מיתוג מעסיק

איך תהפכו למעסיק הכי נחשק בשוק? תגללו ותגלו
מעניין אתכם? מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם





    או התקשרו ל- 03-7207605

    מהו בכלל
    מיתוג מעסיק?

    הובלה של ירידי תעסוקה וקמפיינים שיווקים ישירים לגיוס עובדים, בניית פורטל דרושים מעוצב ומזמין, והקמה של צוות HR לניהול התדמית, יחסי הציבור ותהליכי הגיוס של החברה. עבור מרבית הארגונים שקמו לפני המהפכה הנוכחית בעולם הדיגיטל נראה שתהליכי מיתוג המעסיק שתיארנו כאן היו עובדים בצורה לא רעה בכלל.
    אלא שבעשור האחרון עולם השיווק שינה את פניו כמעט לגמרי, והמציאות הדיגיטלית בה אנו חיים הפכה לחלוטין את כללי המשחק בזירת השיווק הדיגיטלי. מחלקות ה-HR נתקלות במחסומים ואתגרים שיווקיים שלא הכירו בעבר, והתחרותיות בשוק העבודה הופכת משמעותית הרבה יותר ומקשה מאוד על תהליכי הגיוס.
    בעידן בו ניהול המוניטין של החברה הפך לאלמנט מרכזי ומאמצים רבים מופנים לשיפור התדמית של מקום העבודה, זקוק כמעט כל בית עסק לאנשי דיגיטל מיומנים המציעים מטריית שירותים רחבה בתחום מיתוג המעסיק.

    מיתוג מעסיק
    בעידן הדיגיטל

    ההתפתחות הטכנולוגית המואצת ומגמות החדשנות בעידן המידע והדיגיטל הם ככל הנראה התורמים העיקריים למהפכה בעולם השיווק הדיגיטלי, ולאופן בו אנו מתייחסים למיתוג המעסיק בעידן הנוכחי.
    בעשור האחרון הופך מיתוג המעסיק לנושא שיחה מרכזי בקרב ארגונים ובתי עסק רבים, כאשר על תהליכי המיתוג עצמם עומלות מאחורי הקלעים סוכנויות השיווק הדיגיטלי. המכנה המשותף של כל אותן סוכנויות הוא די ברור – שימוש בסט כלים מקצועיים מתחום השיווק שיובילו לטיפוח תדמית חיובית של העסק, ובמקביל גם לשיפור ניכר ומהיר באיכות תהליכי הגיוס ובהון האנושי.

    ניהול מיתוג מעסיק ברשת
    איך מתחילים?

    הצעדים הראשונים בכל מסע של מיתוג מעסיק מתחילים בניסוח חזון ברור וביצירת אסטרטגיית מיתוג דיגיטלית בהתאמה אישית.
    האסטרטגיה הזו תשמש אתכם לא רק בתחילת הדרך או בשלבי הגיוס של העובדים הראשונים. היא דינאמית ותהווה עבורכם עוגן גם בתקופות מאוחרות יותר בהם תידרשו לבצע התאמות ולאפיין בצורה המדויקת ביותר את קהל היעד שלכם. אז איך בעצם מתחילים בבנייה והוצאה לפועל של אסטרטגיית המיתוג?

