עיצוב האתר – טיפים חשובים

מכיוון שיש לאתר אינטרנט רק כמה שניות בודדות כדי לשכנע את המבקרים להישאר, החשיבות של עיצוב האתר היא מכרעת. אתר שלא נראה טוב יבריח את המבקרים לזרועות של האתרים של המתחרים.

אם יש לכם אתר אינטרנט או אם אתם רוצים לבנות אתר, כדאי מאוד שתעברו על הטיפים הבאים, ותיישמו.

  1. דאגו שיהיה לכם לוגו מקצועי שמקושר לעמוד הבית

הלוגו שלכם חשוב מאוד למיתוג העסק, אז כדאי שיופיע במקום בולט, שייראה טוב, שיהיה באיכות תמונה גבוהה ולא מגורען. דאגו שהפינה בה ימוקם הלוגו תחזור על עצמה בכל עמודי האתר, ושמכל מקום כשלוחצים עליו הוא מוביל לעמוד הבית – וכך הניווט באתר יהיה פשוט יותר.

  1. Less is More

אתרים רבים מנסים לדחוס בכל עמוד את כל האלמנטים העיצוביים הקיימים, אבל התוצאה היא בלגן אחד גדול שמקשה על המבקרים לקלוט את מה שהם רואים, ובעיקר – מקשה עליהם לבצע את הפעולות שהיינו רוצים שיבצעו.

לא כדאי שיהיו בעמוד יותר מהנעה אחת לפעולה, יותר מדי תפריטים או לינקים, שכן אלה לא ייצרו פעילות, להיפך. כדאי גם שהתוכן יהיה קצר ולעניין ושהפסקאות יהיו קצרות ומרווחות. אם יהיה קצת חללים בין התוכן והתמונות והאלמנטים העיצוביים רק ידגיש את מה שיש – והתוצאות בהתאם.

  1. השתמשו בצבע בצורה חכמה

על הצבעים לתאום את אופי ותחום העסק. למשל, צבעים עדינים ונייטרליים משדרים נקיון, אלגנטיות ומודרניות, בעוד צבעים בוהקים משדרים חיות, ילדיות ועוצמה. חשוב שהצבעים של האתר יהיו מותאמים לצבעים של הלוגו.

  1. להשקיע בתמונות מקצועיות

אחד הדברים שהכי קל לשים לב אליהן באתרי אינטרנט היא אילו משתמשים בתמונות סטוק עבשות ואילו משקיעים בתמונות מקצועיות ורציניות. הרושם מהאתר בכל אחת מהאפשרויות האלה שונה מן הקצה אל הקצה. אנחנו לא רוצים שהאתר שלנו ייראה גנרי וחיוור. תמונה אחת מרשימה בכל עמוד תשנה את המראה של כל האתר.

  1. בחרו פונטים שמתאימים לכל הדפדפנים והמחשבים

ישנם פונטים יפים שלא מתאימים לכל הדפדפנים והמחשבים, והתוצאה עלולה להיות אסון – האתר שלכם לא יהיה קריא, או ייראה רע מאוד, עבור חלק מהמבקרים. ישנה רשימה של פונטים אוניברסליים שמתאימים לכל.

  1. לכו על בניית אתרים בחינם על פי עמוד הפייסבוק העסקי שלכם

בניית אתרים בחינם לעיתים מצריכה להתפשר על התוצאות, אבל לא תמיד. אם יש לכם עמוד פייסבוק עסקי ואין לכם עדיין אתר – אתם יכולים להקים אתר בכמה שניות, והוא ייראה מקצועי ומרשים. גם אם אין לכם עמוד פייסבוק עסקי, אתם יכולים להקים אותו בכמה דקות ואז לייצר אתר חדש דרכו.

זו דרך מצוינת לחסוך אלפי שקלים, שבועות ארוכים והרבה כאב ראש.

  1. אל תשכחו את הקפל

כשאנחנו מרימים עיתון יש באמצעו קפל, ויש משמעות למה שמופיע מעל הקפל ומה שמופיע מתחתיו. החלק שמעל הקפל הוא החשוב ביותר, שכן הוא הדבר הראשון שאנחנו רואים ועל פיו נחליט עם לעבור על מה שמתחת לקפל, ובהמשך בתוך העיתון עצמו.

אז אמנם אתרי אינטרנט מופיעים במחשב ולא בנייר, אבל גם בהם יש קפל – מה שרואים על המסך כשמגיעים לאתר שלנו לראשונה. חשוב שהמסך הראשון הזה יהיה מעניין ומסקרן ושיעשה חשק לגלול מטה לשאר התוכן בעמוד הבית. בשביל להשיג את המטרה הזו צריך לתכנן היטב מה מופיע מעל הקפל, עד כמה ואיפ.

אם מילאתם את הטיפים האלה, אין ספק שהאתר שלכם ייראה מקצועי ורציני ושתצליחו להפיק ממנו תועלת.

בהצלחה!

עומר מנשה
עומר מנשה הוא מומחה לשיווק דיגיטלי, כותב, מרצה, ויועץ לתחומי האונליין. עומר אחראי על פיתוח אסטרטגיות דיגיטל ועל יישומן בגופים המובילים במשק הישראלי כמו בזק, נס טכנולוגיות, מכבי, דיסקונט, אלקטרה ועוד. בשנת 2013 הקים עומר את אימוג’ו שיווק דיגיטלי שמציעה שירותי שיווק אונליין למגוון רחב של יזמים, עסקים וחברות.