת הפרסום בין פלטפורמות הפרסום/שיווק השונות ברשת.
  • ניתוח התוצאות שהתקבלו – אחד מהיתרונות המובהקים הנלווים לכל פעולה פרסומית-שיווקית – קידומית ברשת האינטרנט, מתאפשרת הודות לניתוח נתונים סטטיסטיים בזמן אמת היכולים להעיד על תוצאות הקמפיין. משרד פרסום דיגיטלי מוביל בתחומו, מסתייע רבות בכלי הניהול המאפשרים ניתוח תוצאות בזמן אמת וזאת לצרכי שיפור וייעול הקמפיין בהתאם לממצאי הנתונים השונים.משרד פרסום דיגיטלי הדואג לספק לקהל לקוחותיו ממצאי דו”חות אודות הפעילות הפרסומית-שיווקית, אותה הוא מיישם עבורם, הינו משרד פרסום, שמעבר לעבודה שהוא פועל בשקיפות מלאה אל מול קהל לקוחותיו, מודע היטב לחשיבותם וחיוניותם של ממצאי הדו”חות ולכן הוא עושה בהם שימוש תדיר לצורך שיפור תוצאות הקמפיין בכל רגע נתון.
  • ביצוע אופטימיזציה לעמודי הנחיתה ואתרי הלקוח – פעולת האופטימיזציה נועדה לצרכי התאמת שפת קוד ותוכן האתר או דף הנחיתה לצרכי הקידום השונים ברשת.
  • שירותי דיוור – תפעול מערכות דוא”ל (דואר אלקטרוני) בהתאם לפעולה מקדימה של פילוח קהלי היעד רלוונטיים לאופי הפעילות המדוורת.
  • ניהול מוניטין  פעולה משולבת המיועדת למטרות הסרה של פרסום שלילי אודות המפרסם/המוצר/שירות/מותג ממנועי החיפוש וקידום תכנים בעל אופי “חיובי” במרחבי הרשת אודות המוצר/מפרסם וכו’.
  • ניהול אתרים – ניהול דינמי של כל עולמות התוכן באתרי הלקוח.
  • יצירת מותג – יישומן של מכלול פעולות שיווק-פרסום המיועדות לצרכי יצירת מותג מוביל בתחומו בקרב גולשי המרשתת.

ופעילויות נוספות.

 

אז איך בוחרים סוכנות דיגיטל מתאימה?

כדי לבחור במשרד הפרסום הדיגיטלי המתאים לך, חשוב להכיר את ההבדלים אותם ציינו בין משרדי הפרסום השונים.

תחום הפרסום-השיווק והקידום ברשת האינטרנט, הפך בשנים האחרונות לאחד מהתחומים התחרותיים ביותר בענף הפרסום והשיווק, כאשר מדי יום קמות וצצות להן עוד ועוד חברות פרסום דיגיטליות המציעות את שירותיהן לכל דורש.

משרד פרסום דיגיטלי

על מנת להבטיח לעצמכם פעילות פרסומית ממוקדת ומניבת תוצאות במרחבי הרשת, אנו ממליצים לכם לקיים את הליך הבחירה בחברת הפרסום הדיגיטלית אשר תלווה את פעילותכם במרחבי הרשת בהתאם לקריטריונים הבאים:

  1. ניסיון מעל הכול – בראש ובראשונה בדקו מהו הניסיון המעשי העומד לרשות מנהלי ועובדי סוכנות הפרסום הדיגיטלי בכל הנוגע לניהול מהלכי פרסום-שיווק וקידום במרחבי הרשת.
  2. ידע מקצועי מורחב – כמו כן, הקפידו לבדוק מהם תחומי ההתמחות של הסוכנות ומהו היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידה.
  3. יכולות מקצועיות מוכחות – אל תהססו ליזום פנייה ללקוחות הסוכנות בעבר ובהווה ולקבל מהם חוות דעת אובייקטיבית בכל הנוגע לטיב השירות ויכולותיה המקצועיות של הסוכנות.
  4. שיטת העבודה – בדקו מהי שיטת העבודה המיושמת על ידי הסוכנות והאם היא משלבת בתוכה הנפקת דו”חות מעקב המאפשרים לכם לבדוק ולנתח את תוצאות הפעילות בכל רגע נתון.
  5. היכרות מעמיקה עם סביבת התחרות הרלוונטית לכם – בדקו האם סוכנות הפרסום הדיגיטלי מקיימת עבורכם מחקרי שוק שונים כחלק מקדים להתוויית האסטרטגיה השיווקית וזאת לצרכי היכרות מעמיקה עם סביבת התחרות הרלוונטית לכם וקהלי היעד אליהם תרצו להגיע.
  6. נציג אישי המטפל בכם לאורך כל הדרך – בדקו האם סוכנות הפרסום הדיגיטלי מעמידה לרשותכם איש קשר מוביל האחראי לספק לכם מענה מקצועי ומיידי לאורך כל תקופת הפעילות. חשיבותו של איש הקשר הינה מכרעת ולכן חשוב לדרוש זאת מהסוכנות כבר בשלבים המקדימים להליכי ההתקשרות עימה.
  7. יכולת מקצועית לספק לכם מענה מקצועי מיידי – רשת האינטרנט, יותר מכל אפיק מדיה אחר, הינה דינמית ותזזיתית והיא מחייבת אתכם (לעיתים) לערוך שינויים מיידיים באופי ותכני הפעילות השיווקית ולכן חשוב שסוכנות הפרסום בה אתם בוחרים תוכל לספק לכם זמינות גבוהה בכל הנוגע למתן מענה מקצועי מיידי.

אם אתם מעוניינים לקבל שירות מקצועי ממשרד דיגיטל מנוסה המספק מגוון שירותים מקצועיים בשיווק דיגיטלי, לחצו כאן.

עומר מנשה

עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.