מדידת המרות בגוגל אדוורדס

גוגל מאפשרת לכל בעל עסק ומפרסם לעקוב אחר ביצועי קמפיינים ואפקטיביות מודעות הפרסום באמצעות כלי מדידת ההמרות. הכלי פשוט לתפעול, אם כי קיימות אופציות שדורשות ידע ויכולת לשנות את הקוד באתר שלך, או ליתר דיוק, להוסיף קוד של גוגל אדוורדס שיאפשר את המעקב אחר ההמרות. גם אם לא תוכל לבצע את כל התהליך בעצמך, תוכל להגדיר את מעקב ההמרות שלך לפרטי פרטים ולתת למנהל האתר שלך להכניס את הקוד המיועד למקומו.

מעקב המרות על קצה המזלג

מהו למעשה מעקב המרות, וכיצד הוא מתבצע בגוגל אדוורדס? מעקב המרות הוא מעקב אחר מספר הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה עבורך בעקבות מודעת פרסום. הפעולה הרצויה יכולה להיות הקלקה על המודעה, רכישת מוצרים באתרך, הרשמות לניוזלטר, התקשרות טלפונית לעסק שלך וכל דבר אחר שאתה מגדיר כמטרה לשמה אתה מפרסם את המודעה. מעקב המרות מבוצע באמצעות הוספת קוד או תג מעקב לקוד האתר שלך, לאחר שהגדרת את הפעולה הנחשבת כהמרה. בזמן ביצוע פעולת המרה על ידי הגולש, הקוד יוצר קובץ cookie זמני, המזוהה על ידי המערכת ונרשם כהמרה. במקרים בהם פעולת ההמרה היא שיחת טלפון, השיחה מבוצעת באמצעות מספר גוגל, ואין צורך בהוספת קוד.

איך מטמיעים את קוד ההמרות?

ראשית, עליך להגדיר את פעולת ההמרה. לשם כך עליך להיכנס לחשבון גוגל אדוורדס שלך, ובלשונית "כלים" לבחור "המרות". בתפריט שייפתח, לחץ על הלחצן האדום ("+המרה"), ובחר ביעד מעקב ההמרה המבוקש – אתר, אפליקציה, שיחות טלפון או יבוא. כעת תתבקש לאפיין את ההמרה, לתת לה שם על פיו תוכל להות את תוצאות המעקב, לקבוע ערך, לקבוע דרך וזמן מעקב (כמה זמן אחרי הצפייה במודעה הפעולה הנדרשת נחשבת בעיניך כנובעת מן המודעה) ועוד.

לאחר שסיימת להגדיר את ההמרה, לחץ "שמור והמשך". כעת תקבל את התג – קוד המעקב של ההמרות. את הקוד הזה יהיה עליך להטמיע באתר שלך. אם אתה מתקין את התג בעצמך, בחר את האפשרות "שמור את ההוראות ואת התג". אם מנהל האתר או כל אדם אחר מבצע את ההתקנה עבורך, בחר את האפשרות "שלח באימייל את ההוראות ואת התג". אם בחרת להתקין את התג בעצמך, יורד למחשבך קובץ אותו תצטרך להטמיע בקובץ ה-html של הדף. על מנת לוודא שקוד המעקב הוטמע בהצלחה, היכנס לדף ההמרות בחשבון אדוורדס שלך, והסטטוס של המעקב צריך להשתנות מ"לא אומת" ל-"אין המרות מן הזמן האחרון". עדכון הסטטוס יכול לארוך עד עשרים וארבע שעות, והמעקב ירשם יממה לאחר שהלקוח ביצע את הפעולה. ברגע שיהיו המרות, הסטטוס ישתנה ל-"תיעוד המרות".בעזרת התוסף הזה תוכל לבדוק אילו תגים פועלים באתרך.

איך מתעלים את מספר ההמרות למכירות בפועל?

