אם היינו צריכים לבחור כוח על שישמש אותנו בעבודה שלנו כאנשי שיווק דיגיטלי, כל כוח על שרק נרצה, אין ספק שרובנו נבחר בקריאת מחשבות. בסופו של יום, היכולת שלנו לזהות מה מעניין את קהלי היעד שלנו ומה מעסיק אותם היום, היא זו שתקבע עד כמה נוכל לגייס את תשומת הלב שלהם ולהניע אותם לפעולה. ישנם כלים רבים שנוכל ליישם כדי להיות "זבובים על קיר" ולהתחקות אחר טרנדים חמים. 

חלקנו, למשל, נעקוב באופן קבוע אחרי השיח ברשתות החברתיות או נשתמש בקבוצות סושיאל כדי להכיר מקרוב את נקודות הכאב של הקהלים שלנו. אין ספק שהאסטרטגיות הללו חשובות מאוד. עם זאת, כשזה מגיע לעבודה השוטפת והיום-יומית לזיהוי ביטויי מפתח חדשים והעמקת הקמפיינים שלנו, אין ספק שגוגל טרנדס מציעה מספר יתרונות בולטים. היום, נכיר מקרוב את הכלי החשוב ונראה כיצד נוכל להשתמש בו כדי להעצים כל קמפיין ממומן בגוגל.

טרנדים

אז מהי בעצם מערכת Google Trends?

גוגל טרנדס היא פלטפורמה המציגה באופן יום-יומי את הנושאים, תחומי העניין והאירועים האקטואליים הנפוצים ביותר שהופיעו בשאילתות של משתמשים בגוגל בזמן נתון. ניתן לפלח את הנתונים לפי מגוון רחב של קריטריונים – מטווחי תאריכים ועד לאזורים גיאוגרפיים ולזהות באופן מעמיק ורחב היקף מה בעצם קורה בגוגל ממש עכשיו. גוגל טרנדס אוספת נתונים ממנוע החיפוש באופן קבוע ומעניקה נתונים בזמן אמת, לצד שינויים ומגמות במגוון נתונים על פני כל תקופה שנבחר. נוכל לבדוק את השינויים בנפחי החיפוש של הביטויים "אופניים חשמליות" בישראל משנת 2012 ועד היום, או לראות כמה דיברו על מותה של המלכה אליזבת' בשלושת הימים האחרונים בעולם כולו. 

בתחילת הדרך, גוגל טרנדס שימשה בעיקר כדי לזהות תחומי עניין שמעסיקים משתמשים בתחומים כאלו ואחרים. עם זאת, היום טווח האפשרויות שהכלי מעניק למקדמים הוא רחב בהרבה. הוא מאפשר לנו למדוד כיצד מגיב הציבור לאירועים בזמן אמת, אילו מהאירועים האלה השפיעו על השיח ברשת בצורה הנרחבת והאינטנסיבית ביותר וכתוצאה מכך – היכן כדאי לנו להשקיע את האנרגיות שלנו הן ביצירת התוכן והן בתכנון קמפיינים. ניתן ללמוד דרך גוגל טרנדס על אירועים פוליטיים, הישגי ספורט, השמועות האחרונות בעולם הבידור והלייף סטייל ובכל תחום אחר שרלוונטי לקהלי היעד ולמותג שאנו מקדמים ברגע נתון.

איך עושים שימוש אופטימלי בגוגל טרנדס?

מבין שלל הכלים שגוגל מעניקה למקדמים, אין ספק שגוגל טרנדס הוא אחד מהפשוטים ביותר לתפעול. על ממשק חיפוש נוח, עם מגוון אפשרויות פילוח, קל לזהות טרנדים על פני טווח רחב של נושאים ותחומי עניין ולקבל מגוגל מגוון רחב של הצעות שייתכן שבכלל לא העלנו בדעתנו. בסופו של דבר, האופן שבו נבחר לעשות שימוש בכלי, תלוי במידה רבה בתוצאות שאנו מעוניינים להפיק ממנו. 

  • נוכל לזהות את השינויים בנפחי החיפוש של ביטויי מפתח כדי לצפות תנודות עתידיות ולתכנן באילו ביטויים נשקיע בקמפיינים הקרובים. ייתכן מאוד שנגלה, למשל, שביטוי שזיהינו בו נפח חיפוש עצום במחקר שלנו, זוכה לקפיצה חדה ורגעית ולא באמת יעניק לנו תוצאות בהמשך הדרך.
  • זיהוי מגמות עכשוויות יסייע לנו להתאים כותרות ותיאורי מודעות לאירועים רלוונטיים ושמגייסים מעורבות. 
  • זיהוי שאילתות וביטויי מפתח נרדפים יסייע לנו להרחיב ולגוון את היצע הביטויים שאנו מקדמים או לזהות מאילו ביטויים כדאי להימנע

שורה תחתונה – עד כמה מערכת גוגל טרנדס אמינה ומדויקת?

