מכיוון שיש לאתר אינטרנט רק כמה שניות בודדות כדי לשכנע את המבקרים להישאר, החשיבות של עיצוב האתר היא מכרעת. אתר שלא נראה טוב יבריח את המבקרים לזרועות של האתרים של המתחרים.

אם יש לכם אתר אינטרנט או אם אתם רוצים לבנות אתר, כדאי מאוד שתעברו על הטיפים הבאים, ותיישמו.

טיפים לעיצוב האתר

1. דאגו שיהיה לכם לוגו מקצועי שמקושר לעמוד הבית

הלוגו שלכם חשוב מאוד למיתוג העסק, אז כדאי שיופיע במקום בולט, שייראה טוב, שיהיה באיכות תמונה גבוהה ולא מגורען. דאגו שהפינה בה ימוקם הלוגו תחזור על עצמה בכל עמודי האתר, ושמכל מקום כשלוחצים עליו הוא מוביל לעמוד הבית – וכך הניווט באתר יהיה פשוט יותר.

2. Less is More

אתרים רבים מנסים לדחוס בכל עמוד את כל האלמנטים העיצוביים הקיימים, אבל התוצאה היא בלגן אחד גדול שמקשה על המבקרים לקלוט את מה שהם רואים, ובעיקר – מקשה עליהם לבצע את הפעולות שהיינו רוצים שיבצעו.

לא כדאי שיהיו בעמוד יותר מהנעה אחת לפעולה, יותר מדי תפריטים או לינקים, שכן אלה לא ייצרו פעילות, להיפך. כדאי גם שהתוכן יהיה קצר ולעניין ושהפסקאות יהיו קצרות ומרווחות. אם יהיה קצת חללים בין התוכן והתמונות והאלמנטים העיצוביים רק ידגיש את מה שיש – והתוצאות בהתאם.

3. השתמשו בצבע בצורה חכמה

על הצבעים לתאום את אופי ותחום העסק. למשל, צבעים עדינים ונייטרליים משדרים נקיון, אלגנטיות ומודרניות, בעוד צבעים בוהקים משדרים חיות, ילדיות ועוצמה. חשוב שהצבעים של האתר יהיו מותאמים לצבעים של הלוגו.

 

4. להשקיע בתמונות מקצועיות

אחד הדברים שהכי קל לשים לב אליהן באתרי אינטרנט היא אילו משתמשים בתמונות סטוק עבשות ואילו משקיעים בתמונות מקצועיות ורציניות. הרושם מהאתר בכל אחת מהאפשרויות האלה שונה מן הקצה אל הקצה. אנחנו לא רוצים שהאתר שלנו ייראה גנרי וחיוור.

תמונה אחת מרשימה בכל עמוד תשנה את המראה של כל האתר.

5. בחרו פונטים שמתאימים לכל הדפדפנים והמחשבים

ישנם פונטים יפים שלא מתאימים לכל הדפדפנים והמחשבים, והתוצאה עלולה להיות אסון – האתר שלכם לא יהיה קריא, או ייראה רע מאוד, עבור חלק מהמבקרים. ישנה רשימה של פונטים אוניברסליים שמתאימים לכל.

6. לכו על בניית אתרים בחינם על פי עמוד הפייסבוק העסקי שלכם

בניית אתרים בחינם לעיתים מצריכה להתפשר על התוצאות, אבל לא תמיד. אם יש לכם עמוד פייסבוק עסקי ואין לכם עדיין אתר – אתם יכולים להקים אתר בכמה שניות, והוא ייראה מקצועי ומרשים. גם אם אין לכם עמוד פייסבוק עסקי, אתם יכולים להקים אותו בכמה דקות ואז לייצר אתר חדש דרכו.

זו דרך מצוינת לחסוך אלפי שקלים, שבועות ארוכים והרבה כאב ראש.

7. אל תשכחו את הקפל

כשאנחנו מרימים עיתון יש באמצעו קפל, ויש משמעות למה שמופיע מעל הקפל ומה שמופיע מתחתיו. החלק שמעל הקפל הוא החשוב ביותר, שכן הוא הדבר הראשון שאנחנו רואים ועל פיו נחליט אם לעבור על מה שמתחת לקפל, ובהמשך בתוך העיתון עצמו.