    • סוד הערך של העובדים – נסחו בצורה מדויקת את ה- Value Proposition שלכם כלפי העובדים. אלו הם סך כל הערכים והתועלת שהעובדים שלכם יכולים להפיק מעצם שהותם בין כותלי הארגון.
    • רתימת ההנהלה – מהלך של מיתוג עסקי אינו יכול להגיע אך ורק מצוות הHR בחברה, ישנה חשיבות עליונה לכך שהדרג הניהולי של החברה יהיה מעורב במהלכי מיתוג המעסיק גם לצורך גיוס עובדים וגם לצורך שימור העובדים, מבחינת הקצאת משאבים, קביעת מטרות והקניית דרך למהלכי המיתוג.
    • חשבו קדימה – איך תיראה התעשייה שאתם חלק ממנה בעוד 10,5, ואפילו 20 שנה? האם היא צפויה להתרחב או להתאגד יחד עם סקטורים אחרים בעלי ממשק משותף? תהליכי מיפוי נכונים והסתכלות עתידית יעזרו לכם לקבל תובנות לגבי שוק התעסוקה בשנים הבאות ולתכנן אסטרטגיות שיווק מדויקות גם לטווח הרחוק.
    • רכישת כלים לניצחון – כדי להפוך לעסק מצליח עם צוות עובדים מסור ונאמן אתם צריכים לעבוד עם אנשי הדיגיטל הנכונים שיעניקו לכם כלים מוכווני מטרה. חשבו על סט הכישורים והכלים להם אתם זקוקים כדי לבסס את התדמית של העסק שלכם ולמתג אותו בתור מקום עבודה מצליח ונחשק. אל תפחדו לשאול שאלות, לטעות ולתקן, וכמובן להתייעץ עם מומחי הדיגיטל שלנו. הם ידאגו ללכת איתכם יד ביד ולפתח אסטרטגיית חכמה שתוביל למיתוג מדויק יותר של העסק.
    • היו קשובים למתחרים שלכם – אתם לא צריכים לעסוק בריגול, אבל בתקופה בה התחרותיות בשוק העבודה פורצת כל גבול, אוזן קשבת ומעט יצירתיות בהחלט יכולים לעזור לכם בקידום של מיתוג המעסיק. הצצה קטנה אל אסטרגיית המיתוג של המתחרים בתחום יכולה להניב לא מעט תובנות מועילות להמשך הדרך.
    • צרו תכנית רב שנתית מפורטת – זה בכלל לא משנה אם בניתם תכנית לשנתיים או לעשר שנים. הכי חשוב שיהיה לכם בסיס מוצק ותוואי דרך ברור בדרך למיתוג מעסיק ברור ומדויק.
    • אל תפחדו מטעויות בדרך להצלחה – הקלישאה הידועה טוענת כי מי שלא מנסה גם לא נכשל. בכל מה שקשור לאסטרטגיית מיתוג עסקי זה באמת נכון. תהליכי השיווק והמיתוג הם חלק ממסע שהסוף שלו לא תמיד ידוע מראש. לאף אחד מאיתנו אין באמת את כל הניסיון והידע המוקדמים שימנפו את העסק מן הצעד הראשון.

    ולמען האמת, כשמדובר בעולם דיגיטלי דינאמי ורווי מהמורות ושינויים, החשוב ביותר הוא לבחון את השטח בכל פעם מחדש, ולהיות קשובים לצרכים שלכם ושל העובדים הקיימים, וגם של אלו אשר מחכים לכם מעבר לפינה בגל הגיוסים הקרוב.

    איך עושים
    מיתוג מעסיק?

    איך בכלל עושים מיתוג מעסיק? אז ככה:

    הגדרת יעדים ומטרות קדימה
    חשיפה בפלפורמות מדיה שונות
    הכנת תוכנית מסודרת וביצועה
    הבנה עמוקה של צרכי הארגון
    רתימת ההנהלה למהלכים בוני תדמית
    מדידת הצלחות לאורך זמן

    קחו בחשבון שכפי שנאמר בפסקה הקודמת, ככל שהתוכן השלילי נמצא באויר זמן רב יותר, כך קשה יותר להעלים אותו.

    בתכל'ס, מה עובד מחפש
    במקום העבודה?

    רמז – לא רק פינוקים והטבות שאין באף מקום עבודה אחר. מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות מראים שעובדים רבים, בעיקר בענף ההיי טק, לא מחפשים רק חיים נוחים, מינימום שעות עבודה ומשכורת שמנה. עבור רבים דווקא תחושת הסיפוק וההזדהות עם החברה והמוצרים שלה חשובים לא פחות.

    אווירה טובה, גמישות ארגונית ותחושת לכידות – כולם גם כן פרמטרים מרכזיים שימשכו יותר עובדים לחברה וכמובן ישפרו באופן מהותי את תהליכי הגיוס של הארגון.

