אחד הדברים החשובים להבין הוא מה באמת אומר שיעור הנטישה ומה המסקנות שיש להפיק ממנו. למעשה, כל אחד שאינו מזוהה עם המונח ושומע זאת, מיד חושב על קונוטציה שלילית ונבהל אך אם אותו בהלן יעצור רגע ויבין את המשמעות האמיתית.. הוא כנראה ייווכח ששיעור נטישה, הוא אינו בהכרח דבר שלילי…

אז מה הוא Bounce? Bounce הוא ביקור יחיד בעמוד אינטרנטי כלשהו. ועכשיו, שימו לב, נניח גולש מסוים לחץ על לינק שהביא אותו לאתר שלכם, הוא גלש באתר, מצא את שחיפש ויצא – הכל במסגרת של מספר דקות, ואז המשיך בשלו. אותו יוזר עדיין יחשב Bounce ואין זה משנה כלל, שהוא אכן ביקר באתר ושאב את כל שרצה ממנו.

מכיוון שאנחנו אוהבים לעזור ורוצים לחלוק את הידע שצברנו עם השנים, אנחנו רוצים להרגיע אתכם ולספר לכם על נתון מאוד מאוד חשוב.. מרבית הבלוגים בעולם כולו בעלי שיעור נטישה גבוה ועדיין אנחנו מנסים תמיד להפחית את שיעור הנטישה כי יש לו קונוטציה שלילית.

אין ספק שככל ששיעור הנטישה נמוך יותר, כך כביכול האתר יותר מעניין ומשאיר את הגולשים בו אך תמיד יש לזכור כי Bounce הוא בעצם ביקור באתר. עוד נקודה מעניינת לדעת היא שאכן, שיעור נטישה גבוה מאוד הוא בעייתי אך יש להשתדל להגיע לרמת נטישה שהיא נטישה חיובית.

אמרנו כבר שאנחנו כאן להרגיע?

אז הנה 19 טיפים שיעזרו לכם להפחית את שיעור הנטישה באתר שלכם:

טיפים להקטנת שיעורי הנטישה

טיפ מספר 1: עדכנו עדכנו עדכנו את התוכן שלכם!

זוכרים את הכתבה שהעלתם לאתר על איך פותחים חשבון באתר "חבר'ה" או עשרת המסעדות הטובות ביותר לשנת 2000? עדכנו את התוכן כמה שיותר ומהר ודאגו שתמיד הוא יהיה מעודכן.

טיפ: הקלידו את השרשרת הבאה: Site:yourwebsite.com והוסיפו את השנה שתרצו לבדוק וכך תראו איזה תוכן יש לכם מאותה שנה שצריך לעדכן.

טיפ מספר 2: עשו טובה, אל תשתמשו בפופ אפים אלא אם אתם רוצים שיצאו מהאתר שלכם

באופן גורף, פופ אפים הם לא נעימים ופוגעים בחוויית המשתמש. הדרך הכי טובה ליהנות מפופ אפים היא לא להשתמש בהם.

טיפ מספר 3: אל תרחיבו סתם, פסקה צריכה להיות קצרה נקודה

כדי להשאיר את הגולשים בעניין ולהעניק להם את המידע, כתבו בצורה עניינית ובתמצות – בעולם כיום, הסבלנות כבר אינה בשיאה.

טיפ מספר 4: מכירים את המילים עם מספר המשמעויות? בדקו אותן

מילים עם מספר משמעויות הן נהדרות לבדיחות אך לא לתנועת גולשים שכן אתם עלולים למצוא את האתר שלכם מקבל טרפיק גבוה עבור משהו שכלל אינו נושאו ואז שיעור הנטישה ירקיע שחקים. אם יש לכם מילים בעלות מספר משמעויות, בדקו זאת ודאגו שהתנועה לאתר תהייה רלוונטית וכך שיעור הנטישה יצנח. לדוגמא: Apple שבעולם של היום הכוונה היא לחברת Apple העולמית ולא לפרי.

טיפ מספר 5: תרגמו את האתר שלכם וזכו גם לתנועה בינלאומית

אתרים לעיתים זוכים לטרפיק ממדינות הדוברות שפות שונות. למזלנו, אם יש לכם אתר וורדפרס, ישנו תוסף שנקרא WPML ובעזרתו תוכלו לתרגם את האתר שלכם ללא עלות. חשוב לעבור אחרי התרגום ולתקן במידת הצורך.