אז אמנם אתרי אינטרנט מופיעים במחשב ולא בנייר, אבל גם בהם יש קפל – מה שרואים על המסך כשמגיעים לאתר שלנו לראשונה. חשוב שהמסך הראשון הזה יהיה מעניין ומסקרן ושיעשה חשק לגלול מטה לשאר התוכן בעמוד הבית. בשביל להשיג את המטרה הזו צריך לתכנן היטב מה מופיע מעל הקפל, עד כמה ואיפה.

טיפים לעיצוב האתר

8. רספונסיביות

המגמה הברורה בדיגיטל היא מעבר לשימוש במובייל, כלומר גלישה דרך טלפונים חכמים, כאשר כ-50% מהמשתמשים גולשים דרך הטלפון הנייד. לכן חשוב מאוד שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי, כלומר אתר שמתאים גם לגלישה בסלולרי וטאבלט.

בגלל שהגדרות התצוגה שונות בין המסכים השונים, ישנם אתרים שאינם מותאמים לשימוש דרך הסלולרי או הטאבלט, כך שהגלישה אינה נוחה למשתמש ואפילו בלתי אפשרית.

במקרים אלו המשתמשים יעזבו את האתר במהירות. חשוב לדאוג שהאתר יתאים לכל סוגי המכשירים על מנת למנוע בריחה של טראפיק ולהשיג את המטרות שלנו מהקהל.

9.נגישות 

החוק במדינת ישראל קובע כי כל האתרים חייבים להיות מונגשים לאוכלוסיות מוגבלות, ובכלל זה עיוורים וכבדי ראיה, מוגבלי תנועה, כבדי שמיעה וחירשים ואפילו דיסלקטיים ובעלי בעיות קשב וריכוז.

הנגשת האתרים תתאים את השימוש באתר גם לאוכלוסיות אלו ותאפשר גם להם ליהנות מכל השירותים והאפשרויות שהאתר מציע באופן מלא ושווה. הנגשת אתרים חשובה לא רק כאקט חברתי-שוויוני, אלא גם בשביל הדירוג של האתר במנועי החיפוש השונים ובראשם גוגל.

אלגוריתם החיפוש של גוגל מתוכנת כך שאתר מונגש זוכה לדירוג גבוה יותר מאתר שאינו מונגש, כך שהנגשת האתר משפרת גם את הדירוג שלך בגוגל ולכן משפרת את הסיכוי שיחשפו אליו.

10. הימנע משימוש בפלאש

אלא אם כן זה ממש קריטי לאתר שלכם ועבור המשתמשים בו, השתדלו להימנע משימוש בפלאש. פלאש הוא תוכנת מולטימדיה בה נעזרים ליצור גרפיקות מורכבות יחסית באתרים.

השימוש בה היה נפוץ מאוד בעבר שכן היא אפשרה מגוון רחב של אפשרויות למעצבים, אך כיום ניתן להשיג תוצאות דומות בעזרת תוכנות אחרות, ולכן אפשר להימנע מהשימוש בה.

לשם צפייה באתרים עם גרפיקות בפלאש יש להתקין את הנגן על גבי המחשב, כך שמי שהנגן לא מותקן על גבי המחשב שלו לא רואה את האתר שלך באופן מלא. לא תמיד אנשים שמחים להתקין תוכנות על גבי המחשב שלהם כך שיתכן שחלק מהקהל שלך יקבל אתר חסר.

בנוסף, החברה הפסיקה לתת תמיכה במספר נושאים, כך שאם תתקלו בבעיה בתוכנה אתם עלולים להתקשות במציאת פתרון.

11. מהירות

יש לנו זמן קצר מאוד להרשים את המשתמשים שלנו, ואתר שנתקע ולא מגיב במהירות עלול להוציא אותם החוצה. כיום אתר שלא נטען ונגלל במהירות פשוט מאבד המון משתמשים, כאשר כולם חסרי סבלנות ובעלי אצבע קלה על העכבר.