    וכאן בדיוק נכנס לתמונה הדיון על תדמית המעסיק. מיתוג עסקי מוצלח לא עוסק במשכורות העתק של חברות ההיי-טק, בתנאים המפנקים בחדר האוכל ומסיבות הבריכה והטיולים לחו"ל. ניהול נכון של קמפיין מיתוג מעסיק ידע להאיר בזרקור ייחודי היבטים אחרים ולא פחות חשובים של הארגון:

    • הייחודיות והחוזקות של מקום העבודה
    • העניין והאתגר שהחברה מציבה בפני העובדים שלה
    • תרבות ארגונית מעולה ויצירת תלכיד חברתי בין העובדים השונים בארגון
    • יציבות תעסוקתית והזדמנויות לצמיחה והתפתחות מבחינה מקצועית

    אסטרטגיית מיתוג המעסיק של eMojo תשרטט עבורכם את המסרים השיווקים המדויקים שאתם רוצים להוציא לאויר העולם, ובמקביל תדאג לייעל את תהליכי הגיוס בחברה. כך תרוויחו מכל הכיוונים:

    • צמצום תחלופת העובדים
    • משיכה אפקטיבית יותר של מועמדים פאסיביים לשורות הארגון (למשל, אלו שנעשתה אליהם פנייה דרך הרשתות החברתיות).
    • שדרוג ההון האנושי בחברה ואיתור מועמדים איכותיים ומתאימים יותר
    • שדרוג המוניטין ויצירת דימוי חיובי שעובר במהירות מפה לאוזן

    כל עסק והמיתוג שלו

    בדומה לתקופה שקדמה למהפיכת הדיגיטל, גם היום, הפיכת העסק למותג מצליח נמצאת בראש סדר העדיפויות. ההבדל הוא שבעידן הדיגיטלי, על מנת לקדם את העסק בצורה אידיאלית, תהליך מיתוג המעסיק צריך להיות מהיר, מדויק ויעיל הרבה יותר.
    החברות המסורתיות שדגלו בתהליכי מיתוג שמרניים ואיטיים נעלמות לאט לאט מן העולם. במקומן, נכנסות לתמונה חברות B2B, e-commerce, וגם סטארט אפים וחברות היי טק שרוצות לכבוש את לב הקהל ולמשוך אליהם את הטובים ביותר.
    עבור רובן, כל הסיפור הזה מסביב למיתוג מעסיק ולניהול המוניטין של העסק יכול להיות די מבלבל ומייגע. וזה גם די מובן. הרי לכל עסק יש את האופי הייחודי שלו, מטרות ויעדים שונים, וכמובן את קהל היעד המרכזי אליו הוא פונה.
    זו הסיבה שפיתחנו ב- eMojo מתודולוגיות עבודה ואסטרטגיות מיתוג מעסיק שונות בהתאם לאופי של העסק. ניהול תדמיתי עבור סטרטאפים? פיתוח וניהול של אסטרטגיית המיתוג עבור חברות e-commerce או B2B? מתודולוגית העבודה שלנו תעניק לכל בית עסק את סט הכלים הייחודי הדרוש לו לצמיחה וגיוס אופטימלי של עובדים.
    אנחנו ב- eMojo מאמינים שבנייה וטיפוח נכונים של אסטרטגיית המיתוג העסקי יעזרו לכם להפוך לשחקן מרכזי בתוך העולם הדיגיטלי התחרותי. וכדי להתחיל בתהליך אתם זקוקים למומחי הדיגיטל שלנו ולסט של כלים מקצועיים שישנו עבורכם את המציאות – מעובדים זמניים לשותפים נאמנים לדרך ולחזון של החברה.