מעקב המרות מאפשר לך לבדוק אילו מודעות מניבות יחס המרה גבוה יותר, ומה הכיוון שמושך יותר לקוחות פוטנציאליים לבצע פעולות שיובילו לרכישה. על מנת לשפר את המכירות, בצע מעקב המרות מתמיד ובצע שינויים נדרשים, תוך מעקב אחר תוצאות השינוי. בתחום זה אל תתבייש לפנות לאנשי מקצוע, הם יעזרו לך לשפר את המכירות באמצעות ניתוח דיווחי מעקב ההמרות. ככל שמספר ההמרות יהיה גבוה יותר, כך המכירות יעלו. אם מספר ההמרות גבוה אך המכירות אינן משקפות את אותה תמונה, עליך להבין מה איננו עובד היטב בדף אליו מגיע הלקוח לאחר שכבר ביצע את פעולת ההמרה, ולזהות היכן אתה מאבד את הלקוחות שכבר ביצעו פעולת המרה בדרך לרכישה. להלן מספר פרמטרים שכדאי לך לבחון:

· האם יש קשר בין דף הנחיתה לבין המודעה? אם קיים נתק, זה עלול לגרום ללקוח אי נוחות ואף תחושה של חוסר אמינות, שבסופו של דבר תביא לכך שיעבור לאתר אחר. הקשר יכול להתבטא בסגנון עיצוב דומה, שפה דומה וכיוצא באלה.

· ריבוי אפשרויות – לכאורה ניתן לחשוב כי לקוחות יעדיפו כמה שיותר אפשרויות בחירה, אולם מסתבר שכאשר יש יותר מדי אפשרויות בדף הנחיתה או באתר, הלקוח אינו מבצע את פעולת הרכישה.

· רק היום ובזול – כאשר מוצעת ללקוח הנחה לזמן מוגבל, גדלים הסיכויים שירכוש את המוצר.

· האם יש כשלים בתכנון האתר – בדוק האם הגלישה באתר מסורבלת, האם דף הנחיתה אינו ברור, האם על הלקוח לבצע יותר מדי מהלכים עד לשלב הקנייה וכדומה.

איך מבצעים אופטימיזציה להמרות?

כלי אופטימיזציה להמרות של גוגל אדוורדס מאפשר לך לקבל את יחס ההמרות הגבוה ביותר במחיר הנמוך ביותר. המערכת מנתחת את נתוני מעקב ההמרות של הקמפיין שלך, ומבצעת חישוב לגבי המחיר המשתלם ביותר עבור כל המרה. על מנת להשתמש בכלי, אתה צריך חשבון בגוגל אדוורדס וקמפיין קיים או מתוכנן. עליך להגיש הצעת מחיר יעד להמרה, ממש כמו במכירה פומבית, והמערכת תבצע עבורך אופטימיזציה של ההצעה, כך שתשיג כמה שיותר המרות. המערכת משקללת את כל ההמרות, את מחירי היעד ואת המכשירים הכלולים בקמפיין ומחשבת מחיר ממוצע, ולכן המחיר הסופי עשוי להיות שונה ממחיר היעד שהגדרת.

לסיכום

כלי מדידת ההמרות של גוגל אדוורדס יוצר עבורך דרכים רבות לבדוק ולשפר את תוצאות מסע הפרסום ואת האפקטיביות של המודעות המקדמות את העסק שלך ברשת. זהו כלי חינמי ופשוט יחסית, שיכול לחסוך לך תקציבי פרסום גדולים ולאפשר לך לבצע מעקב ולשפר את ביצועי המודעות. הכלי מיועד לשימוש כל אדם, ואינך צריך להיות מומחה בשיווק בכדי להשתמש בו. אמנם הצגנו בפניך מידע והסברים על הכלי, אך הדרך הטובה ביותר להכיר את האפשרויות שמדידת ההמרות מאפשרת היא להתנסות ולחקור את הנושא בעצמך. אנשי מקצוע ידעו כיצד להשתמש בכלי ולקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה, אולם אם תקציב הפרסום שלך אינו מאפשר שכירת שירותי משרד פרסום על בסיס קבוע למעקב המרות ולביצוע שינויים נדרשים, תוכל לעשות זאת בכוחות עצמך.

שי בנקהלטר
מייסד ומנכ"ל אימוג'ו. עוסק בנושאי ייעוץ ו- SEO ובעיקר במחקר טכנולוגיות ואסטרטגיות קידום שונות. חי את השיווק באינטרנט ומתעניין מאוד בחקר טכנולוגיות הקיימות בעולם.