טיפ מספר 6: הציבו את מנוע החיפוש שלכם במקום בולט ונגיש

גולשים רבים מאוד ממוקדי חיפוש והם מיד יחפשו אחר תיבת החיפוש באתר אליו הגיעו. דאגו שהחיפוש שלכם יהיה בולט ונגיש ואל תגרמו לגולשים שלכם לחפש אותו.

טיפ מספר 7: אל תזניחו את עמוד ה 404 שלכם – הוא חשוב

דף 404 מעוצב

לא מעט, גולשים נתקלים בעמוד 404 והפעולה האינסטינקטיבית תהייה לנטוש את האתר… אל תאפשרו זאת! טפחו את עמוד ה 404 שלכם ואף הציבו שם תיבת חיפוש – אפילו גוגל ממליצה לעשות זאת!

טיפ מספר 8: תקנו את הלינקים השבורים באתר שלכם

מעבר לעובדה שזו חווית גלישה לא נעימה, לינקים שבורים מובילים לנטישת אתר. אתרו את כל הלינקים השבורים שלכם באמצעות ה- Search Console או כל כלי אחר לשיקולכם ותקנו אותם.

טיפ מספר 9: הצבתם קישור חיצוני? תוודאו שהוא נפתח בחלון חדש

אתרים רבים מציבים קישורים ויהיו אשר יהיו הסיבות לכך. הדבר היחידי שחשוב הוא שהם יפתחו בחלון חדש. אם אתם בעלי אתר וורדפרס, הורידו תוסף ייחודי שפותח את כל הקישורים בחלון חדש.

טיפ מספר 10: ואיך אפשר בלי שיפור זמן טעינת האתר שלכם

יותר ממחצית האנשים יינטשו אתר שלוקח לו יותר ממספר שניות בודדות להטען. לא מזמן, כתבנו מאמר על כיצד ניתן לשפר את זמן טעינת האתר, בקרו בו ותיהנו מעוד טיפים נהדרים לשיפור זמן טעינת האתר.

טיפ מספר 11: שמרו על מעגליות בעזרת קישורים פנימיים

השימוש הכי נכון בלינקים פנימיים הוא על ידי הצבתם נכונה וזה אומר להציב לינק למידע שקשור לתוכן ולא סתם לינק לעמוד החנות שלכם בלי קשר לכתבה ממנה יוצא הלינק. הקפידו על הצבת קישורים פנימיים רלוונטיים וכך הגולשים שלכם יישארו באתר וגם יוכלו לשאוב את המידע אותו אתם רוצים להעביר להם.

טיפ מספר 12: שפרו את רמת הטקסט שלכם ואופי העברתו

אם אתם רוצים לדעת עד כמה הטקסטים, שעולים לאתר שלכם אכן מובנים וקריאים, ניתן לבדוק זאת באמצעות Flesch-Kincaid readability test. תוכלו לבחון את הטקסט שלכם ולהבין את רמת המובנות שלו.

ככל שהטקסט שלכם יהיה קריא ומובן יותר כך שיעור הנטישה יפחת וחווית המשתמש באתר שלכם תעלה.

טיפ מספר 13: דאגו שהאתר שלכם ידידותי וקל לניווט

ככל שהניווט וההתמצאות באתר שלכם, יהיו קלים ונעימים, כך חווית המשתמש תהייה טובה יותר וסביר שהגולשים ידעו כיצד למצוא את מה שהם מחפשים דיי בקלות. עכשיו, אל תגזימו עם הניווט ותהפכו ל "בית מרקחת", שמרו על הניווט אינטואיטיבי ופשוט.

טיפ מספר 14: השקיעו בעיצוב – זה חשוב

האינסטינקט של מרבית הגולשים הוא לא לבטוח באתר, שאינו מעוצב או כזה שהניווט בו אינו ידידותי או מובן. השקעה בעיצוב האתר תניב פירות רבים ותעזור לשיפור שיעור הנטישה.