    הקמת תשתית רחבה
    ברשת האינטרנט

    הקמה של דף עיסקי ברשתות חברתיות, לצד אתר אינטרנט מרשים ומתוחזק היטב, יחזקו את הקשר שלכם עם הלקוחות, יתנו לכם את האפשרות להציג את העסק שלכם על הצד הטוב ביותר שלו ולקבל פניות מעובדים פוטנציאלים. גם הפעילויות שאתם עושים עם העובדים או עם הקהילה שמסביבכם יוכלו להיות מוצגות ברשת ולמשוך את עיניהם של עובדים פוטנציאלים כמו גם לקוחות חדשים.

    ניהול מוניטין
    דרך הדיגיטל

    שיפור תדמית המעסיק ברשתות החברתיות ובפלטפורמות דיגיטליות אחרות הפך לחלק אינטגרלי של כל בית עסק מצליח בשנים האחרונות. עולם הדיגיטל מציף את שוק העבודה במסרים שיווקיים ובסיסמאות. על מנת למתג את מקום העבודה כאיכותי ונחשק חשוב לבחור בסוכנות דיגיטל מקצועית שתדע לשלוט באופן מדויק במידע שזורם דרך הפלטפורמות הדיגיטליות. כל זה מתחיל ביצירת תוכן איכותי וממוקד, ביחד עם שרטוט מדויק של המסרים השיווקיים שאתם מעוניינים להעביר לקהל שלכם. אלו לא רק יוצרים מוניטין ארוך טווח, אלא גם מבליטים את היתרונות של העסק ומשפרים את התדמית שלו.

    לדבר נכון
    לקהל היעד

    חברות רבות משקיעות מאמצים אדירים עד לבחירתה של שיטת המיתוג האידיאלית, כשבדרך שוכחים שלפעמים פשוט צריך לדבר אל העובדים בגובה העיניים.
    השלב הראשון בדרך לשם יהיה להגדיר ולאפיין בצורה מדויקת את קהל היעד שלכם. זה יאפשר לכם להבין מהי בעצם הדרך האידיאלית לתקשר להם את הסיפור של העסק, על מנת שיראו את מקום העבודה כמקום נחשק שטוב ונעים להיות חלק ממנו.

    יצירת בידול
    וערך מוסף

    העסק שלכם לא נמצא לבדו במרוץ. סביבכם עוד הרבה חברות ועסקים אם מאפיינים דומים, וכדי להצליח במשימה הסופר תחרותיתי הזו אתם צריכים לדעת לבדל את עצמכם מהיתר. אסטרטגיית המיתוג שלכם צריכה להבליט את החוזקות של העסק ולהדגיש את האיכויות וההיבטים הייחודיים שאף מתחרה לא מביא עמו.

    לצפייה במאמרים נוספים

    שאלות נפוצות

    איך מודדים הצלחה של מיתוג מעסיק?

    ההצלחה של מיתוג מעסיק היא ביכולת לגייס עובדים איכותיים לחברה ולשמר אותם לאורך זמן ע"י פיתוח אישי ומקצועי, כך שמיתוג מעסיק מוצלח ימדד בכמות הגשות קורות החיים, זמן שימור העובדים, כמות הכניסות לעמוד המשרות באתר ועוד..

    מהו סיפור מעסיק?

    כשממתגים את העסק חשוב לשים דגש גם על ה- story telling שלכם. איך אתם מעבירים את המסר לשומעים ולצופים? הצצה לחיי הארגון וחשיפה נכונה שלו כלפי חוץ הם המפתח לקידום העסק.

    כמה זמן לוקח לבנות מיתוג מעסיק?

    מיתוג מעסיק הוא דבר שצריך לתחזק באופן שוטף, שוק העבודה הינו במצב דינמי תמידי ועובדים עוברים ממקום למקום בתדירות גבוהה יותר מאשר בשנים עברו. לכן, אין קביעת זמן למיתוג מעסיק ותמיד צריך לתחזק ולראות כיצד ניתן להשתדרג.

    האם העלאת השכר היא המפתח למציאת עובדים?

    הרבה פעמים השורה התחתונה בהחלט תיקבע האם העובד יסכים להצעת המעסיק או לא, אך לאורך זמן עובד לא ישאר במקום עבודה שלא טוב לו מבחינה אישית,גם אם המשכורת טובה.