משרד פרסום דיגיטלי

משרד פרסום דיגיטלי

הופעת משרדי הפרסום הדיגיטלי נראית כחלק בלתי נפרד מהחיים לחלק נכבד מאוד מהאוכלוסייה כיום. המדיה הדיגיטלית והפרסום האינטנסיבי באינטרנט, אשר התפתחו באופן מסחרר במהלך שני העשורים האחרונים, אף גרמנו לנו לשכוח כיצד התנהל תחום הפרסום לפני כן – בעידן בו שליטי הפרסום היו שלטי החוצות, הפרסומות בטלוויזיה וברדיו, המגזינים והעיתונים.

אפיקי המדיה והפרסום ברשת אשר אנו מכירים מאז הקמת האינטרנט, התחזקות והתבססות גוגל ופייסבוק והקמת הרשתות החברתיות הנוספות, שינו את כללי המשחק ואם בשנות השמונים פעלו בישראל מעט מאוד משרדי פרסום, הרי שהיום השוק רווי בהרבה, בעיקר במשרדי פרסום דיגיטלי, או בשמם השני – סוכנויות דיגיטל.

הצורך בשיווק ופרסום דיגיטלי

המשפט המוכר “אם אתה לא שם אתה לא קיים”, מדויק לגבי תחום השיווק הדיגיטלי והפרסום באינטרנט. כאשר מדובר על שימוש במדיה הדיגיטלית כפלטפורמת פרסום והפצה, בהחלט ניתן לקבוע כי היא הרלוונטית ביותר לימינו. אם לבעל עסק מסוים אין אתר אינטרנט והוא לא משווק את העסק שלו בצורה אינטנסיבית, סביר להניח שהוא לא יגיע לחשיפה רבה, לא יצליח ליצור עניין בשירותים או במוצרים שהוא משווק וכתוצאה מכך, לא יצליח לצבור לקוחות. היום, מרכז הפרסום נמצא באינטרנט, וכדי לדעת כיצד להשתמש בו חשוב ביותר להכיר את העולם הדיגיטלי.

בעלי עסקים רבים אינם יודעים כיצד לפרסם את העסק שלהם – איך לבנות אתר מרשים, לעצב אותו, למלא אותו בתוכן מעניין ורלוונטי, לקדם אותו, למצוא את קהל היעד של העסק, להשתמש בכוחן של הרשתות החברתיות, לייצר סרטונים והרשימה עוד ארוכה. לכן, רובם מגיעים אל משרדי הפרסום הדיגיטלי. משרדי פרסום מקצועיים אלו, מעסיקים מחלקות שונות ומגוונות, אשר עבודתן המשותפת מניעה את התהליך.

על ההבדל בין משרדי הפרסום הוותיקים ומשרדי פרסום דיגיטלימשרד פרסום דיגיטלי

ישנם הבדלים רבים בין משרדי הפרסום הוותיקים ובין משרדי הדיגיטל, כאשר משרדי הפרסום הוותיקים מפיקים בעיקר פרסומות בטלוויזיה, ברדיו ובשלטי חוצות. חלקם אמנם משווקים גם באינטרנט, אך מדובר על התמחות צדדית ונלווית, ולא מרכזית כמו במשרדי הפרסום הדיגיטלי, אשר נושמים את עולם הדיגיטל באופן שוטף ומתמחים בהקמת אתרים, קידום אתרים ממומן וקידום אתרים אורגני, שיווק ברשתות חברתיות ומתמקצעים בתחומים נוספים במדיה וניתנים למדידה.

עבודתן של המחלקות השונות במשרדי הפרסום הדיגיטלי כוללת בניית אסטרטגיה פרסומית, הקמת קמפיינים בגוגל ובפייסבוק ועבודה במסגרת אפיקים נוספים כולל תכנון המדיה בקמפיינים ופיזורה, כתיבת התכנים והמסרים, ניהול המדיה והרכש, ניתוח התוצאות שהתקבלו, ביצוע אופטימיזציה לעמודי הנחיתה, שירותי דיוור, ניהול מוניטין, ניהול אתרים, יצירת מותג ופעולות נוספות.

באיזה משרד לבחור?

כדי לבחור במשרד הפרסום הדיגיטלי המתאים לך, חשוב להכיר את ההבדלים אותם ציינו בין משרדי הפרסום השונים.

אם אתם מעוניינים לקבל שירות מקצועי ממשרד דיגיטל מנוסה המספק מגוון שירותים מקצועיים בשיווק דיגיטלי, לחצו כאן.

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.