לכן חשוב לדאוג שקבצי המדיה שאתם מעלים לא יהיו כבדים ויאטו את מהירות האתר, בנוסף חשוב מאוד שהאתר יאוכסן על גבי שרתים מקצועיים ואיכותיים שיאפשרו לאתר לרוץ במהירות. כך תוכלו לשמור על הגולשים שלכם ולשפר את חווית המשתמש שלהם.

12. היעזרו בבעלי מקצוע 

נכון, טרנד ה"עשה זאת בעצמך" בתחום בניית האתרים, שהובל על ידיWIX  הישראלית צבר מעריצים רבים, אך כיום מבינים שלצד היתרונות הרבים (בעיקר עלות נמוכה), ישנם גם לא מעט חסרונות.

בוני אתרים מקצועיים יודעים בדיוק איך ללכוד את תשומת הלב של המשתמשים ואיך לגרום להם להבין ולראות באתר בדיוק את מה שאתם רוצים. בנוסף, הם דואגים שהאתר יהיה בעל קו עיצובי אחיד, והעיצובים גרפיים שנעשו על ידי מעצבת תמיד יראו טוב יותר מעיצובים מוכנים מראש.

חשוב לזכור שהאתר הוא הרושם הראשוני של החברה או העסק שלכם, ולכן חשוב שהוא ישדר רצינות, מקצועיות ואיכות, ואתר שבניתם בעצמכם, יפה ככל שיהיה, תמיד יראה פשוט יותר.

13. קלות בניווט

כאמור, למשתמשים באינטרנט אין סבלנות, והם רוצים הכול מהר, כאן ועכשיו. לכן חשוב שהניווט באתר יהיה קל ומהיר ולא יעכב את המשתמשים. חשוב לדאוג לתפריטים נוחים אליהם אפשר יהיה להגיע מכל מקום בדף ומכל דף באתר.

רצוי לחלק את כל קטגוריות האתר ללא יותר מחמישה קטגוריות כלליות גדולות, וכל אחת מהם לחלק לתתי-קטגוריות במידת הצורך. ככל שהאתר יהיה קל יותר לניווט, יהיה קל יותר לגולשים למצוא את מה שהם מחפשים באתר שלכם, ולכם יהיה קל יותר להוביל אותם לאן שאתם רוצים

אם מילאתם את הטיפים האלה, אין ספק שהאתר שלכם ייראה מקצועי ורציני ושתצליחו להפיק ממנו תועלת.

בהצלחה!

כתבות אחרונות

מעל 200 גורמים המשפיעים על דירוג האתר בגוגל

פסססס, הי אתם! כן, כן, אתם, אלו שמנסים לנצח ולפצח את סודו הכמוס ביותר של מנוע החיפוש של גוגל... רוצים לגלות מה באמת משפיע על דירוג האתר בגוגל, באמת רוצים? הצטרפו אלינו למאמר מגניב ביותר, שיעזור לכם לשפר את האתר שלכם ולגלות איך אתם יכולים לשפר את הדיר...

10 מגמות בשיווק במסחר אלקטרוני שכדאי לעקוב אחריהן ב-2021

מסחר במובייל הפך למגמה מובילה בשנים האחרונות והיא עדיין מגמה בולטת. צריך לבצע התאמה של חנויות מקוונות לסמארטפונים וטבלטים ובמקרה הטוב ביותר, יש להן אפליקציה. גם אם כבר טיפלתם בנושא זה, אתם לא צריכים להפסיק ליצור עניין אצל משתמשים בניידים. אנו עומד...

צ׳ק ליסט לאתרי וורדפרס

אז נכון, התקנת מערכת הוורדפרס היא פעולה פשוטה יחסית ובמרבית המקרים, פאנל הניהול (מחברת האחסון שלכם) כבר מאפשר את ההתקנה באופן מהיר, במידה ולא ניתן פשוט להוריד את קובץ ההתקנה מכאן ולהעלות את הקובץ לתיקיית השורש ולאחר מכן לפרוס את קובץ הזיפ ולהגדיר מסד...