בשנים האחרונות, נערכו מחקרים רבים על מידת האמינות של גוגל טרנדס ככלי חיזוי. במהלך מחקרים אלו, נבחנה היכולת לשחזר תוצאות על פני מגוון רחב של מבדקים וחיפושים, לצד מידת התקפות ושלמות הנתונים המאוחזרים בבדיקות. כשזה מגיע לאיכות הנתונים, מחקרים רבים מצאו באופן חד משמעי שאכן מדובר באחזור נתונים על פי חיפושים בזמן אמת וברוב המקרים ככולם, התוצאות אמינות מאוד.

עם זאת, עלינו להבין באיזה הקשר הנתונים האלו מאוחזרים. הכלי מציג בפנינו את מידת העניין של ביטוי החיפוש ביחס לנקודה הגבוהה ביותר בזמן ובאזור הנתון. כלומר, אם ראינו שהיו 180 חיפושים, זה לא אומר שהיום נערכו 180 חיפושים לביטוי, אלא שעד אותו יום, זה היה נפח החיפושים הגבוה ביותר כשהביטוי הגיע לשיא הפופולריות. בסופו של יום, מדובר בעוד כלי מני רבים כדי לחדד את המחקרים שלנו. חשוב שנבין את הנקודה הזו ונעשה שימוש בנתונים האלו בהתאם להקשר שבו קיבלנו אותן. 

גרפים ופילוח

איך השימוש בגוגל טרנדס משדרג קמפיינים ממומנים?

כשזה מגיע לניהול קמפיינים ממומנים, ישנם שימושים רבים שנוכל לעשות כדי להעצים את יעילות המודעות שלנו בכל ההיבטים. 

תכנון אופטימלי של התקציב שלך

זיהוי מגמות לאורך תקופות ארוכות יאפשר לך לקבוע עד כמה הביטויים שבחרת רלוונטי לתקופה הנתונה ולערוך תקציב מודעות מושכל יותר. נוכל לזהות את המאפיינים העונתיים של הביטויים ולבחור בכל רגע את הביטוי שיעניק את המענה האיכותי ביותר. 

טרגוט מדויק מאי פעם של מיקום המודעות

תכונה מרכזית נוספת של גוגל טרנדס היא היכולת לסנן את התוצאות על פי מיקומים. משמעות הדבר בפועל היא שנוכל לבחון ברמת היישוב כמה חיפשו את הביטוי ולבנות קהלים ממוקדים מתמיד שיגיבו בצורה אופטימלית למודעה. 

להתחקות אחרי ביצועי מתחרים

ניתן לבדוק בכל רגע כמה חיפושים נערכים על מותגי מתחרים בהקשר הביטויים המרכזיים שחשוב לך לקדם. כך, נוכל למדוד רמת מודעות למותג על פני תעשייה שלמה.

להתאים את התוספים להעדפות המשתמש

ביטויי זנב ארוך, המתאימים לקידום אתרים אורגני, יכולים ללמד אותך על המידע שחשוב למשתמשים רלוונטיים לדעת על המוצרים והשירותים שלך. אם משתמשים רבים חיפשו, למשל, מחירונים, אפשרויות הזמנה מקוונת או אפשרות לצ'ט, שווה שנשקיע בתוספי Sitelink שיאפשרו להם ליהנות מהפיצ'רים האלה ולהגיב למודעות שלנו בהתאם לצרכים וההעדפות שלהם.

כתבות אחרונות

אחסון אתרים מהיר – הבסיס לביצועי אתר טובים ולדירוג SEO גבוה

מהו הקשר בין חברת אחסון האתרים של העסק שלכם לבין איכות ביצועי האתר ותהליכי האופטימיזציה עבור מנועי החיפוש? במקרים רבים, בחירה נכונה של חברת אחסון האתרים היא המפתח להצלחה הכוללת של האתר אותו אנו מעוניינים לקדם. אחסון אתרים מהיר משפיע ישירות על איכו...

מחפשים משרד דיגיטל? למה כדאי לכם לבחור ב-eMojo?

מה הקשר בין משרד שיווק דיגיטלי, ארנב וצב .     *אין לכם כוח לקרוא את הפסקה הבאה תקפצו מיד לאמ;לק התשובה נמצאת שם נתחיל מהמשל. הארנב והצב התחרו זה בזה בריצה. הארנב שמהיר מטבעו הניח שלצב אין סיכוי להגיע לקו הסיום לפניו ולכן הרשה לעצמו לתפוס...

קידום אורגני וקידום ממומן, מה ההבדלים, ואיך זה קשור לפרסום המסורתי

פרסום. פרסום הוא אחד הדברים שכל עסק הרוצה למנף רווחים ולהגיע לקהל היעד חייב לבצע. הדבר הראשון שעולה לנו לראש כששומעים את המילה "פרסום", הוא בדרך כלל שלטי חוצות, ג'ינגלים ברדיו ופליירים נוצצים, אבל לפי כותרת המאמר, בוודאי תוכלו לשים לב שהיום אנחנו...