טיפ מספר 15: בדקו את כל גרסאות האתר בכל הדפדפנים

כיום, מרבית בעלי האתרים, בודקים את נראות האתר שלהם אך ורק בדפדפן כרום – למה? כי זה הדפדפן הפופולארי לדעתם או כי זה של גוגל. מה שעלול לקרות הוא שהאתר בדפדפן אחר, אינו מוצג טוב ואפילו מכיל CSS שבור או שיש לו בעיות אחרות. בעזרת גוגל אנליטיקס תוכלו לראות את שיעור הנטישה בכל הדפדפנים הקיימים וזה יעזור לכם להבין האם יש בעיה בדפדפן מסוים.

טיפ מספר 16: הורידו והתקינו תוסף חכם המציע תוכן מתאים וקשור קריאה נוספת

ישנם המון תוספים המציעים המשך קריאה או פוסטים לקריאה בהתאם לתוכן המוצג. לא מעט תוספים אינם נחשבים לטובים אך ישנם נהדרים ומומלץ לעשות באחד מהם שימוש. הצגת תוכן קשור נוסף גם יוביל למשך שהייה באתר ארוך יותר, גם ישפר את חווית הגלישה באתר ומעל לכל יהפוך את האתר שלכם למקור ידע עבור מבקריו.

טיפ מספר 17: שפרו את הקופי שלכם

הנטייה לכתוב ולהאריך בטקסט, במיוחד אם זה נושא שקשור לליבך, היא אך טבעית. יחד עם זאת, כאשר רוצים לשפר את שיעור הנטישה מצד אחד ומצד שני גם לגרום לגולשים להישאר באתר, ליהנות מחוויית הגלישה בו וגם לשפר את כמות ה-המרות של האתר, חשוב מאוד להשקיע בקופי ולשפר את הטקסט לרמה הטובה ביותר וקצר ככל האפשר (מבלי לגרוע מחשיבותו).

התוכן הוא המלך

התוכן הוא המלך – זכרו זאת והפנימו.

טיפ מספר 18: חלקו תוכן ארוך לפרקים

אחת הטכניקות הטובות ביותר לתפוס שתי ציפורים במכה אחת (1: להשאיר את הגולש יותר זמן באתר. 2: להפוך כל מבקר למספר חשיפות) היא לחלק תוכן ארוך למספר פרקים.

אל תעשו "אביוז" לשיטה הזו והשתמשו בה רק כאשר התוכן שלכם באמת ארוך ומצריך חלוקה, הן עבור חווית משתמש והן עבור נראות של עמוד עמוס מדיי בתוכן שעלול להבהיל.

טיפ מספר 19: השקיעו בגרסת הניידים של האתר שלכם

אם חשבתם לרגע שגולשי הדסקטופ לא בעלי סבלנות, כנראה ששכחתם מגולשי הניידים… גולשים אשר מגיעים לאתר באמצעות המכשיר הנייד שלהם, בעלי פחות סבלנות ועל מנת שלא לאבד אותם וששיעור הנטישה יגדל, דאגו לשפר תמיד את גרסת המובייל שלכם ורמת הרספונסיביות שלה.

 

כתבות אחרונות

תובנות ה Digital Marketing Report עבור הרבעון האחרון לשנת 2018

מרקל, סוכנות דיגיטל המנתחת את שוק הפרסום אונליין מדי רבעון שחררה את ה  Digital Marketing Report עבור Q4 2018. הדו"ח בן 28 העמודים מציג ניתוח מפורט של מגמות בתחומי הפרסום הממומן במנועי החיפוש, פעילויות שיווק ברשתות חברתיות, מודעות באנרים בדיספליי ו...

דרכים יצירתיות לבניית קישורים חיצוניים

שיווק באינטרנט נחשב לאחת הדרכים הטובות ביותר לשווק מוצר, חברה או בית עסק, בין היתר בזכות האפשרויות הרבות שהאינטרנט טומן בחובו. הרשתות החברתיות, אתרי שיתוף התמונות והווידאו, הבלוגים וכל כמויות המידע שקיימות באינטרנט מאפשרות להשתמש בו לצורכי פרסום, ...

המדריך השלם לקישורים חיצוניים

כיצד מנוע חיפוש יודע לדרג את האתר שלכם כרלוונטי בתוצאות החיפוש של הגולשים? אחד הגורמים הכי משמעותיים לדירוג הוא כמות הקישורים המפנים אליכם מאתרים אחרים ברשת. במדריך זה נתאר מהם קישורים חיצוניים, איך לבנות אותם נכון וכיצד להשיג אותם - כדי להתקדם גב...